Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2009.06.24 07:09:11 (1539.)
ya06ard
(Szekszárd)

Előzmény: Móóó @ 2009.06.23. 23:16:06


Vagy a saját hasznodra. :)
Ha árban, mintázatban, átlagos véleményben megfelelõnek tûnik a kiválasztott, akkor majd "lakva" megismered és utána már lesz egy markáns véleményed neked is róla, amivel igyekszel meggyõzni a tõled kérdezõket. :)
2009.06.23 23:16:06 (1538.)
Móóó
Sajna nem lettem okosabb... úgy tûnik a magam kárára fogok gumit venni :-)
2009.06.23 20:31:07 (1537.)
kenci
(Bükkzsérc)
Én is 195/80R15-tel járok évek óta. 100 megtett km-en, 3km-rel kevesebbet mér az óra, sebességben pedig alig van eltérés a km óra és a GPS szerint (1-2 km/h). A gyorsulás érezhetõen hitványabb, fõleg, hogy az elõzõ (hölgy) tulaj 205/65R15-tel járt, azzal nagyon jól húzott.A fogyasztás természetesen magasabb.
A 215/75 emelés nélkül már elég furán néz ki az autón - mintha meg lenne ültetve - és néha bele is tud érni a dobba.
Kompromisszum lehet még a 205/75R15. Ez olyan magas mint a 195/80 (mérés alapján - mert használtam mindkettõt), de sajnos elég ritka méret.
Teljesen univerzális gumi pedig tényleg nincs!!! Terepen M/T, országúton meg amit akarsz :) :) :) Az A/T pedig (ahogyan egyszer Nyuszy is mondta) igazából sehol nem jó :) :) :)
2009.06.23 18:38:09 (1536.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2009.06.23. 18:19:56


Ez a végsebességes dolog csak elmélet, a gyakorlat nálam erre rácáfol, a GPS-szel mérhetõ tényleges végsebesség a kerékátmérõ növekedésével csökken, az átlagfogyasztás pedig nõ (és persze értelemszerûen romlik a gyorsulás).
2009.06.23 18:19:56 (1535.)
livinti

Előzmény: Móóó @ 2009.06.23. 16:24:07


A 195/80 a gyárinál keskenyebb és magasabb. De átmérõre még így is kisebb mint a 215/75.

Ez egy köztes megoldás volt, nem néz ki hülyén, nem annyira keskeny, de egy picit ez is emel a hasmagasságon a gyárihoz képest. Ez az én kompromisszumom.

A 215/75 természetesen többet emel, kicsit szélesebb is.

De itt akkor már elkezdhetnénk sok dolgon morfondírozni, azon, hogy az átmérõ növekedésével elméletileg nõ az elérhetõ végsebesség, de a gyorsulás és a mászóképesség (kerületi erõ) csökken (itt csak pár százalékról van szó!!!)

A szélesség, meg a mintázat meg (többek között) befolyásolja a vizes tulajdonságokat is és a stabilitást is...

Meg a fogyasztás, meg a zaj, meg a futómû tartóssága....... :-)

De szerintem itt olyan sok a tényezõ, hogy igazságot senki sem tud tenni, illetve senkinek sem lesz végül objektíven igaza, hogy az egyik minden szempontból JOBB a másiknál.

Ha rám hallgatsz, dönts szubjektíven, ami legjobban tetszik! Kevés kivételtõl eltekintve nem fogsz horror dolgot választani.
2009.06.23 17:56:22 (1534.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2009.06.23. 15:03:07


Nekem az elõdjével (D693) az a tapasztalatom, hogy aszfalton is rosszabb, mint egy MT-s gumi.
2009.06.23 16:24:07 (1533.)
Móóó

Előzmény: livinti @ 2009.06.23. 15:03:07


Akkor ez keskenyebb és magasabb?
...mármint a te /80-asod. Én a 215/75-ben gondolkodnék...


Móóó szerkesztette 2009.06.23 16:25:04-kor.
2009.06.23 15:03:07 (1532.)
livinti

Előzmény: Móóó @ 2009.06.22. 22:51:32


Szia!

Nekem tavaly nyár óta van D694 az autón, 195/80R15 méretben. Képeknél fent van. Ez a méret a gyári 205/70R15 és a 215/75R15 között van átmérõben. Nem dagonyázok vele túl sokat, fõleg közúton járok. Az én tapasztalatom az, hogy nem (számomra érezhetõen) zajosabb a gyári, utcai guminál, nyilván jobb annál terepen, de nyilván rosszabb egy "rendes" MT terepguminál.

Vizesen milyen?!? Semmivel sem rosszabb a gyári guminál, a D684-nél! Mindegyikkel lehet a hátulját szépen csúsztatni vizes úton, de nem hiszem, hogy fékezéskor, kanyarodáskor nagyon gyenge lenne vizen. Én a vásárlás elõtt pont azt olvastam róla, hogy vizen is elfogadható. Gondolom egy MT akkor életveszélyes, de ezen elég sok pici lamella van.
2009.06.23 11:34:38 (1531.)
kjoci
(Miskolc)
Igen,Én is sokat nézegettem Pajerókat,Land Cruisereket,Terranokat, de ennyi pénzért szerintem ez volt a legjobb választás.

Előzmény: Szicso @ 2009.06.22. 18:00:59


2009.06.23 11:32:13 (1530.)
kjoci
(Miskolc)
www.gumiteszt.com Én itt olvasgattam a vásárlás elõtt.

Előzmény: Móóó @ 2009.06.22. 22:51:32


2009.06.23 08:12:42 (1529.)
ya06ard
(Szekszárd)

Előzmény: Móóó @ 2009.06.22. 22:51:32


Annak idején, mikor "gumivadásztam" több helyen olvastam, hogy vízen meglehetõsen gyenge. Saját tapasztalatom (éppen ezért) nincs.
2009.06.22 22:51:32 (1528.)
Móóó
Bridgestone D694 215/75R15 23.500Ft-ért? Jónak tûnik, csak nem tudom mit tud a gumi...
2009.06.22 18:20:00 (1527.)
kenci
(Bükkzsérc)
Most látom, hogy itt is megjelent a difizáras hirdetõ. Én már legalább három alkalommal írtam neki e-mail-t, de nem válaszolt.Azt hittem már felhagyott a szakmával (ezért nem válaszol) - ezek szerint nem....
2009.06.22 18:13:35 (1526.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kjoci @ 2009.06.22. 10:13:07


Majd legközelebb jobban figyelek :) Ha nem veszlek észre, dobj meg egy kiflivel :) :) :)
2009.06.22 18:00:59 (1525.)
Szicso

Előzmény: kjoci @ 2009.06.22. 13:36:02


Nagyon spekizek, de nem olcsó az biztos!
Egy diesel Samuban is kiegyeznék, de senki nem tudott mondani semmit róluk.
Az a helyzet, hogy közel 3 misiért nagyon vagány terepjárót lehet venni, de ami nekem is szempont-kicsi, fürge,diesel,asszony is szeresse-az csak Jimny lehet!!!
Nem akarok leharcolt Pajerót venni. Ezért is akadt meg a szemem a Jimny-n. A mostani a "hobbiterepjáróm" benzines, de tudon a következõ diesel lesz!
Én is tettem be rugóemelõ gumibakokat, de két hét alatt szétesett, ezért gömbanyagból csináltam, ezt egy külföldi 4x4-es oldalon láttam!
Köszi az infókat!
2009.06.22 16:44:51 (1524.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2009.06.22. 10:11:43


Már elkezdtem gondolkodni róla, hogy tutira hazudsz a fogyasztással kapcsolatban, mire realizáltam, hogy a tiéd dízel :) :) :)
2009.06.22 13:44:15 (1523.)
kjoci
(Miskolc)
Szóval beraktam a gumibakokat.Ez mivel nem engedi leülni alaphelyzetben sem teljesen a kocsit kb 2-3 cm-t emelt rajta.(majd megmérem)
A rugózás kicsit keményebb is lett.De leteszteltem.Nem üt be a kerék és van hely is rendesen mellette.
Lehet elõre is beszerelem ezeket a pogikat ha beválnak..

Előzmény: Móóó @ 2009.06.21. 14:23:24


2009.06.22 13:36:02 (1522.)
kjoci
(Miskolc)
2005 januári az enyém.Tokkal vonóval volt 2.9 milla.(+ amit eddig ráköltöttem az átalakításokra.):-)
Renault K9K 1.5-ös dci motor van benne.(Ez van a régi kangoo-ban)
Kézzel kapcsolható még az összkerék.
Az újabb 86 Le-s dizelekben is Renault motor van csak azok már intercooleresek.Aszem 2006-tól szerelik igy õket..Azok viszont már csak elektromosan kapcsolható összkerekesek

Előzmény: Szicso @ 2009.06.22. 11:59:11


2009.06.22 11:59:11 (1521.)
Szicso

Előzmény: kjoci @ 2009.06.22. 10:11:43


Szia!
Mikori évjárat, és mennyiért dobnak ilyet?
Renault motor van benne?
Kézzel kapcsolható, vagy elektromosan az összkerék?
2009.06.22 10:22:00 (1520.)
kjoci
(Miskolc)
Eddig jó! De terepen még nem próbáltam.Viszont a vizes aszfalton kicsit csúszik.Épp ma teszteltem.Nem annyira mint egy MT-s ,de erõs kanyarba határozottan érezni hogy megy a segge a gépnek.
Kotreba kérdezte is épp ezt.
A 215 nekem simán befért.Viszont ha 4-en beleülünk és berakunk 100 kg csomagot, a jobb hátsó kerék egy kicsit beüt a hirtelen bukkanókon a sárvédõ mûanyag peremébe.
Amig nincs megemelve addig kitaláltam egy ideiglenes megoldást ennek elkerülésére.
Most vettem 6 db tekercsrugóba való gumibakot(Ladákhoz használják).Valami 600 ft volt.Berakom és meglátom az eredményt.Ez elméletileg nem engedi a rugót annyira össze.
De az igazsághoz tartozik hogy a felnim nem 12-es hanem 25-ös ET-vel van.Ez sajna most derült ki.Ezért kicsit kintebb is áll a kerék.
De a végleges megoldás a +5 cm emelés lessz.Valamikor késõ õsszel.

Előzmény: Móóó @ 2009.06.21. 14:23:24


2009.06.22 10:13:07 (1519.)
kjoci
(Miskolc)
Hát a Jimbóval.1 hete már tudok vezetni és elég sokat vagyok Egerben.Ma is most jöttem haza és délután megyek vissza.:-)
A 4 sávoson jöttél szemben csak takarásban voltál kissé:-)

Előzmény: kenci @ 2009.06.20. 00:49:10


2009.06.22 10:11:43 (1518.)
kjoci
(Miskolc)
Az enyém Hollandiából ,Amszterdamból van.Igaz nem én hoztam be.
A régi Michelin gumikkal aszfalton 6-6.3 litert evett.A pumákkal terepen 8 körül.A BFG-vel aszfalton 6.5-7 körül,terepen még nem próbáltam.
Az enyém az elsõ szériás diesel.65 Le és 160 Nm.Gondolkodtam egy chiptuningon(90 Le és 200 Nm) de lebeszéltek róla.
Végülis jelenleg nekem ez a teljesítmény is elég.

Előzmény: Szicso @ 2009.06.19. 21:52:56


2009.06.21 14:23:24 (1517.)
Móóó
kjoci... hogy szuperálnak a BF gumik? Nem túl nagy? Most tervezek venni én is... vélemény?
...bár most olvasom alább.

Emelés nélkül nagyon gáz?

Móóó szerkesztette 2009.06.21 14:28:54-kor.
2009.06.20 00:49:10 (1516.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kjoci @ 2009.06.19. 21:06:29


De bizony én voltam!!! :) De Te mivel voltál? A Jimbóknak szoktam villogni, a Tiédet pedig megismerném (elvileg). Lehet, hogy még aludtam :)
2009.06.19 21:52:56 (1515.)
Szicso

Előzmény: kjoci @ 2009.06.19. 21:06:29


Báttya!
Király a géped!
Hol lehet ilyen ritka jószágra szert tenni?
Mennyit eszik, mennyire nyomatékos a motor, stb?
2009.06.19 21:06:29 (1514.)
kjoci
(Miskolc)
Köszönöm!
Ma 3/4 7 körül nem te jöttél velem szemben Egerben?
Fekete Jimbó HKJ......:-)

Előzmény: kenci @ 2009.06.18. 17:21:24


2009.06.18 17:21:24 (1513.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kjoci @ 2009.06.18. 06:03:32


Mielõbbi gyógyulást kívánok!
2009.06.18 06:03:32 (1512.)
kjoci
(Miskolc)
Igen, megmaradtak azok is.A nagy sárra:-)
Költenék én rá de sajna 2 hónapja eltört a térdem és igy nem igazán tudok melózni.Anélkül meg....
Tervek azok vannak.Emelés,szabadonfutó elõre,difizár hátra....

Előzmény: kenci @ 2009.06.17. 21:27:50


2009.06.17 21:27:50 (1511.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kjoci @ 2009.06.17. 20:42:19


Igen, sajnos a pénz nagy úr :( pedig, ha lenne egy kis fölösleges, mi mindent lehetne még a kicsikére szerelni :) :) :) Használd egészséggel az új gumókat! :)
A pumákat meghagytad azért? az mégiscsak komiszabb egy kicsit :)
2009.06.17 20:42:19 (1510.)
kjoci
(Miskolc)
Igen.Elég kevés a hely már a dobokban.
Meglessz az emelés is.Idõvel.:-)
Sajnos minden nem megy egyszerre.A gumi is alkalmi vétel volt, késõbbre terveztem 2 hónappal eredetileg.
De 25-ért kaptam darabját újonnan.Muszály volt elhoznom.:-)

Előzmény: kenci @ 2009.06.17. 18:31:08



Előzmény: ati001 @ 2009.06.17. 19:43:36


Nekem a gumis mondta.De igazad van.Utánnanéztem.Kösz!
2009.06.17 19:43:36 (1509.)
ati001

Előzmény: kjoci @ 2009.06.16. 20:40:13


Szia!
Olvastam a hirdetésed.
Nem akarok beleszólni, de tudomásom szerint a gyári Jimny felni ET5-ös méretû. Vagy a dieselhez más méretû felnit adnak gyárilag?
2009.06.17 18:31:08 (1508.)
kenci
(Bükkzsérc)
Elnézegetve a képeket, valóban szükséges néhány cm emelés, mert így már úgy néz ki, mint egy "ültetett" terepjáró. :)
2009.06.17 06:18:57 (1507.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2009.06.16. 20:40:13


Igazság szerint mindenki külföldrõl szerzi be, úgyhogy itthon csak drágább lesz :)
2009.06.16 20:40:13 (1506.)
kjoci
(Miskolc)
Sziasztok!
Segítség kellene.Itthon ki forgalmaz Jimnyhez emelõszettet?
(nem nagyon találok a neten a guglival:-)
Illetve nem-e tudtok valami olcsó beszerzési lehetõséget.
Külhonban mostanában olyan 750 euró körül van.
És a csavar a dologban hogy ugyé nekem diesel van.
Az pedig ritka itthon mint a hipós varnyú.:-)
Elõre is kösz!
Ma vettek uj gumikat a gépre.BFG T/A 215/75-ös.
Holnap felkerülnek a macis felnikre és gépre.
Majd teszek fel képet is.
2009.05.24 21:52:50 (1505.)
pirosjimny
Szép állapotú eladó tetõcsomagtartó érdekelne Jimnyre!
2009.05.23 14:56:34 (1504.)
andrew
hát igen! én is nézegettem már, de ez a ...suzukis tervezõ úr, megoldhatta volna már, hogy síkba menjen le valahogy a hátsó ülés és nem lépcsõzetes csomagtartó kialakításban.
pl.wagonR, biztos lenne ügyes trükk v. 1 mozdulattal kiszedhetõ ülés ... :)
2009.05.22 08:56:38 (1503.)
livinti

Előzmény: kjoci @ 2009.05.21. 19:22:25


Hát én is találtam Németországban a legolcsóbb kb. 80 EUR. Csak hát a szállítás... Igazából a lépcsõs érdekel, ami alól nem kell kiszerelni az üléseket.
2009.05.21 19:22:25 (1502.)
kjoci
(Miskolc)
Itt van olcsóbban is:[http://shop.ebay.de/items/_W0QQ_nkwZsuzukiQ20jimnyQQ_armrsZ1QQ_fromZR40QQ_mdoZquote=315980;livinti;1242917231]
Nekem is bizgurálta már a fantáziám.De most még a felni-kerék-emelés körben járok.
A felni már megvan:-)
2009.05.21 16:47:11 (1501.)
livinti
Sziasztok!

Valamelyikõtök nem látott/szerzett/használt esetleg még ilyen teljes csomagtartót (lehajtott ülésekkel együtt mindent befedõ) gumitálcát Magyarországon? Régóta teccik, de az ára... :(

Meg én csak külhonban látom...

http://www.carbox.com/cbshop/products/de/SUZUKI/JIMNY/09-1998-04-2005/Carbox-CLASSIC-Suzuki-Jimny-Kofferraumwanne.html

livinti szerkesztette 2009.05.21 16:47:49-kor.

livinti szerkesztette 2009.05.21 16:48:10-kor.
2009.05.18 12:43:49 (1500.)
livinti

Előzmény: Zatika @ 2009.05.16. 09:00:07


:D
Szuper!
2009.05.17 10:40:14 (1499.)
Zatika

Előzmény: nyuszy @ 2009.05.16. 21:52:33


Hát igen... Most már megvan, látom...
:-)
De: mindenért meg kell dolgozni ugye.
Avagy: semmi sincsen ingyen... :)
Meg: az ember telepít, vagyis szopik. De a lényeg, hogy minden ok és okosabb is lettem egy picit. Az idõ pedig naggyon ott van!
2009.05.16 21:52:33 (1498.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Zatika @ 2009.05.16. 09:00:07


A service manualhoz elég lett volna az Egyebek/Letöltések menüben körülnézni :)
2009.05.16 12:53:12 (1497.)
Zatika

Előzmény: nyuszy @ 2009.05.14. 21:12:44


Igen, mindenképp forgatható. Viszont jól érezni, mikor tekered a féltengelyt meg a difit is. A fogaskerekeket -érezni, -hallani.
Jóval nagyobb az ellenállás, mint kikapcsolt aggyal.
Jó lelemény ez az agykapcsoló.
Eddig nem is tudtam, hogy van ilyen ebben, pedig tök nyilvánvaló.

Üdv, Zatika
2009.05.16 09:00:07 (1496.)
Zatika

Előzmény: livinti @ 2009.05.14. 16:56:16


Sziasztok!
Hála a leírásotoknak, kitartóan szöszmötöltem a neten és megleltem a service manual-t. Ez alapján könnyen meglett a bibi.
A legelsõ vákumcsõ repedt volt a motorból kijövetnél. Rövid lehetett gyárilag, mert a rézcsö végénél repedt el. Néha zárt attól függõen, hogy áll a motor- a vákum "önzárta" -akkor mûködött. 15cm-es vákumcsõ a helyére -90Ft- és minden ok. :) Hagytam rá bõven, hadd mocorogjon. Akkorát csattannak az agyaim, hogy csuda!
Üdv nektek és köszönet!
2009.05.14 23:10:15 (1495.)
andrew
quote=314718;ati001;1242320493]
szia! pont jó hogy jössz!
megnézném az emelésedet! :)
számod megvan....
egyébként tavaly, miis 2 nap voltunk, kempingbe, pályahasználatot nem is fizettünk csak belépõt + autó. a camp. nagyobb mint az pálya területe, óriási. nappal nem kocsiztunk, este- éjjel viszont a fenti és hátsó utakon lightosan off-roadoztunk. élvezetes volt ... a fenti és az összekötõ utak nyitva voltak ...
2009.05.14 21:12:44 (1494.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: nyuszy @ 2009.05.14. 20:35:36


Asszem hülyeséget írtam. Bekapcsolt összkerékkel mindenképpen kell tudni forgatni 1 db megemelt kereket a diffi miatt :)
2009.05.14 20:35:36 (1493.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Zatika @ 2009.05.14. 10:27:30


Én is a megemelés javaslom. Elég egyszerre az egyik felét megemelni, ha a terepváltót összkerékbe kapcsolva el tudod forgatni a kereket (miközben a többi a földön van), akkor ott nem kapcsolt be az agy. Ha csak az egyik oldali hülyül, akkor le kell venni a hubot, és többet látsz, ha mindkét oldali, akkor valami központi gond lesz.
Ugyanígy azt is érdemes tesztelni, hogy kikapcsol-e a hajtás, amikor visszateszed kétkerkbe. Ezt abból látod, hogy a megemelt kereket megforgatva nem szabad forognia a kardánnak.
2009.05.14 19:11:05 (1492.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Zatika @ 2009.05.14. 10:27:30


Nekem is volt problémám a kerékaggyal. Az egyik nem mûködött rendesen: zárni zárt, de nem nyitott - csere lett a vége. Ha felemeled, akkor kiderítheted, hogy milyen jellegû a hiba, illetve szûkítheted a lehetõségeket.
2009.05.14 19:01:33 (1491.)
ati001

Előzmény: andrew @ 2009.05.13. 23:38:10


Sziasztok!

Eddig úgy van hogy ott leszek, v.szinû, hogy szombat-vasárnap. A gép sajna a parkolóban tölti majd az idõt, mivel ha jól tudom 20.000Ft lesz a pálya használati díj :(
2009.05.14 16:56:16 (1490.)
livinti

Előzmény: Zatika @ 2009.05.14. 10:27:30


Szia!
Nagyon részletes leírás a letölthetõ service kézikönyvben-ben van -angolul. Az egész be-és kikapcsolási folyamatról. Ha végikövetted a csöveket, akkor ahol feljönnek a motorházba, a motor menetirány szerinti jobb oldalán az akku és a relék alatt, mellett van a vákumrendszer 2 reléje, meg egy apró szivacsnak kinézõ "kimenet" a szabadba. A jelet valóban az osztómûbõl kapja a rendszer, de itt vannak a vezérlõrelék. Nyuszy tudna errõl mesélni, de nála asszem az agyban volt a probléma (mármint a vákumos kapcsoló agyban :) ) és nála a végeredmény a kiszerelés és manuális agyra áttérés lett. De biztosan érdemes végignézni elõtte az összes csövet, meg ahol ezek a relék a szívócsõtõl kapják a vákumot, hogy az ottani csövek milyen állapotban vannak, esetleg nincs-e a "kimenet' eltömõdve? Meg a csatlakozások állapotát, mielõtt elõveszed a flexet...

Ja, igen, amíg nem ég folyamatosan a lámpa, az azt jelzi, hogy fixen összekapcsoltad a hajtást a kardánnal (ez teljesen mechanikus), de a kerékagyak kapocsolata nincs meg, vagy bizonytalan. Ha esteleg megemelt állapotban kipróbálod a a lámpavillogás alatt az elsõ kerekekket kézzel forgatni, akkor kiderülhet, ha csak az egyik agy szarakodik. A rendes kapcsolódást normális esetben hallható fémes pendülés is jelzi.