Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2013.02.13 18:59:23 (5839.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Mezõõr @ 2013.02.13. 17:49:08


Suzuki? Ott sem túl drága.
2013.02.13 18:40:16 (5838.)
ati001

Előzmény: Mezõõr @ 2013.02.13. 17:49:08

Üzenet ment!
2013.02.13 17:49:08 (5837.)
Mezõõr
Üdv!
Vagy esetleg konkrétum, hogy honnan tudnék beszerezni 380mm hosszú diesel rugót. Mindenhol a benzinesét akarják rám sózni (350mm).

Mezõõr szerkesztette 2013.02.13 17:49:35-kor.
2013.02.12 19:56:22 (5836.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Mezõõr @ 2013.02.12. 17:20:21


Na ez az a cucc, ami biztosan soha nem fog csak úgy kallódni senkinél.... : o)
2013.02.12 17:20:21 (5835.)
Mezõõr
Urak!
Nincs valakinek kallódóban otthon egy pár eladó diesel jimny elsõ rugója?
Én még mindig próbálom megtalálni az optimális rugózást.... :)
2013.02.12 15:38:04 (5834.)
kiskarakas

Előzmény: LJ80HUN @ 2013.02.12. 15:32:47


az kellemes lehetet.. én is ettõl tartok
2013.02.12 15:37:46 (5833.)
kiskarakas

Előzmény: nyuszy @ 2013.02.12. 15:34:55


rendben
2013.02.12 15:34:55 (5832.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kiskarakas @ 2013.02.12. 15:24:08


Menjünk át inkább a megfelelõ topikba (Túrák, versenyek) a témával, ott válaszolok.
2013.02.12 15:32:47 (5831.)
LJ80HUN
(Budapest, XXI. kerület)

Előzmény: kiskarakas @ 2013.02.12. 15:24:08



Attól függ merre mész. Elvileg nem szólnak bele, mert a földút is közút. A magánutat meg szokták jelezni általában.

Viszont voltam már olyan túrán, ahol földúton közlekedtünk legálisan, mégis az a gazda, akinek a területe mellett lévõ fõldúton közlekedtünk közénk vágott az autójával, mindenkit szorítgatott le a szántásba. Aztán elmagyaráztuk neki, hogy mizu...
A beszántott utakról nem is beszélek. Mész, aztán egyszercsak vége az "útnak".


2013.02.12 15:24:08 (5830.)
kiskarakas

Előzmény: nyuszy @ 2013.02.12. 15:17:59


Szóval kimegyek a határba és nem fognak beszólni?
2013.02.12 15:17:59 (5829.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kiskarakas @ 2013.02.12. 15:16:10


Bárhol lehet. Ahol nincs lezárt sorompó, behajtani tilos tábla vagy természetvédelmi terület, ott szabadon közlekedhetsz, amíg az utakon maradsz.
Kérdés, hogy helyismeret nélkül mire mész elõször.
2013.02.12 15:16:10 (5828.)
kiskarakas
Hello. Valaki tudna nelem javasolni olyan helyet ahol autóval lehet túrázni? Kelet Magyarorszagon lehetõleg. Vagy a Balaton környékén?
2013.02.12 07:26:13 (5827.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Móóó @ 2013.02.11. 23:32:21


Ez a japán verzió, a JB23. A miénk a JB33, és arrafelé Jimny Wide néven árulják. Tudtommal a keskeny verzió csak belpiacra készül, és a 660-as turbó motor is csak abban érhetõ el.
Kb. olyan a különbség, mint a keskeny- és a széleshidas Samurai között.
2013.02.11 23:47:53 (5826.)
szzs84

Előzmény: Móóó @ 2013.02.11. 23:01:13


Hát a videó tényleg jó, de szörnyen bután néznek ki ezek az autók. Nekem egy lovaskocsi jut róluk eszembe...
A végén meg az arc a nõi szemüvegben...
2013.02.11 23:32:21 (5825.)
Móóó

Előzmény: LOA @ 2013.02.11. 23:16:32


Szerintem keskenyek... vagyis a sárvédõ ívrõl hiányzik a szélesítés és azért tûnik ilyen esetlennek... de az emberek is kicsik :)

Amúgy azért raktam fel, mert valóban nagyon igényes kamera képek vannak benne...
2013.02.11 23:16:32 (5824.)
LOA
Igényes film,jók a kamerák! :D Soha nem tudom ezeknél a Japán videóknál hogy nagyok a kocsik,magasak vagy a szereplõk kicsik!

Előzmény: Móóó @ 2013.02.11. 23:01:13


2013.02.11 23:14:03 (5823.)
Lj80 Cimby

Előzmény: Móóó @ 2013.02.11. 23:01:13


Email ment!
2013.02.11 23:01:13 (5822.)
Móóó
Jó kis videjó...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=8ckK7zAdlH0

Móóó szerkesztette 2013.02.11 23:02:59-kor.
2013.02.09 08:39:58 (5821.)
Softpage

Előzmény: Kétfészeres @ 2013.02.09. 00:01:02


Erdekel igen. Megkoszonomha elkuldod privatba.
2013.02.09 00:01:02 (5820.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: Softpage @ 2013.02.08. 15:14:44


igen, én kicseréltem tavaly. 1.3-as, 8 szelepes a motorom. ha érdekel bõvebben, leírom, hogy csináltam.
2013.02.08 18:15:49 (5819.)
Dzsipu

Előzmény: Softpage @ 2013.02.08. 15:14:44


Nem tudom, nekem ez már szerelõ kategória. Én karbantartok, néha elrontok valamit, amit aztán megcsináltatok, ennyi. Ami látok, hallok abból élek...
2013.02.08 15:14:44 (5818.)
Softpage

Előzmény: Dzsipu @ 2013.02.07. 13:14:35


Az sj be ki lehet cserelni a szelepszarszimeringeket a hengerfej levetele nelkul?
2013.02.08 13:22:41 (5817.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Dzsipu @ 2013.02.07. 13:14:35


A Samuban többnyire nem 16 szelepes a motor és a gyertyák oldalt vannak... :)
2013.02.07 20:15:22 (5816.)
TomiIS

Előzmény: nyuszy @ 2013.02.07. 19:44:00


Én is szilentre gondolok,hétvégén aláfekszek körbe nézek mi lehet...Remélem hogy csak szilent lesz...


TomiIS szerkesztette 2013.02.07 20:19:35-kor.
2013.02.07 19:44:00 (5815.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: TomiIS @ 2013.02.07. 19:38:41


Stabilizátor-szilent?
2013.02.07 19:38:41 (5814.)
TomiIS
Sziasztok..Valami fura hang jön elõrõl,rugózáskor erõsebb meg lassabb tempónál...Nyikorgós zörgõs hang,igazából nem is lehet behatárolni milyen hang...
2013.02.07 18:15:25 (5813.)
Móóó

Előzmény: Tobzos @ 2013.02.07. 12:39:31


A régit tettem vissza... nekem jó...
2013.02.07 13:14:35 (5812.)
Dzsipu

Előzmény: Tobzos @ 2013.02.07. 12:39:31


A Samurainal a szelepfedél tömítés a jipufogósor tömétés (gyetyák körül) külön van, szerintem a Jimnynél is, mint minden más autónál.
2013.02.07 12:39:31 (5811.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Móóó @ 2013.02.06. 19:07:46


Majd mindent leírok õszintén. :)
Viszont lenne egy kérdésem:
Vettem egy szelepfedél tömítést, mert körben már kissé taknyos, viszont most tûnt fel, hogy nincs hozzá az a 4 karika, ami a gyertyák körül tömít. Neked azzal nem volt gond, nem voltak elöregedve? Lefogadom, hogy nem lehet külön kapni ezeket...
2013.02.06 19:07:46 (5810.)
Móóó

Előzmény: Tobzos @ 2013.02.06. 07:32:02


Hát ez az... csak úgy tudod az ékeket visszatenni, ha a szelep teljesen fent van. Kíváncsi leszek, hogy a célszerszámoddal sikerül e felemelni a szelepet és közben az éket is illeszteni... nem egyszerû móka :)
2013.02.06 07:32:02 (5809.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Fekete Jani @ 2013.02.05. 19:54:30


Ebben igazad van, de szeretném kompresszor nélkül megoldani. A szerszámot már bepróbáltam és szépen bepasszol a dugó és a szelepek közé, olyan nagy feladata úgysem lesz, csak a szeleptányér és az ékek megmozdítása a problémás, utána már csak a szelep becsúszása ellen kell ott lennie.
2013.02.05 19:54:30 (5808.)
Fekete Jani

Előzmény: Tobzos @ 2013.02.05. 16:32:02


Azért avval a célszerszámmal csak csínján bánni, mivel nem látod hova is megy elég könnyen okozhat galibát :(
Egy kompresszort lehet kölcsönkérni, az esztergályos meg pár száz forintért csinál egy csatlakozót.

Fekete Jani szerkesztette 2013.02.05 19:55:40-kor.
2013.02.05 17:20:26 (5807.)
Móóó

Előzmény: Tobzos @ 2013.02.05. 16:32:02


A klíma hûtõ marad!
2013.02.05 16:38:35 (5806.)
szzs84

Előzmény: Tobzos @ 2013.02.05. 15:49:01


Az.
2013.02.05 16:32:02 (5805.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Móóó @ 2013.02.05. 15:59:20


Igen, köszi ezt annak idején leírtad. :)
Nekem a sûrített levegõ problémás lenne, de készült egy csuklós kis célszerszám, amivel a gyertyanyíláson át ki tudom támasztani a szelepeket. Remélem... :)
Csak a hûtõben nem voltam biztos, azt nézegettem a minap is, hogy talán elég csak a ventit meg a házát levenni, de akkor ebbõl hûtõ kivétel lesz. Kicsit gázosnak érzem a dolgot a klíma miatt, azt nem szeretném töltetni emiatt.
2013.02.05 15:59:20 (5804.)
Móóó

Előzmény: Tobzos @ 2013.02.05. 08:19:08


A hûtõt vettem ki... viszont a hengerfej maradt, levegõnyomással tartottam fenn a szelepeket. Gondolom ez nem újdonság... :)
2013.02.05 15:49:01 (5803.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: szzs84 @ 2013.02.05. 15:23:22


Ha GL5-ös, akkor elvileg annak a diffikbe is jónak kell lennie.
Felezésnél azért van ott némi nyomatékocska... :)
2013.02.05 15:23:22 (5802.)
szzs84

Előzmény: Tobzos @ 2013.02.05. 11:59:56


Igen, ezt megkaptam én is, de igazából sok jót olvastam róla, ezért gondoltam kipróbálom. Föleg, mivel a gyártónak nincs külön hipoid és hajtómüolaja. Szintetikus Xado 75w90-t vettem. Kárt csak nem okozok vele, ha meg a következö ciklusig nem nönek meg a holtjátékok, akkor jónak ítélem meg.
2013.02.05 11:59:56 (5801.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: szzs84 @ 2013.02.05. 11:30:37


Elõször én is gondoltam rá, hogy egyformát veszek mindenhova, de rájöttem, hogy nem érdemes ezzel vacakolni, mert azért a hajtómûolajaknál nincs igazi "multigrade". Találtam olcsón elõírás szerinti hipoid olajat a diffikbe, meg jó minõségû váltólajat is, ami nem hipoid, viszont szintetikus. Már csak attól tartok, hogy esetleg a váltóba és az osztómûbe nem lesz elég 2 liter, a diffikbe tutira elég a 3 liter. Ha a 2+3 liter elég, akkor 7 ezerbõl megúsznám az egészet...
2013.02.05 11:30:37 (5800.)
szzs84

Előzmény: Tobzos @ 2013.02.05. 08:24:00


Hogy hova mennyi kell pontosan arra nem emlékszem, nem mértem, egyszerüen nívóig töltöttem. Összesen 5 liter olajat vettem, amiböl talán pár deci maradt. Olyan olajat vettem ami váltóba is jó és a difikbe is. Így nem nagyon maradt felesleg.
2013.02.05 08:24:00 (5799.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: szzs84 @ 2011.03.07. 19:59:32


Hajtómû olajak cseréjére készülök, de elbizonytalanodtam a mennyiségeket illetõen. Korábban ezt írta szzs84:
Váltó: 1,3l
Közlõmû (4WD): 0,9l
Difik elsõ/hátsó: 1,35l / 1,5l

Én kicsit más mennyiségeket találtam a kezelésiben:
Váltó: 1,1l
Osztómû: 0,7l
Diffik: 1,1l / 1,3l

Mindenhol 2 dl eltérés, de melyik az igazi??
2013.02.05 08:19:08 (5798.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Móóó @ 2013.02.04. 21:41:20


Már nálam is várakozik egy ideje az új Reinz szimmering készlet, csak még az elhatározás nincs meg.

Móóó,
Az engem is érdekelne, hogy a hûtõ kivétele nélkül kijön-e a himbatengely. Mert ahogy így nézem, hát pont nem. Most a hûtõt vegyem ki, vagy a motort emeljem meg, te hogy csináltad?
2013.02.05 08:11:10 (5797.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: szzs84 @ 2013.01.30. 19:38:10


Szerintem is szinte mindegy, hogy milyen betétet és tárcsát veszel. Ha hozzáértõtõl veszed, és ismeri a termékeit, akkor talán csak arra érdemes figyelni, hogy egy kevésbé kemény betétet válassz, hogy inkább az kopjon és ne a tárcsa.
Én nem olyan régen Jakoparts tárcsát vettem, ami tökéletesen bevált, és hozzá ETF betéteket, ami meg olcsó volt. A két tárcsa meg a betétek együtt voltak kb. 13-14 ezer Ft, ennyiért nekem mindenképpen megérte, mert eddig mindig meg tudtam állni. :)
2013.02.04 21:41:20 (5796.)
Móóó

Előzmény: TomiIS @ 2013.02.04. 18:54:59


Huh... már nem emlékszem, valami német cucc volt... nem a legolcsóbbat...
2013.02.04 18:54:59 (5795.)
TomiIS

Előzmény: Móóó @ 2013.02.03. 20:02:00


Köszi..És milyeneket vettél?Melyiket érdemes megvenni a szimeringekbõl?

2013.02.04 12:55:41 (5794.)
Sega

Előzmény: bagyö @ 2013.02.04. 12:07:34


A furatok tisztítását már én is megtettem.
A befecskendezõt még nem néztem meg, de ami furcsa hogy a teljesen betekert alapjárati csavar mellett is tökéletes 800- as alapjáratom van.
Ha a MAP szenzorra menõ vákumcsövet összenyomom, akkor alacsonyabb lesz a hidegjárati alapjáratom.
A mai napon fogok kölcsönbe kapni egy MAP szenzort, kipróbálom hátha.
2013.02.04 12:34:41 (5793.)
Dzsipu

Előzmény: bagyö @ 2013.02.04. 12:07:34


Köszönjük az infót, de én ezeket már mind megcsináltam. Marad az ezzel való együttélés.
2013.02.04 12:07:34 (5792.)
bagyö
(Orosháza)
Nos beszéltem Nóbik Feribácsival "magas alapjárat hidegen" tárgykörben.
Feribácsi nem mai gyerek így az emlékei is kopottak, azt mondta ha látná a motort akkor azonnal eszébe jutna, én megmutattam neki a Jimny hengerenkénti spricces motorját de azt mondta, hogy ez nem olyan az központi befecskendezõs volt.
De két dolog azért elõjött az emlékekbõl:
1. az egér szelep és az oda és onnan elvezetõ csövek, furatok tisztítása olyan szinten, hogy talán a hengerfejen keresztül vezetõ részeket anno úgy kellett neki kifúrnia olyan szinten be voltak rakódva és tömõdve.
2. a központi befecskendezõn van állítási lehetõség valamit ki kell tekerni vagy venni és alatta van állítási lehetõség.
Szóval kissé szabadosan van körülírva de kiindulásnak talán segít valamit.
Amúgy végtelenül önzetlen a mester, azt mondta ha valakinek gondja van nagyon szívesen elmondj és megmutatja neki a hiba orvoslását, információt tudást nem szokott visszatartani, ha az autó is elé kerül akkor biztosan eszébe jutna pontosan a munkafolyamat és megmutatná elmondaná mit kell tenni.
Szóval röviden ennyi.
Amúgy rádugtuk a OBD-t a Jimnyre és természetesen nem kommunikál, de csak próbából mert nem jelzett hibát a mûszerfalon.

Üdv.: Bagyö
2013.02.03 21:39:10 (5791.)
Móóó

Előzmény: bagyö @ 2013.02.03. 20:15:10


Csak füstölt...
2013.02.03 20:47:26 (5790.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: bagyö @ 2013.02.03. 20:33:25


Jaaa, az egy fölösleges alkatrész :)