Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 14370 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 284  285  286  287  288   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


17:27:04 (14370.)
Kopter
(Vác)
Létezik 1.5-ös benzines Jimny?!
10:03:16 (14369.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: samuamegyébõl @ 2018.02.18. 00:07:52


Szia!
AutoData szerint 4,9 liter a szűrővel együtt.
08:05:14 (14368.)
Barna
(Baja)

Előzmény: osvath14 @ 2018.02.18. 04:19:39


Akkor Papas kollega megírta a tutit. :)
04:19:39 (14367.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: Barna @ 2018.02.17. 22:46:04


Köszönöm. Ez ha minden igaz négy sebességes.
00:07:52 (14366.)
samuamegyébõl
(budapest)
Sehol nem találom az 1.5-ös jimny motorolaj töltési mennyiségét. M15A Tudtok segíteni? Ja! És a nívópálca hossza még mindig érdekelnel!
Kösz!
22:46:04 (14365.)
Barna
(Baja)

Előzmény: osvath14 @ 2018.02.17. 04:45:08


A Sidekickben az alacsonyabb fokozatokat engedi kapcsolni az előválasztó mozgó járgány esetén. Ha hülyeséget kérsz, letilt. :D
L - fix 1.
D3- Ezt én csak úgy tudom értelmezni, hogy 3 sebességes automatikus váltó van a gépben, ami azé’ nem a legmodernebb dolog. Még -ha van- OverDrive fokozattal sem, tekintve, hogy a fostos ’96-os Sidekickem már 4+OverDrive váltóval van szerelve.

Egyébiránt nekem nagyon bejött az automata: kényelmes, könnyen ki lehet tanulni a kezelését, és sok plusz karbantartást nem igényel.
Bátran vedd meg, szeretni fogod.
22:27:20 (14364.)
Barna
(Baja)

Előzmény: RapaMoto @ 2018.02.13. 20:46:31


Nekem a Spuri alap, mikor "új játék" kerül a portára. Egy nagy flakont elküldök mindenbe. Rengeteg retket ki szokott szedni.

Én már rendes kúton tankolok, később nem erőltetem.
2018.02.17 07:53:42 (14363.)
Erik
(Sopron)

Előzmény: osvath14 @ 2018.02.17. 04:45:08


Az csirkékbe vissza lehet rakni 1-be és 2-be menet közbe
2018.02.17 04:45:08 (14362.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: papas @ 2018.02.16. 21:24:59


Köszönöm szépen. Még arra leszek kíváncsi, hogy menet közben ezek között lehet-e választani?
2018.02.16 21:24:59 (14361.)
papas
(.)

Előzmény: osvath14 @ 2018.02.16. 19:54:40


„D” (előremenet)
Ez a helyzet a szokásos közlekedést teszi lehetővé.
A sebességváltó kar „D” helyzete mellett a gázpedált lenyomva automatikus visszakapcsolás érhető el. Minél nagyobb a jármű sebessége, annál jobban le kell nyomni a gázpedált a visszakapcsoláshoz.
„3” (alacsony 3)
Ez a helyzet az enyhe emelkedőkön, illetve lejtőkön történő haladást teszi lehetővé. Ebben a helyzetben érvényesül a motorfék hatása enyhe lejtőkön. A sebességváltó legfeljebb a 3. fokozatba vált fel.
„2” (alacsony 2)
Ebben a helyzetben a motor emelkedőkön nagyobb hajtóerőt biztosít, míg lejtőkön a motorfék hatása érvényesül.
„L” (alacsony 1)
Ebben a helyzetben a motor a lehető legnagyobb hajtóerőt biztosítja meredek emelkedőkön, mély hóban, illetve sárban, míg lejtőkön a lehető legteljesebb mértékben
érvényesül a motorfék hatása.
Kezelésibe ezeket találtam.
Sztem ez úgy van, ha balra van akkor D-4, ha jobbra lököd akkor D-3, ha lehúzod akkor D-2.. aztán lehet hülyeségeket írok :)
2018.02.16 19:54:40 (14360.)
osvath14
(Tét)
Mégis lesz Jimnym. Méghozzá automata.
Kérlek bennetek valaki írja le mit jelent a legalsó L állás, és a D-3.
http://suzukijimny.hu/#teljesitmeny
L állásban csak az 1. sebességet használja? A D miért nem simán van 3-as szám nélkül?
Furdalja az oldalamat a kíváncsiság. Köszönöm előre is.
2018.02.14 17:59:49 (14359.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kjoci @ 2018.02.14. 13:18:43


Fogadd őszinte együttérzésünket...!
( pedig a képek alapján nem tűnik ennyire olyannak..)
Itt "lent" meg másfél napi havazás után is alig maradt meg valami..
Ezért jó legalább egy színt csinálni: egyszer ránk is szakadt egy 50 éves vázág, de így csak a palatető bánta.

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.14 18:01:41-kor.
2018.02.14 14:52:13 (14358.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: kjoci @ 2018.02.14. 13:18:43


Szia!

Küldtem PÜ-t.
2018.02.14 13:59:35 (14357.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: kjoci @ 2018.02.14. 13:18:43


2017.05.15 20:32:04 (14339.)
petis3

400eft volt a klubtagnak, meg nincs egy éve se.
2018.02.14 13:18:43 (14356.)
kjoci
(Miskolc)
Nem tudja valaki mennyibe kerül egy komplett jimny kaszni. Sajnos ma reggelre virradóra a havazás miatt rádőlt egy fa a kocsira. tető,a oszlop,sarvedok.motorhazteto,szelvedo,+az aprók.kuka mind. Valszeg gazdasági tk. Vagy ha valakinek kell eladó.😫
2018.02.14 10:56:29 (14355.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Kopter @ 2018.02.13. 19:58:27


Nyílván kell a 2 üteműnek, de gondolom az autód nem az..
Átsiklottam felette, hogy dízel.
2018.02.13 23:02:24 (14354.)
samuamegyébõl
(budapest)
Üdv!
Megtenné nekem valaki, hogy lemérné a dupla vez tengelyes jimny olajnívójának a hosszát? Mondjuk attól a ponttól ahol felütközik a hengerfejre, az aljáig. Külön megköszönném, ha a min-max jelölést is megmérné!
2018.02.13 22:15:11 (14353.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: RapaMoto @ 2018.02.13. 20:46:31


Így, így, pontosan. Meg is iszok egy sört majdnem minden nap, mert ha egy este innám meg a havi adagot, még másnap is négykézláb támolyognék. Az antioxidáns meg ugy kell...Észnél kell lenni, na!
2018.02.13 21:40:03 (14352.)
kjoci
(Miskolc)
Az adagoló tisztító felejtős. Nagyon agresszív anyag. Nekem tönkretette a kézi szivattyút. Viszont használok motorolaj adalékot ami nekem bevált.
2018.02.13 21:19:35 (14351.)
sekeres
(Székesfehérvár)

Előzmény: Kopter @ 2018.02.13. 19:58:27


Annak idején akkor öntöttem olajat a tankba, amikor csak tiszta kerozin volt benne. Na az száraz volt! :-)
2018.02.13 20:46:31 (14350.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Kopter @ 2018.02.13. 19:58:27


Ez olyasmi dolog, mint a Calgon a mosógépnek: ha használod 15 évet bír a gép, ha nem akkor csak 7-8-at. Apránként veszel még egy mosógépet, vagy egyszerre. :D
2018.02.13 19:58:27 (14349.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: Robi @ 2018.02.13. 18:46:53


...Hát, azt hiszem a kétüteműekhez mintha kéne bele...
Komolyra fordítván: Nem a benzinbe keverek olajat, hanem a gázolajba. Szerepel is a hozzászólásomban. Körbeérdeklődésem tapsztalatai szerint nagyon kevesen alkalmazzák ezt a módszert. Aki nekem ezt tanácsolta arra alpozza, hogy Magyarországon nagyon száraz a gázolaj, ha viszont adunk egy kis (mert nyilván nem sok) kenést ennyi olajjal az üa.szivattyúnak és a porlasztócsúcsoknak, akkor hosszabb lesz az élettartamuk. Nem tudok erre mit mondani, olyan mértékben nem értek hozzá. Azt viszont már kiszámoltam, hogy pénzügyi szempontból vagy csak egy kicsit járok jobban így, vagy semennyire, de ráfizetés sincs.
2018.02.13 18:50:00 (14348.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.12. 18:46:34


Nem lesz baja a motornak.
2018.02.13 18:47:57 (14347.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: fkorei @ 2018.02.12. 18:22:42


Igen, erről beszélek. Autósboltokban, benzinkutakon kapható, vagy a neten.
Nagyon profi cucc!
2018.02.13 18:46:53 (14346.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Kopter @ 2018.02.12. 20:24:21


Benzinbe minek az olaj?
2018.02.13 11:50:18 (14345.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Tibi @ 2018.02.12. 21:13:29


: o) Ez mekkora! : o)
2018.02.13 09:47:14 (14344.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.02.12. 16:42:48

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.12. 16:54:45


+4°C, semmi ’károgás’... (lehet, attól is függ, ha több napig áll(?)

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.13 09:49:12-kor.
2018.02.12 21:13:29 (14343.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: osvath14 @ 2018.02.12. 18:09:26


Ez már kezd hasonlítani a föttögésgátlós videóra... :D


2018.02.12 20:24:21 (14342.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: fkorei @ 2018.02.12. 18:22:42


Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.12. 18:46:34


Úgy négy-öt évvel ezelőtt kérdeztem a szerelőmet, hogy használjak-e Spurit, vagy 1%-ig kétütemű olajat az üzemanyagban (az én Jimnym dízel). Rögtön rávágta: "Spurit semmiképp se! Olajat tehetsz bele." Aztán kérdeztem, hogy mi van, ha mondjuk 2%-ra sikerül az olajtartalom. Azt mondta: "Az nembaj, nem árthat".
Aztán egy időben szivárgott nagyon kis mértékben a hűtőfolyadékom a termosztátnál, de akkor még nem tudtuk, hogy ott. Ajánlotta, hogy vegyek egy bizonyos vízben oldható port (már nem emlékszem a nevére), és az majd tömít ahol kell. Na, itt a fórumon feltettem a kérdést, hogy van-e tapasztalat az anyaggal és határozottan eltanácsoltak tőle. Nem tettem bele. Viszont Spurit sem használtam sose. Olajat teszek bele 1%-2% között ahogy sikerül.
Kaphatóak üzemanyagrendszer és porlasztócsúcs tisztító adalékok is dízelmotorokhoz, de azokról is hallottam olyan véleményt, hogy a motor fiatal korától kell használni őket. Ugyanis amelyik motorban sokáig nem használtak ilyet, abban sok a lerakódás és ha a tisztító adalék fellazítja azt, akkor arányeltolódást okoz, túl sok lesz hirtelen az a fellazított lerakódás ami keresztülmegy az üzemanyagrendszeren és ez fogja kinyírni főleg a porlasztócsúcsokat - ami mint tudjuk igen zsebbe nyúlós mutatvány.
Én is csak kérdezgetek, aztán hozok valami döntést. No, és én is minőségi kenőanyagokat, üzemanyagot, szűrőket használok kb. 10%-kal a gyári előírás előtt cserélvén mindent. Ezzel biztos nem nyúlok mellé.

Kopter szerkesztette 2018.02.12 20:32:43-kor.
2018.02.12 20:05:50 (14341.)
kenci
(Bükkzsérc)
Az adalékok nagy része az olaj kenőképességét fokozza, ami csak egy az olajtól elvárt tulajdonságok közül. Ezenkívül az olajnak még kell hűtenie, a motort tisztán tartania, védenie a korrózió ellen és jó karban tartani az elasztomereket. Sok ilyen adalék a kenőképességet a többi tulajdonság rovására fokozza. Például a teflon- vagy kerámiatartalmú adalékok szigetelő hatású lerakódást képeznek, amivel megakadályozzák, hogy a motor leadja a hőt az olajnak. Az olajhőmérséklet alacsony lesz, közben a motoré megemelkedik, tehát az olaj máris képtelen ellátni az egyik feladatát.
Másrészt a motorolajban a gyárilag hozzákevert adalékok kényes egyensúlyban vannak. Az olajtársaságok általában több évtizedes tapasztalattal kísérletezték ki ezek megfelelő arányát. Ezt borítjuk fel, ha egyszer csak beleöntünk valami plusz adalékot. Könnyen lehet, hogy ezzel megakadályozunk más, kulcsfontosságú adalékokat abban, hogy kifejtsék a hatásukat. Én ezért inkább lemondtam az ilyen csodaszerek kipróbálásáról. De van másik oldal is, ők esküsznek rá! Mondjuk ilyen a fogyasztáscsökkentő mágnes is... : o)


Aki jót akar az autójának, használjon egy jó minőségű, teljesen szintetikus, esetleg félszintetikus olajat, és mindenekelőtt tartsa be a gyári előírásokat.
2018.02.12 18:56:28 (14340.)
fkorei
(Mogyoród)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.12. 18:46:34


:) :)

Személyautóba próbáltam már ’csodaszert’ (Xado) amikor jobban ette az olajat mint szerettem volna, próba szerencse elven, de több haszna lett volna ha WC papírnak használom azt a pénzt :)
2018.02.12 18:46:34 (14339.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: fkorei @ 2018.02.12. 18:22:42




Bocs’, Robi, tényleg nem elkomolytalankodni akarom - épp ezért másképp is kérdezem: nincs a Jim’-ekben véletlenül olyan megoldás (enyém M13A-s), aminek akár véletlenül is árthatna?
( Másfelől lehet, hogy kiküszöbölné azt is, amiért a ’’nemzeti’’ gázolaj tönkreteszi a diesel Jim’-ek Delphi-adagolóit?..)
Na, motor-tudorok, lehet írni!.. ;)

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.12 18:52:58-kor.
2018.02.12 18:22:42 (14338.)
fkorei
(Mogyoród)

Előzmény: cujoe @ 2018.02.12. 16:22:08



Szerintem ez:
http://spuri-adalek.hu/content/view/15/37/

Tényleg hasznos?
2018.02.12 18:09:26 (14337.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.12. 17:50:01


Bezümmög az nekem állóhelyben is. De mindegy. Majd kiforrja magát. :)
2018.02.12 17:50:01 (14336.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: osvath14 @ 2018.02.12. 17:38:26


Az ABS később zümmög be, amikor elkezdesz haladni; s csak egyet, halkabban - ti. a "kocka", a bal térded előtt, a tűzfal túloldalán.
Ez élesebb és hangosabb, és csak hidegindításkor van, rögtön a "berobbanás" után; és kb. a motorblokk irányából vagy a túloldaláról(?)

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.12 17:55:42-kor.
2018.02.12 17:46:22 (14335.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: ronyeczt @ 2018.02.12. 17:20:34


Sárba is mehetsz vele: jó A/T-k voltak azok! - persze, nem az MTZ/LKT-kel elszibériásított zagytengerekbe...
Hóra már tényleg korlátozottabban: nem olyan finom a lamellázottsága, hogy elérte volna 3PMS - "Alpine", azaz igazi téli minősítést.
2018.02.12 17:38:26 (14334.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.12. 16:54:45


Nekem is csinálja az említett jelenséget. Korábban már volt itt téma. Arra nem emlékszem mi okozza (talán az ABS-hez van köze), de annyi rémlik, hogy nem kell vele foglalkozni.
2018.02.12 17:20:34 (14333.)
ronyeczt
(Berettyóújfalu)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.08. 16:54:06


Köszönöm, még régi szériás. Felnikkel együtt vettem, szinte felniárban. Lényegében csak aszfalton lesz használva, nagy sárban-hóban nem. Tavasszal falrakom, ősszel kidobom, most nem "akarok" újakat venni.
2018.02.12 16:54:45 (14332.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.02.12. 16:42:48


Várj csak, a hó az a fehér volt, ami másnapra mindig elolvadt?.. :-(
És aludjak is Nálad? :-o inkább felveszem teflonnal :D

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.12 16:55:34-kor.
2018.02.12 16:42:48 (14331.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.12. 16:39:04


Majd ha végre ideérsz a hóláncodért, akkor meghallgatjuk, addig sajnos semmi okosat nem tudok rá mondani, bármennyire szépen írtad is le a jelenséget! : o)
2018.02.12 16:39:04 (14330.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.02.12. 16:20:13


Ha egyszer azzal a 0,2-vel érte el a hátsók keménységét... szóval nem a számérték a lényeg, hanem a kacsacsőr, na!...
( És azonnal megszűnt, miután visszaeresztettem - igen, csak 0,2-vel, mert máskülönben meg annyit ír elő..)

Inkább erre a hidegen felkárogásra mondj valami használhatót - a motorhoz jobban értesz nálam :P

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.12 16:40:38-kor.
2018.02.12 16:36:47 (14329.)
cujoe
(Tiszafüred)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.12. 16:28:58


Igen. Vidéki kisvárosban tankolunk rendszeresen a kollégámmal (muszályból). A Shell benzintől rángat a kollégám autója, a Molostól meg időközönként megtáltosodik a fogyasztása. (Matiz)
2018.02.12 16:28:58 (14328.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: cujoe @ 2018.02.12. 15:43:24


Nálam ezt a hidegen felkárogást Luk’-ossal is csinálja - jóllehet az is a G. mol-ból van, csak más az "adagio" :D Ugyanakkor kút és kút között is van különbség..

Előzmény: Robi @ 2018.02.12. 15:59:17


Ez alatt az allegro-kat érted (98-100) vagy valami alkoholozást?

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.12 16:30:04-kor.
2018.02.12 16:22:08 (14327.)
cujoe
(Tiszafüred)

Előzmény: Robi @ 2018.02.12. 15:59:17


Ok, csak mi az a spuri?

Egyébként nálunk a Jimny második autó. A másik vas egy Seat Leon (1), aminek szerencsére én vagyok az első gazdájaés az sohasem rendetlenkedett a teszkógazdaságos benzin miatt, de már abba sem tankolok ilyesmit, nehogy valami gond legyen.

Jimny: van még pár problémám, amit orvosolni kell a Jimnyn az előző (egyben első) gazda okozta nemtörődömség miatt. Nem hiába, sajnos igaz a Hegyjáró-féle mondás: 2, de inkább 2,5 milla alatt nem kapsz gondtalan állapotút. Hát én már a kettőt elértem, de még meghaladom vagy kétszázzal mire minden úgy lesz, ahogy szeretném.
2018.02.12 16:20:13 (14326.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.11. 20:02:42


Elolvastam még néhányszor, de nekem akkor is ugyanaz a matek vége:
"HANEM: amikor az egyik első ugyanolyan keményre lett fújva, mint a hátsók (BE=1,6 a JE pedig 1,8 mint a hátsók), na akkor kezdett el táncolni..." Nekem az 1.8 - 1.6 = 0.2 , tehát szerinted a két tizedes nyomáskülönbség miatt kezdett el táncolni.....
2018.02.12 15:59:17 (14325.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: cujoe @ 2018.02.12. 15:43:24


Igen, ez általános jelenség. Térj át rendes benzinre, és 2-3 havonta kínáld meg egy flakon spurival! Ha még sosem kapott, akkor az elején sűrűbben. Meglátod, új autód lesz :)
2018.02.12 15:43:24 (14324.)
cujoe
(Tiszafüred)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.11. 22:57:35



Üzemanyag: Négy hónapja van meg a Jimny. Azóta minden tankolásnál nézem az üzemanyagfogyasztást.Mikor elhoztam akkor még enyhe idők voltak 7,5-7,8 volt az első pár tankolásomnál majd azóta stabilan 8,5. Mindig. Érdekesség, hogy az eleinte tankoltam Auchannál és ezután a motor az első reggeli hideg indulásnál felpörgött, majd leállt. A szerelőm mondta, hogy tegyek le az Auchanos benzinről, de én csak legyintettem. Majd miután már nagyon idegesített a jelenség, tettem egy próbát. Majd’ üres tankba ment a Lukoilos benzin. Másnapra megszűnt a probléma. Azóta csak Lukoil, Shell, Mol, stb..-nál tankolok. Sajnos OMV nincs errefelé. Ja egyébként a fogyasztást ez a jelenség nem befolyásolta, akkor is ugyanannyi volt.
2018.02.12 14:23:30 (14323.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: M. Zoltán @ 2018.02.11. 23:17:18


Az szgk.-mal mi is 18 évig "jártunk együtt", s 25 éves lett, mire nyugdíjba ment... (és la. 50 erdélyi út van benne, olyan utakon is..)
2018.02.12 11:03:53 (14322.)
Hegyjáró
(Bp.)
Motor-tudorok, téli hidegindításkor van nálam egy jellegzetesség (2008-as, Type7-es), ami mindig is megvolt, mióta nálam van (már bő egy éve):
egymás után három, kb. 1-2" hosszúra elnyújtott, a károgásra hasonlító, de annál halkabb-tompább hang a motorháztető alól. (Utána csak a magasabb alapjárat, amíg be nem melegszik.)
Máskülönben semmi gond (sőt, ritka szép-halk a hangja, hogy mások csodálják: ’’Ez most megy?’’) - csak érdekelne, mi lehet, hátha jelez valamit előre.

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.12 11:07:21-kor.
2018.02.12 10:50:36 (14321.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: flame @ 2018.02.12. 08:38:16


Félévente egyszer behivatkozom :) mert szgk.-val csak jó tapasztalatom volt Velük:
SuzuKing, Bp. XVI.ker., Ostoros út 65/c
30 / 221-97-98 vagy 40-11-062, nyitva: hé.-pé. 8-17
s náluk ’székel’ egy bontós srác is; de van gyári kapcsolatuk is.