Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2013.05.20 20:19:49 (6439.)
P.Misi

Előzmény: Mezõõr @ 2013.05.20. 20:18:18


sz84 írta
2013.05.20 20:18:18 (6438.)
Mezõõr
Üdv!
Segítségeteket kérném. Nemrég valamelyik 'kolléga" tett fel képeket és leírást az elsõ vákumos féltengelyzár elektromos kikapcsolásáról. No ezt keresném!!!
2013.05.18 10:10:52 (6437.)
P.Misi
Ha végre meglesz a hiba oka és újra tudok hasítani csapatni fogok vagy fél napig. Ahogy az egyik haverom mondta: "semmi szerencsép a terepjárókhoz, mint Qrvának a jámborsághoz."
De most a végére járok
2013.05.17 22:18:24 (6436.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: szzs84 @ 2013.05.17. 21:15:29


Ezt a cikket én is csak most olvastam.... :) Nem volt elmentve az oldal, de emlékeztem, hogy valamikor jó dolgokat olvastam itt. Ma végre sikerült megtalálnom és a történeteik olvasgatása közben találtam meg a cikket....
2013.05.17 21:15:29 (6435.)
szzs84

Előzmény: kenci @ 2013.05.17. 17:03:11


Ez egy nagyon jó leírás, elöbb is belinkelhetted volna! :D Lehet, a mi kimaradásainknak is ez az oka. Ugy látszik ez a fötengely jeladó a Jimny egyik újabb mumusa. :) Ha jól tudom, a melegen nem indulásnak is ez volt az okozója. A jeladó nagyon rövid kihagyása magyarázhatja, miért áll meg a motor a mi esetünkben, gyakorlatilag azt hiszi az ECU hogy áll a motor, illetve összezavarodik, mert a vez. tengelyröl jön jel, csak lentröl nem...

szzs84 szerkesztette 2013.05.17 21:16:01-kor.
2013.05.17 20:48:32 (6434.)
P.Misi

Előzmény: kenci @ 2013.05.17. 17:03:11


Köszönöm!!!

Az elsõ szakmám mezõgazdasági gépszerelõ és karbantartó. Az Mtz és a régi arató gépekben szerzett tapasztalatim (és már 20 éve teljesen mást csinálok) itt már nem segítenek.

Most újra ébredt bennem a vágy, hogy valamit pótoljak a lemaradásbó, de szó szerint fényévnyi különbségek vannak. Egy Mtz után a Jimny legalább a Millenium Falcon!
2013.05.17 17:03:11 (6433.)
kenci
(Bükkzsérc)
Misi, ezt olvasd el!!!
http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=275&akt=2
2013.05.17 16:51:03 (6432.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: P.Misi @ 2013.05.17. 16:45:46


Végre megtaláltam azt az oldalt, amit végszükség esetére ajánlani akartam Neked. Õk eléggé benne vannak a témában - amint az a leírtak is bizonyítják - ha nem lesz megoldás, próbálkozz náluk.
http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&akt=2
2013.05.17 16:45:46 (6431.)
P.Misi

Előzmény: kenci @ 2013.05.17. 16:31:14


Most beszéltem a szerelõvel. Amit eddig kilogíkázott az az, hogy a fõtengely jele nem érkezik meg a komuterbe.

Volt óra ami mérte a nyomást. Nyomás volt a hiba közben de "központ" a befecskendezési idõt emelte kb. 10szeresére.

2013.05.17 16:31:14 (6430.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: szzs84 @ 2013.05.17. 07:28:35


Hááát ezt nem vágom, biztosan úgy van, ahogy Te mondod, csak a hiba jellegébõl és körülményeibõl adódóan én nem hiszem, hogy szivattyú problémája van az autójának. Nagyon bízom benne, hogy sikerül megtalálniuk a hibát...
2013.05.17 12:31:37 (6429.)
P.Misi
Remélem meglesz a hiba oka. Most már nagyon bosszant és szükségem lenne az autóra is.
2013.05.17 07:28:35 (6428.)
szzs84

Előzmény: kenci @ 2013.05.16. 21:14:29


Ha jól tudom a benzinnyomás nem elektronikusan van szabályozva, hanem mechanikusan. A közös nyomócsõ végén van egy bomba, benne egy membrán, amit egy rugó zár a csõre, ezt a rugóerõt leküzdve távozik vissza a benzin a tankba.
A gombán a rugó kamrájára van kötve egy vákumcsõ, az szabályozza a nyomást, hogy rásegít és megszívja a membránt vagy sem. Pl zárt fojtószelepnél rásegít, így akkor kisebb a benzinnyomás.
2013.05.16 21:14:29 (6427.)
kenci
(Bükkzsérc)
Ha a befecskendezési rendszerre gondolsz, akkor simán lehet, hogy a fellépõ hiba miatt van jóval kisebb nyomás. Egy rossz adat, vagy érték alapján - tehát még mindig valamelyik érzékelõ, jeladó tájékán keresgélnék. A szivattyú ritkán adja meg magát...
2013.05.16 19:17:06 (6426.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: P.Misi @ 2013.05.15. 21:56:58


Ha esetleg cserélitek/tisztitjátok a benzinszûrõt (ami könyv szerint 200 ezer km-enként esedékes), annak érdekelnének a részletei...
2013.05.15 21:56:58 (6425.)
P.Misi
Lassan meglesz a rángatásom oka. Megmértük a benzinnyomást. Amikor rángat nincs elengedõ nyomás. Most már csak az a kérdés hogy a szivattyú elõtt is vagy csak utána változik a nyomás
2013.05.11 14:41:15 (6424.)
P.Misi

Előzmény: nyuszy @ 2013.05.10. 21:50:47


Vadászmesterem is nyúz több éve Jimnyt és soha semmi baja nem volt. Pedig igazából neki tank lenne való ahogy az autókkal bánik
2013.05.11 14:39:19 (6423.)
P.Misi

Előzmény: kenci @ 2013.05.11. 14:36:30


Akkor szótárazok. Honnan lehet letölteni?

2013.05.11 14:36:30 (6422.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: P.Misi @ 2013.05.11. 12:23:34


Semmi nincs magyarul..... :( a szerelési útmutató van angolul, azt le tudod tölteni, ott benne van néhány jeladó ellenõrzési módjának a leírása...
Ha valami van, két hétig csak a 30-as telómon leszek elérhetõ.

kenci szerkesztette 2013.05.11 14:37:35-kor.
2013.05.11 12:23:34 (6421.)
P.Misi

Előzmény: kenci @ 2013.05.10. 21:43:11


Én most utána megyek. Szívesen olvasok bármit errõl. Tudtok adni vmi irodalmat? Elérhetõ vmi magyar nyelven vagy csak angolul? Sajna az angol szakmai szókincsem elég gyér.
2013.05.11 11:12:46 (6420.)
kjoci
(Miskolc)
Kösz mindenkinek.Végül is ha csak optikailag zavaró azt kíbírom. Viszont ha befolyásolja károsan a kocsi használatát ,akkor aszem megcsinálom az emelést.
2013.05.10 22:06:35 (6419.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2013.05.10. 22:02:36


: o) én meg már azt hittem, hogy valami komoly baja lett.... : o) : o) : o)
2013.05.10 22:02:36 (6418.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2013.05.10. 21:58:22


Ja, csak aztán egy idõ után annyira nem volt kompresszió, hogy melegen nagyon nem akart indulni, nekem meg egy Suzuki ilyet ne csináljon :)
2013.05.10 21:58:22 (6417.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2013.05.10. 21:50:47


Én is jeladóra tippelek...
Te miért is cseréltél motort? A hajtókarhajlítós alvázmosás után még az eredetivel hajtottad, ugye?
2013.05.10 21:50:47 (6416.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2013.05.10. 21:43:11


Ebben az az érdekes, hogy nálam ilyen hiba sosem jelentkezett, két motornál sem. Tutira valami jeladó hibája okozza.
2013.05.10 21:43:11 (6415.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: szzs84 @ 2013.05.10. 21:12:44


Igen, én arra gondoltam, hogy nála is ez van, csak durvább változatban. Misi állítása szerint meleg motornál jön elõ és már cseréltek gyertyákat és szerelõ is átnézte az autót. A "mi" torpanásunknál szerintem van villám, mert, ha ugyanabban a helyzetben megtartod a gázpedált és kinyomod a kuplungot, akkor alapjárat és az aktuális fordulat között ingadozok a motor - én már sokszor próbáltam. Minimális gázpedál mozdításra eltûnik a hiba. Vagy ettõl függetlenül lehet gyújtáskimaradás is? Nem tudom...Már arra is gondoltam, hogy a pillangószelep potméterével lehet valami egy bizonyos ponton, de van még számos fikció és ki tudja ezeket végigellenõriz(tet)ni...inkább együtt élek vele..... :)

kenci szerkesztette 2013.05.10 21:47:17-kor.
2013.05.10 21:13:12 (6414.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2013.05.10. 16:37:38


Így van, ha zavar, menj utána az emelésnek a panharddal (bekötési pont lejjebb hozás vagy a rúd hosszabbítása).
2013.05.10 21:12:44 (6413.)
szzs84

Előzmény: kenci @ 2013.05.10. 16:21:55


Ha most Te arra a tipikus torpanásra gondolsz, amirõl már volt szó, az más. Annak nem tudom mi az oka. Az enyém is csinálja, de az nem lehet gyertya, mert egyszerre nem megy el a gyújtás 4 hengeren gyertyahibától. Én az általános gyertyahibák jelenségeit írtam le. Az a torpanás, ha elõjön másodpercekre megáll a motor, ha tartom a gázpedált. Ahogy elmozdul, mindegy melyik irányba, újból van gyújtás. Szerencsére az enyém már régen csinálta...

Előzmény: kjoci @ 2013.05.10. 16:37:38


Az van amit Kopter leírt. Ezért használnak emelés után állítható panhardot, vagy egy adapterrel feljebb helyezik az emelés mértékével a panhard csatlakozást a hídon, szintén ahogy Kopter írta! :)

http://www.ebay.com/itm/Tough-Dog-Adjustable-Panhard-Rods-Suzuki-Jimny-Front-Rear-for-raised-springs-/130661128105?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item1e6c0297a9&vxp=mtr
http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimny/suspension/jimny-rear-panhard-relocation-bracket/prod_97.html

vagy

elõre:
http://outdoorauto4x4.com/p/847418/suzuki-jimny-adjustable-front-panhard-rod-.html

hátra:
http://outdoorauto4x4.com/p/847148/suzuki-jimny-panhard-relocation-bracket.html

szzs84 szerkesztette 2013.05.10 21:13:44-kor.
2013.05.10 17:57:58 (6412.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: kjoci @ 2013.05.10. 16:37:38


Szia!

Szerintem a panhard bekötési pontját is helyezd át függõlegesen 50 mm-rel! Én is emiatt tettem fel erre vonatkozó kérdést itt néhány nappal ezelõtt. Az emelés következtében távolodik a híd az alváztól, a keresztmerevítõ hídhoz rögzített vége így lejjebb esik egy körív mentén, mivel a másik vége egy pont körül fordul az alvázhoz rögzítvén. Ennek eredményeként elhúzza oldalra a hidat. Elvileg a hátsó hídon is ugyanezt az oldalra tolódást kéne látnod.
Én megemeltem a kocsi elejét középen emelõvel az alváznál alátámasztva, hogy az elsõ két kerék a híddal egyben a levegõben legyen és úgy már nagyon szembetûnõ volt az oldalra tolódás. Volt az szerintem 3 cm is teljes kirugózásnál. De ki is számolható vagy kiszerkezthetõ: a kör sugara is és a függõleges elmozdulás is ismert (lemérhetõek).
Én legalábbis így okoskodtam magamban, de majd kijavítanak, ha helytelen a gondolatmenetem.

Kopter szerkesztette 2013.05.10 18:04:59-kor.
2013.05.10 16:37:38 (6411.)
kjoci
(Miskolc)
Kellene egy kis szakmaiság. Azt vettem észre hogy az elsõ futómûvem mintha el lenne tolódva kicsit balra.Kb 1 cm-t szemre kintebb van a bal elsõ kerék és bentebb a jobb elsõ.A hosszanti tartók nincsenek elhajolva és a szilentek sincsenek kikopva.A panhard szilentjei is jók.Szemre a helyén van minden.Állítsak én a panhardon vagy vigyem futómûveshez?Az elõbbi állítási problémája okozhatja ezt?A kocsin 5 cm-es pogácsás emelés van de nincs elmozdolva egyik rugó sem rajtuk.Tanácstalan vagyok mint Ádám anyák napján.
2013.05.10 16:21:55 (6410.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: szzs84 @ 2013.05.09. 21:50:37


Az altalad irt dolgok elofordulhatnak bizonyos esetekben,de a rangatas is olyan,mint a kerekrazas - tipushiba. Sok ebernel elofordul,de nem egyforma mertekben es van aki nem is foglalkozik vele. Szerintem egyaltalan nem ilyen jellegu lesz a problema...
2013.05.09 21:50:37 (6409.)
szzs84

Előzmény: kenci @ 2013.05.08. 21:56:46


Gyertyacserén kívül, lehet még gyertyahézag, fõleg, ha a gyújtókábelek már nem a legjobbak, lehet vizesedés a pipa körül. Aki sokszor mos motort például. Ha nem is a teljes ív szûnik meg, de lehet, hogy annyi elmegy test felé, hogy elgyengül az ív. Szóval nagyjából bármi lehet a trafótól a motorig. :) Legrosszabb esetben valami szemét az üzemanyagrendszerben.
2013.05.08 22:02:15 (6408.)
P.Misi

Előzmény: kenci @ 2013.05.08. 21:56:46


Nekem is az van benne!
2013.05.08 21:56:46 (6407.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: P.Misi @ 2013.05.08. 21:08:06


Azért ne kiabáld el! - de legyen igazad. Nekem gyertyacsere után is rángatott néha, igaz én csak NGK-t raktam bele.
2013.05.08 21:08:06 (6406.)
P.Misi


Mostmár biztos, hogy a gyertya volt a ludas a rángatást illettõen. Iridium gyertya került a gépbe. Szuperul megy:-))
2013.05.07 19:20:35 (6405.)
Szotyola75

Előzmény: szzs84 @ 2013.05.07. 19:10:03


de ha megnézel egy hasonló kategóriás és évjáratú autót, a gyári értékeken biztosan az amerikai szennyez kevesebbet. Persze felesleges a 3000-es motor, de ha a benzin olcsó, ki nem csábulna el? :-) Én nem állnék ellen. :-)
2013.05.07 19:10:03 (6404.)
szzs84

Előzmény: Szotyola75 @ 2013.05.07. 18:11:53


Egy egyszerû PWM-es vezérléssel meg lehet oldani és így legalább az energiafogyasztási is felezõdne.

Azért az emissziós dolgokban nem lennék biztos. Az, hogy még a taxikban is 3000-es motor van 100 lóerõvel, annyira nem környezetkímélõ. Azt aláírom, hogy arányában esetleg kevesebb lehet a káros anyag kibocsájtás, de hogy tök fölöslegesen pöfög sok ezer köbcenti a dugókban, az is biztos. Sok amerikai államban alig van megkövetelve a mûszaki állapot. Legyen benne biztonsági öv, kerekek, meg lámpa, aztán hadd menjen. :)

szzs84 szerkesztette 2013.05.07 19:10:14-kor.
2013.05.07 18:11:53 (6403.)
Szotyola75

Előzmény: szzs84 @ 2013.05.07. 06:36:03


Nem ismerem a trükkjét, hogy csinálta a gyár, de a célnak tökéletesen megfelel. Amúgy az amerikai kocsik mindíg is elõbbre jártak az európaiakkal szemben. Akár biztonság, akár emissziós értékek terén, akár felszereltségben.
2013.05.07 06:36:03 (6402.)
szzs84

Előzmény: Szotyola75 @ 2013.05.06. 22:02:30


Talán még ez a legjobb megoldás, hogy csökkentett teljesítménnyel kapcsolsz egy fényszórót. És ez szerintem relatív olcsón meg is valósítható.
2013.05.06 22:13:50 (6401.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Szotyola75 @ 2013.05.06. 22:02:30


Igen, az USÁ-ban ez régóta sztenderd felszerelés, nekem is benne volt az elõzõ X-ben, ami amerikai verzió volt, ráadásul kikapcsolhatatlanul.
2013.05.06 22:02:30 (6400.)
Szotyola75

Előzmény: kenci @ 2013.05.06. 21:31:00


Elég érdekes, hogy nálunk az elmúlt években lett csak kötelezõ a nappali menetfény, miközben az én 20 éves Sidekick-omban már gyárilag is benne volt ez a szolgáltatás, persze nem ledes kivitelben, hanem a fényszórót kapcsolja be úgy 80% teljesítményen. Olyan ez, mint annak idején a pótféklámpa volt. :-)
2013.05.06 21:34:08 (6399.)
P.Misi

Előzmény: kenci @ 2013.05.06. 21:31:00


Jól néznek ki
2013.05.06 21:31:00 (6398.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: P.Misi @ 2013.05.06. 21:15:05


Eléggé...de van kör alakú ledes menetfény....az valamivel jobb...én most ezeket nézegetem....

http://aprod.hu/hirdetes/kor-alaku-aluminium-hazas-multifunkcios-nappali-menetfeny-drl-IDUD07.html

http://aprod.hu/hirdetes/kor-alaku-aluminium-hazas-e4-es-rl-jelzesu-nappali-menetfeny-drl-IDUCNW.html
2013.05.06 21:15:05 (6397.)
P.Misi

Előzmény: kenci @ 2013.05.06. 19:24:17


Nagyon szarul mutatna benne egy vízszintes led-es?
2013.05.06 19:27:55 (6396.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: szzs84 @ 2013.05.06. 19:00:14


Köszi!!!
2013.05.06 19:24:17 (6395.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: P.Misi @ 2013.05.06. 08:09:40


NEM! Mindenhol ezt a sz@rt lehet hozzá kapni, csak még arra nem jöttem rá, hogy a .......-ba lehet belefaragni. Az ignis, vagy vagon lámpája hasonlít rá a legjobban, de még én se jöttem rá, hogy melyik lenne jó bele, pedig már nézegetem egy ideje. Kereskedõk szerint egyiké sem jó bele....:(


kenci szerkesztette 2013.05.06 19:26:32-kor.
2013.05.06 19:00:14 (6394.)
szzs84

Előzmény: kenci @ 2013.05.05. 21:07:42


Hát ilyesmi:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10972137/IMG_20130506_073150%7E01.jpg

A rögzítést is igen egyszerûen oldottam meg, így nem kellett faragnom semmit, csak lecsavaroztam a gyári karmos lemezeket:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10972137/IMG_20130506_073156%7E01.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10972137/IMG_20130506_073203%7E01.jpg

Teherbírásról nem sokat tudok, ha valakinek van kedve számolja ki, volt már rajta 6db 2x1m-es lemeztábla, meg asszem 12m 30x30x3-as szögvas.

Előzmény: P.Misi @ 2013.05.06. 07:16:44


A sínek eleje hátulja egyszerû felpattintott mûanyag kupakok.


szzs84 szerkesztette 2013.05.06 19:02:33-kor.
2013.05.06 15:40:44 (6393.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: dcs @ 2013.05.05. 23:23:42


Köszönöm. Szerintem akkor én is így oldom majd meg.
2013.05.06 08:09:40 (6392.)
P.Misi
http://www.ebay.at/itm/Suzuki-Jimny-Front-Fog-Light-Lamp-05-onwards-/330901247118?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4d0b40548e

Ez passzol a Jimny-be?
2013.05.06 07:16:44 (6391.)
P.Misi

Előzmény: kenci @ 2013.05.05. 21:24:57


Mindenhogy túl vagyok a negyvenen. Nivam tetején nekem is volt les.
Gondolom ez a gyári tetõsín oldhatóra van késztve. Hogyen lehet leszedni? Ha nem bír el tennék fel egy erõsebbet.
2013.05.05 23:23:42 (6390.)
dcs

Előzmény: Kopter @ 2013.05.05. 21:17:27


Volkolánból vannak a szilentek és az összeset cseréltettem. A vulkolánról Markis4x4 tud infókat adni.
Nem merevítettem a mûanyagokat csak belülrõl összefogattam õket a lökhárítókkal. Ez megoldotta a merevítési és lötyögési problémát is.
Ha megcsinálod a trimmelést a belsõ dobvédõ mûanyagokat nem lehet visszatenni és a sarat be fogja szórni az ajtóhoz. Viszont egy kellõ formára szabott sík mûanyag lappal orvosolható ez a probléma, melyet az A oszlop folytatásához kell rögzíteni.