Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2013.03.09 09:57:37 (6039.)
Dzsipu

Előzmény: nyuszy @ 2013.03.09. 09:51:09


Innen vettem a BFG-t egy hónapja postai utánvéttel.
2013.03.09 09:51:09 (6038.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Dzsipu @ 2013.03.09. 05:30:24


Rendéltál már innen?
Kicsit ódzkodom az olyan webáruházaktól, ahol csak elõre lehet fizetni, viszont nincsen semmiféle címük vagy cégnevük feltüntetve...
2013.03.09 05:30:24 (6037.)
Dzsipu

Előzmény: P.Misi @ 2013.03.08. 21:38:54


http://www.gumi-popgom.hu/
2013.03.08 22:20:25 (6036.)
P.Misi

Előzmény: nyuszy @ 2013.03.08. 21:49:32


Pontosabban itt! Köszönöm!
2013.03.08 22:19:59 (6035.)
P.Misi

Előzmény: P.Misi @ 2013.03.08. 22:01:30


Köszönöm!
2013.03.08 22:01:30 (6034.)
P.Misi
Ez tényleg jó ár. 195/80/15 nekem tökéletes lenne
2013.03.08 21:49:32 (6033.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: P.Misi @ 2013.03.08. 21:38:54


Amit éppen tartanak, azt általában jó áron: http://startgumi.hu/
Más oldalakkal ellentétben náluk egy ideje már csak az van fenn, ami tényleg létezik.
Aztán még meg lehet próbálni, hogy egy adott típusra rákeresel árösszehasonlító oldalakon, pl. http://www.argep.hu/main.asp?sucheall=KUMHO+KL71&x=-786&y=-230&min=&max=
(Ez speciel nagyon durván jó áron van most, és a legolcsóbb helyen elvben van is belõle.)
2013.03.08 21:48:31 (6032.)
P.Misi
http://www.autoguminet.hu/?search_type=gumi&size_w=215&size_h=75&size_d=15&param_0=-&param_1=terep&param_2=

Itt alig 3500 ft a kettõ lenti márka MT gumija között
2013.03.08 21:47:26 (6031.)
P.Misi
Hankook vagy BFG?
2013.03.08 21:38:54 (6030.)
P.Misi

Előzmény: nyuszy @ 2013.03.08. 21:35:56


Milyen oldalakon érdemes keresgélni? Van konkrét?
2013.03.08 21:35:56 (6029.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: P.Misi @ 2013.03.08. 21:24:32


Nem igazán. A netes áraknak nem tudnak alámenni.
2013.03.08 21:24:32 (6028.)
P.Misi

Előzmény: nyuszy @ 2013.03.08. 21:06:46


Van Neked korrekt gumis kontaktod?
2013.03.08 21:06:46 (6027.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: P.Misi @ 2013.03.08. 21:03:41


Durván. Érdemes alaposan körülnézni, még a neten is simán van olyan, hogy ami egyik helyen 30/db, a másikon 40. A helyi gumisnál meg bármilyen extrém ár elképzelhetõ.
2013.03.08 21:03:41 (6026.)
P.Misi
Ez a gumis téma engem is izgat. Keresek "használhatóbbat" mint a Simex. Mennyire nagy árkülönbségek léteznek kereskedõk között?
2013.03.08 18:42:53 (6025.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Dzsipu @ 2013.03.08. 18:15:22


Nekem az elsõ telemen volt, mert kaptam az autóhoz. Szörnyû volt, el is adtam gyorsan :)
2013.03.08 18:15:22 (6024.)
Dzsipu

Előzmény: nyuszy @ 2013.03.08. 18:07:50


Samuraion soha nem volt téli gumim :)
2013.03.08 18:07:50 (6023.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Dzsipu @ 2013.03.08. 18:06:17


Egy téli gumihoz képest csúszós. De aki nem hülye, az tudja kezelni. Évek óta MT-vel járok télen is én is.
2013.03.08 18:06:17 (6022.)
Dzsipu

Előzmény: nyuszy @ 2013.03.08. 17:59:00


Figyel, mondtátok ti is, meg mások is, hogy csúszós lesz. Most lehet, hogy a OME miatt, vagy már ennyire megszoktam, de egyáltalán nem veszélyes az úton. Még szánt szándékkal is nehezen lehet megcsúsztatni.
2013.03.08 17:59:00 (6021.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Dzsipu @ 2013.03.08. 17:53:53


Az élettartam biztosan mellette szól.
Viszont azt tudni kell, hogy a hosszú élettartam és a jó tapadás egymást kizáró tulajdonságok.
2013.03.08 17:53:53 (6020.)
Dzsipu
A BFGKM2 gumikeveréke messze jobb, mint bármely másé, mint pl a Kumho-é. Terepjárós baráti körben látom, hogy a Bf kétszer olyan éllettertamú a többihez képes, amik szintén nagy nevek ám. Én is ezért vettem BFGKM2-õt.
2013.03.08 17:05:37 (6019.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Szilárd @ 2013.03.08. 16:45:50


Tapasztalatból mondom, nem érezni a különbséget.
2013.03.08 16:45:50 (6018.)
Szilárd

Előzmény: nyuszy @ 2013.03.08. 16:37:47


Nálam mindenképpen a 195-marad, nem megszállottság, de nekem nem mindegy hogy a diesel motorom csekély lóerõvel milyen széles papucsokat mozgat!
2013.03.08 16:37:47 (6017.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Szilárd @ 2013.03.08. 16:21:09


Nem. De a gyakorlatban elhanyagolható a különbség a 195/80 és a 215/75 átmérõje között. Arra meg nincs egyértelmû válasz, hogy a szélesebb vagy a keskenyebb a jobb.
2013.03.08 16:21:09 (6016.)
Szilárd

Előzmény: nyuszy @ 2013.03.08. 16:15:44


Ez a BFG MT KM2. létezik 195R15-ben is???
2013.03.08 16:15:44 (6015.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Mezõõr @ 2013.03.08. 16:02:58


Érdekes, nagy méretben más is mondta már ezt a Kumhóról.
Kicsiben viszont veri a BFG-t terepen, a tartóssága passz, pár ezer (max. 10) km után felelõtlenség lenne nyilatkozni.
2013.03.08 16:13:57 (6014.)
Softpage

Előzmény: Mezõõr @ 2013.03.08. 16:02:58


Azok pick-upok szvsz. más kategória.
Mi csak nézegelõdtünk a bfg mt s gumikkal a hiluxal azon az emelkedõn ahol a jimnyvel at-s gumival felmentek.
2013.03.08 16:02:58 (6013.)
Mezõõr
Üdv!
Nekem Mazda b2500-on volt kumhó gumi és most is a céges Ford Rangeren ilyet gyilkolunk. Aszfalton viszonylag gyorsan kopott, földutakra kíváló, sárban kevés, oldaltartása hagy némi kívánnivalót. Én inkább erõs AT-s guminak nevezném.
BFG Km2 van most a Jimnymen, 6000km alatt még a szõrök sem koptak le róla, pedig nem kímélem. Ez extra tartósságot vetít elõre. Földúton kiváló, sárban is meggyõzõ. Még sehol sem akadtam el vele, pedig mezõõrként minden nap, mindenféle útviszonyok között kint vagyok a határban. Mind két gumi egyforma zajjal halad az aszfalton, de a BFG jobban tapad, fõleg vizes úton. A felhasználási arányok: 50-50% terep és aszfalt.
Mindkettõ jó vegyes használatra, de szerintem ár-érték arányában a BFG Km2 viszi a pálmát!

Remélem nem indítottam el (a szubjektív véleményemmel) háborút a tisztelt felhasználók között, csak segíteni próbáltam a választásnál.
2013.03.08 14:23:26 (6012.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: jimi @ 2013.03.08. 14:14:46


Kumho KL71 vagy BFG MT KM2.
2013.03.08 14:20:01 (6011.)
Softpage

Előzmény: jimi @ 2013.03.08. 14:14:46


Nekem még mindig ez a favoritom:
http://www.gumidirekt.hu/pattern/Kumho-Road-Venture-MT-KL71.html
Tapasztalatom nincs vele, csak nekem tetszik, ennyi.
2013.03.08 14:14:46 (6010.)
jimi
Sziasztok,tanácsot szeretnék kérni Tõletek.
Gumit szeretnék venni a Jimnymre(nem durva sáros terepen és azfalton használom)a fél terepben nem igazán bizom,a terep gumint meg az aszfalt fogyassza el,mit javasoltok? Mennyiért,kb és hol érdemes venni?
Elõre is köszönöm a segitséget.

jimi szerkesztette 2013.03.08 14:20:34-kor.
2013.03.02 21:53:16 (6009.)
Softpage

Előzmény: szzs84 @ 2013.03.02. 21:49:22


Jaja, de azért vizet nem akarok önteni a tartályba, eddig azt hittem a fékfolyadékból csapodott ki valami anyag, jól összeráztam azt öntöttem bele. Inkább veszek egy másik fékfolyadékot és megpróbálom ugy visszazárni hogy ne kapjon levegõt.
80 km/h a vége az sj nek, úgyhogy a 110 az nem érint. Terepen jó a féke. Eddig. Igyekszem nem állóra fékezni a kerekeket, értelmetlen és teljesen irányithatatlan csuszást produkál.

Softpage szerkesztette 2013.03.02 21:54:03-kor.
2013.03.02 21:49:22 (6008.)
szzs84

Előzmény: Softpage @ 2013.03.02. 21:42:12


Nagyjából igen. :)
De mondom, minket nem nagyon érint az ilyesmi. Aszfalton nem mész dombon lefelé 110-el gondolom Te sem a 410-essel, terepen meg elõbb fékezed állóra a kereket lejtõn, minthogy elmelegedjen. :)

Szerk.:
Meg most, hogy megkaptam a tárcsákat és kézbe fogtam, elõször el se hittem hogy az enyém, akkorának tûnt. Kevés alsóközépkategóriás személyautón van ekkora tárcsa. Néha meglepõdök amikor átülök újabb, modernebb személyautóba, hogy lényegesen rosszabb a fékhatás mint a Jimnyben.


szzs84 szerkesztette 2013.03.02 21:52:21-kor.
2013.03.02 21:42:12 (6007.)
Softpage

Előzmény: nyuszy @ 2013.03.02. 21:34:51


Nekem van a kocsiba tartalék fékfolyadék amivel mindig potolom a kocsiból fogyogatót, és a flakonba ami van a folyadék abba ilyen fehéres anyag van pluszba, akkor lehet az is víz?
2013.03.02 21:38:15 (6006.)
szzs84

Előzmény: Softpage @ 2013.03.02. 21:19:19


El tud fogyni bármelyik autónál a fék. Anno, mikor még egy Swiftem volt, a Mecseken bejártuk párszor a rally útvonalat. El tud fogyni... :D Pedig próbáltam rövid féktávokat és minél többször felengedni a féket, de párszor elfogyott a hûtött tárcsa ellenére.
Azért kell idõközönként cserélni, mert a fékfolyadék megköti a párát. Ezért is ellenõrzik úgy, hogy mérik a folyadék villamos vezetõképességét.És hirtelen fogy el a kis szemét, mert nyomod a féket, közben felforrósodik a folyadék bõven 100 fok fölé, amint felemeled a lábad a pedálról, lecsökken a nyomás, a víz azonnal gázzá "robban" amit ugye össze tudsz nyomni, majd a következõ fékezésnél beesik a pedál. Ezért néz ki a dugattyú úgy, mint egy csésze , hogy minél kisebb felületen érintkezzen a betéttel.
Kicsit sokat pofázok... A lényeg, hogy bármelyik autónál el tud melegedni, amivel tudsz tempósabban haladni és nem versenyre tervezett fékrendszere van.

Előzmény: nyuszy @ 2013.03.02. 21:34:51


Na kellett nekem ennyit gépelnem... :)

szzs84 szerkesztette 2013.03.02 21:39:27-kor.
2013.03.02 21:34:51 (6005.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Softpage @ 2013.03.02. 21:19:19


Nem igazán. A gond ott van, hogy a fékfolyadék magába szívja a párát, és egy idõ után olyan mennyiségû víz lesz benne, hogy már kisebb terhelésnél is elmehet tõle a fékhatás. Állítólag.
2013.03.02 21:19:19 (6004.)
Softpage

Előzmény: szzs84 @ 2013.03.02. 21:12:39


Én olyat halotam, hogy ez a fék téma akkor volt necces, mikor a régi keleti csodákkal elindultak valami magasabb hegyvidékes környékre ahol a több km-en történö felfelé út után sok kilóméter ereszkedés következett és a fékhatás szépen fogyogatott. Szvsz ezeknél a "modern" nyugatiaknál már más világ van fék ügyileg.
2013.03.02 21:12:39 (6003.)
szzs84

Előzmény: Softpage @ 2013.03.02. 20:23:13


Ez is egy jó megoldás. :)
Bár nem nagyon tudom elképzelni, hogy felforraljam, úgyhogy igazából nagy jelentõsége nincs is... Jimnyvel nem kell 200-ról megállni. :)

Előzmény: nyuszy @ 2013.03.02. 20:27:50


Pont eddig jutottam én is. Akkor marad.
2013.03.02 20:27:50 (6002.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2013.03.02. 20:15:36


Izzókészlet + láthatósági mellény hátul, a kis lukakban az oldalkárpiton, eüdoboz meg az elsõ ülés alatt.
2013.03.02 20:23:13 (6001.)
Softpage

Előzmény: szzs84 @ 2013.03.02. 20:15:36


Semmi ilyenem nincs a kocsiba.
Fékfolyadékot mindig csak után töltök, így cserélõdik magától :)
Érdekes mert olajfoltot sehol nem látok alatta igy nem tudom hova tünik a folyadék.
2013.03.02 20:15:36 (6000.)
szzs84
Kis közvélemény kutatás:

Ki hova teszi a kötelezõ lim-lomot (izzókészlet, láthatósági, elsõsegélydoboz)?

A másik, házi körülmények között ki hogyan cserél fékfolyadékot?
Vettem betétet, meg tárcsákat, gondoltam lecserélem a folyadékot is...

(de durva, pont a 6000. hozzászólás :) )

szzs84 szerkesztette 2013.03.02 20:16:50-kor.
2013.02.27 12:42:49 (5999.)
Janek
Köszi a tippet, ja a fékbetétek nemrég lettek cserélve, valami mechanikai sérülés lehetett a baj...
2013.02.26 14:49:10 (5998.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: Janek @ 2013.02.26. 13:07:58


Szia!

Az enyémben közel 2 évvel ezelõtt cserléltek egyet hátul 40000-ért munkadíjjal együtt és újat tettek be. (Nem tudom van-e különbség az elsõ és hátsó között).
Kérdezz meg más szerelõt is!
2013.02.26 14:17:10 (5997.)
Dzsipu

Előzmény: Janek @ 2013.02.26. 13:07:58


Fékbetét jó?
2013.02.26 13:50:50 (5996.)
LJ80HUN
(Budapest, XXI. kerület)

Előzmény: Janek @ 2013.02.26. 13:07:58



Kérdezd meg itt:
http://suzuminn.hu/suzuki-alkatresz/suzukibonto
Én tõlük vettem Jimny féknyergeket.
2013.02.26 13:07:58 (5995.)
Janek
Szép napot!
Remélem tud valaki segíteni, édesapám Jimnyjében világít az ABS lámpa, jeladó hibát diagnosztizáltak és mondtak egy szép kerek 70000Huf-os összeget a javításra...
Van ötletetek/tapasztalatotok hogyan lehetne ezt olcsóbban megúszni? Bontott alaktrészt sajnos nem találtam, Ignis jeladókkal tele a net de azt nem tudom hogy jó-e bele...

Elöre is köszönettel!
János
2013.02.26 10:07:36 (5994.)
Mozdonyos

Előzmény: nyuszy @ 2013.02.26. 09:52:00

A valószínüleg az SX-4 utód S-Cross is érkezik nemsokára,ami a SUV-ok mezõnyét gyarapítja.Ennyi SUV mellett(Grand Vitara,S-Cross)csak meghagyják a kõkemény terepjáró vonalat.Ha nem akar a gyár világméretû tüntetést.... :) .
2013.02.26 09:54:04 (5993.)
Mozdonyos

Előzmény: nyuszy @ 2013.02.26. 09:52:00

Reméljük csak az újságírók pörögnek :) .
2013.02.26 09:52:00 (5992.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Mozdonyos @ 2013.02.26. 09:47:20


Ahogy írtam, semmi hitelesnek tûnõ forrás nem erõsítette meg, hogy ez a Jimny utódja lenne. Reméljük, nem igaz.
2013.02.26 09:47:20 (5991.)
Mozdonyos

Előzmény: nyuszy @ 2013.02.26. 09:42:20

Igen.Ebben a cikkben is van, hogy mivel Swift alapokon lenne,akár Esztergomban is gyárthatnák,de ez csak feltevés.Látom hogy ti már korábban foglalkoztatok a témával.
2013.02.26 09:42:20 (5990.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Mozdonyos @ 2013.02.26. 09:07:55


Erre gondolsz?

Előzmény: nyuszy @ 2013.02.15. 19:59:23