Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2013.12.05 22:02:59 (7389.)
Robess

Előzmény: Kétfészeres @ 2013.12.05. 10:55:29


Frissen szervizelt, új levegõszûrõ van benn.
2013.12.05 10:55:29 (7388.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: Robess @ 2013.12.05. 10:49:36


a levegõszûrõ tiszta?
2013.12.05 10:49:36 (7387.)
Robess

Előzmény: nyuszy @ 2013.12.05. 06:40:23


Legutoljára amikor teletankoltam mentem vele 50 km-t, aszfalton 2- szeri hidegindítással, max 90-es tempóval 7 litert fogyasztott ( azaz 100-on 14l lett volna).
Volt már nekem több benzines autóm is terepjáróm (pl:1.8 freelander max.10 liter vegyesben) de ilyen fogyasztást mérni egy 1.3 cm3 terepjáróban nem normális, azaz valami problémájának lennie kel!
2013.12.05 06:40:23 (7386.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Robess @ 2013.12.04. 22:22:08


Nem tudom, mi nálad a normál felhasználás.
Nekem annyira hülye a napi távom, hogy ha csak arra használtam a Jimnyt, ugyanennyit evett (és most az X90 is), mert alacsony terheléssel hideg motorral megyek rövid ideig.
Ha te is ilyesmi módon használod, akkor érdemes lenne kipróbálnod egy hosszabb úton, hogy mit fogyaszt mondjuk 90-100-as tempónál, így talán reálisabb képet kapnál.
2013.12.04 23:07:35 (7385.)
Robess

Előzmény: Kétfészeres @ 2013.12.04. 22:45:19


Igen, próbáltam, nincs érezhetõ "szorulás" menet közben.
2013.12.04 22:45:19 (7384.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: Robess @ 2013.12.04. 22:41:22


gurul az autó jól, ha üresbe rakod? akár menet közben nézve, vagy a garázsban kézzel tologatva?
2013.12.04 22:41:22 (7383.)
Robess

Előzmény: szzs84 @ 2013.12.04. 22:26:06


Nem járok állandó összkerékkel... Ezt a fogyasztást aszfalton mértem, normál módban.
Azt mondják, ha jó a co akkor a lambda is megfelelõen mûködhet.
A gyertyák? pöccre indul és ekkora többletet elvileg ez nem okozhatna... gondolom...?
2013.12.04 22:35:17 (7382.)
szzs84

Előzmény: Robess @ 2013.12.04. 22:31:34


Közben szerkesztettem az elõzõ hozzászólásomat. :)
Viszont ritka kevés km ilyen idõs Jimnyben...

szzs84 szerkesztette 2013.12.04 22:35:46-kor.
2013.12.04 22:31:34 (7381.)
Robess
2002-es, 1.3 16V 4WD (59Kw)-os.
Az enyém 205/70 R15 gyári méretû gumikkal van szerelve.

2013.12.04 22:26:06 (7380.)
szzs84

Előzmény: Robess @ 2013.12.04. 22:22:08


Elsõ körben passz, de ez valóban rengeteg. Nekem 215/75-ös gumikkal városban 9-10 liter. Gyári méretû gumikkal kb ez alatt egy literrel mozgott.
Milyen motor van benne? Mikori évjárat?

Szerk.:
Esetleg megnézném a Gyertyák állapotát, légszûrõ állapota stb. Lambda értéket mérnék. Diagnosztika nem biztos hogy mutat hibát. Az is lehet, hogy csak bizonyos helyzetekben hibázik valami, ezért a mesterségesen mért CO érték még jó lehet. Gondolom nem jársz állandó összkerékkel...

szzs84 szerkesztette 2013.12.04 22:34:36-kor.
2013.12.04 22:22:08 (7379.)
Robess
Nem régóta van egy Suzuki Jimny 1,3 benzinesem. Nagyon sokallom a fogyasztását: többszöri mérés után 14-16 Liter /100 km ez átlagos használat mellett. Egyébként 70e km van benn. Egy Suzuki szervizben átvizsgálták: motordiagnosztika, hibakód nélkül, minden adat megfelelõ. A CO is rendben, nem szorul rajt semmi (fék stb.), nincs üzemanyag szivárgás sem.

Tudna valaki tanácsot adni kihez érdemes fordulni, vagy mi okozhatja ezt a többletfogyasztást?

Robess szerkesztette 2013.12.04 22:22:44-kor.
2013.12.02 21:53:21 (7378.)
photoart

Előzmény: anbonn @ 2013.12.02. 21:45:18


szerintem, meg a wr. aran vegyel egy jimnyt magadnak, az asszonynak meg valami 4x4-est. apropo? minek az asszonynak a 4x4-es?
varosban / is / az elsokerekes auto, mindenhova elviszi.
2013.12.02 21:46:48 (7377.)
Gorio

Előzmény: anbonn @ 2013.12.02. 21:45:18


Ennyi :)
2013.12.02 21:45:18 (7376.)
anbonn
Köszi a válaszokat. Úgy tûnik, hogy inkább a lebeszélõk vannak fölényben :(
Lehet akkor nem lesz az asszonynak Jimny-je :(
Akkor inkább veszek magamnak egy Wranglert :)
2013.12.02 21:35:05 (7375.)
photoart

Előzmény: anbonn @ 2013.12.02. 20:30:20


NE VEGYEL JIMNYT,SAMUT az asszonynak.
nem akarok veszjoslo lenni, de tapasztalat hijan, nagyon konnyu oket tetore tenni!!! -foleg telen.
mar elottem irtak, a kanyarodassal, es a megallassal van problema telen. sokszor ugy viselkedik mint egy mozgo, motoros "korcsoja".

panda 4x4?
2013.12.02 21:30:23 (7374.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Fekete Jani @ 2013.12.02. 21:23:47


De legalábbis mindenki hülyén néz rád : o)
2013.12.02 21:23:47 (7373.)
Fekete Jani

Előzmény: nyuszy @ 2013.12.02. 21:22:35


De vagányabb .
2013.12.02 21:22:35 (7372.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Fekete Jani @ 2013.12.02. 21:15:40


Az pont ugyanolyan értelmetlen erre, mint egy Jimny, de legalább haszontalan is :)
2013.12.02 21:15:40 (7371.)
Fekete Jani

Előzmény: nyuszy @ 2013.12.02. 21:13:15


:) Tehát vegyen az asszonynak egy X90-est
2013.12.02 21:13:15 (7370.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: anbonn @ 2013.12.02. 20:43:19


Én a márciusi hófúvásban a Jimnyvel körbe járkáltam a város kivezetõ útjain embereket menteni, nem lett neki baja tõle :)
A száraz úton összkerekezés szép lassan tönkretesz mindent, de a Navara is ugyanilyen felépítésû, ha eddig ez nem lett volna meg.


Előzmény: Fekete Jani @ 2013.12.02. 20:48:50


Nemtom, igazából nyáron megint nem kell terepjáró, egy személyautóval elmész gyakorlatilag bárhol :)


Előzmény: Gorio @ 2013.12.02. 21:02:00


Ezt erõsen vitatnám. A Samu semmivel nem jobb, mint a Jimny.
Cserébe 15 évvel idõsebb autókat akarnak közel ugyanannyiért adni.
2013.12.02 21:10:49 (7369.)
Gorio

Előzmény: szzs84 @ 2013.12.02. 20:58:32


Szép 4 kerekes sx4.
2013.12.02 21:02:00 (7368.)
Gorio

Előzmény: Fekete Jani @ 2013.12.02. 20:48:50


Arra meg jobb egy samu.
2013.12.02 20:58:32 (7367.)
szzs84

Előzmény: anbonn @ 2013.12.02. 20:30:20


Szvsz a Jimny tapasztalatlan sofõr kezében tud meglepetést okozni csúszós úton, összkerékben kanyarodva. Mivel nincs a két tengely között difi, ezért alul kormányozottá válhat, magyarul fúrja az orrát. De ezt már említették elõttem.
Szerintem a Jimny arra tökéletes, hogy haladjon elõrefelé. :) Hóban, 4x4ben jó gumikkal igen nehéz elakadni. Megállni és kanyarodni viszont tréfás lehet az említett hajtáslánc miatt...

Nem tudom a feleséged milyen sofõr és mennyire tud, vagy hajlandó télen "gépészkedni", de nyuszy véleményén vagyok, sokkal könnyebb és komfortosabb lehet neki egy összkerekes személyautó. 4x4 régebbi swift, 4x4 Ignis, Baleno, stb, hogy csak a Suzukinál maradjak. :)
2013.12.02 20:48:50 (7366.)
Fekete Jani

Előzmény: nyuszy @ 2013.12.02. 20:40:22


Nem olvastad figyelmesen szerintem az utolsó mondatán volt a hangsúly :) Csak próbálta zárójelbe bujtatni .
2013.12.02 20:45:20 (7365.)
anbonn
A kipróbálással nincs is gond, tetszik is (nekem is), csak nem akarok havonta difit, váltót cserélgetni ha mégis félrekapcsol.
A kérdés inkább az, hogy szerintetek tönkre fogja tenni, vagy azért bírni fogja?

anbonn szerkesztette 2013.12.02 20:46:52-kor.
2013.12.02 20:43:19 (7364.)
anbonn
Remélem nem kell annyit költenem rá mint a Navara-ra:
(Megkapta szegény a tavaszi március 14-15-i hófúvásban) Gyakorlatilag 5 éves: 2db elsõ agy, 2 talpas, 3 kardán csukló, 1 hátsó féltengely, no meg az apró..és még mindig rázkódik 100-nál.) Ez egy Jimny ára, és minden utángyártott :(
Nem lesz baja a betonon keményen összkerekezéstõl?
2013.12.02 20:40:22 (7363.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: anbonn @ 2013.12.02. 20:30:20


Ilyen felhasználásra vegyél egy összkerekes személyautót (a Swift pl. meglepõen jó havas úton), teljesen felesleges a terepjáró.

Sõt, mivel ezek kapcsolható összkerekes autók, száraz aszfalton nem is szabad õket összkerékhajtásban használni, ezért sokkal nagyobb odafigyelést igényel, mint egy személyautó viszkós hajtása, ami egyszerûen csak teszi a dolgát, amikor kell.

Még ha kell is a terepjárós kinézet és a magas építés, akkor sem ez az ideális választás - a Jimny egy kifejezetten kemény terepjáró, és egy személyautóhoz képest sok kompromisszumot kíván.

Azt javaslom, hogy próbáljatok ki egyet, mielõtt ilyesmin gondolkodtok.
2013.12.02 20:39:27 (7362.)
Fekete Jani

Előzmény: anbonn @ 2013.12.02. 20:30:20


Nem annyira az elindulás a fontos amihez jobb a 4wd hanem a megállás!!!
Könnyebb megpörgetni mint egy swiftet pláne ha pl hozzá van szokva az abs-hez a Jimnybõl meg ép kimaradt.
Hátsó kerékben különösen megtudja tréfálni az embert 4 wd- ben pedig másként kanyarodik megint csak.
A kérdésedre a válaszom.
Jó választás, csak ne csodát reméljen a 4wd-töl, hanem ismerje ki, s élvezze!!!

Fekete Jani szerkesztette 2013.12.02 20:40:00-kor.
2013.12.02 20:33:57 (7361.)
Gorio

Előzmény: anbonn @ 2013.12.02. 20:30:20


Megfelel erre a jimny, mindegy hogy hány kerék hajt a jégen, ugyan úgy megcsúszhat az autó. Vedd figyelembe, hogy egy terepjáró fenntartása több mint egy személy autóé, rá akarod(tudod) szánni ezt a többlet pénzt.
2013.12.02 20:30:20 (7360.)
anbonn
Sziasztok,
Segítséget kérnék tapasztaltabb Jimny használóktól:
A feleségemnek vásárolnék egy Jimny-t a téli szinte mindennapos "városbajárós" "edzésremenõs" autónak. Megfelelne neki? Most egy Swift-et használ.
Télen szakaszos jegesedés, helyenként viszont száraz úton megy. A hátsókerék hajtás miatt biztos sokszor menne összkerék hajtással.
(A havas úton persze 4wd) Használhatná ilyenkor szinte "észnélkül" a 4wd-t? (elnézést a hölgy off-road rajongóktól :) )
(Arról most ne beszéljünk hogy mit kapna szerencsétlen autó tõlem a nyáron, terepen :) )
2013.12.02 19:07:00 (7359.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: vaga @ 2013.12.02. 17:32:52


Szerintem venni max. külföldrõl tudsz kisiparit, pl. innen: http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimny/service-items-bushes-and-parts/jimny-wheel-bearing-ringlock-tool/prod_46.html
De ennyibõl simán le lehet gyártani itthon is.
Ha meg van egy kis szerencséd, akkor egy pontozóval és kalapáccsal is letekerhetõ.
2013.12.02 17:32:52 (7358.)
vaga
Sziasztok!
Érdeklõdni szeretnék, hogy csapágyat cserélnénk és olyan körmös célszerszámot hol tudnék vásárolni amivel le tudom lazítani az anyát? Suzuki kereskedésben? és kb. mennyibe kerülne?
2013.11.30 20:45:32 (7357.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: mullerjanos @ 2013.11.30. 19:56:48


Egyetértek, valószínûtlen, hogy egy szenzor sérülésétõl meghaljon a vezérlõ. Keress valami olyan szerelõt, aki tudja is, hogy mit csinál.
2013.11.30 19:56:48 (7356.)
mullerjanos
Jó estét!
Remélem valaki tud egy kis ötletet adni, édesapám Jimny-én (2005ös) kapott egy pofont a jobb elsõ ABS-szenzor, természetesen világított az ABS hiba mûszerfali visszajelzõje. A szenzor kompletten kábelestõl egy bontottra lett cserélve de a hiba nem szûnt meg, a szervíz szerint ABS-vezérlõ csere 300.000 jó magyar forint feletti végösszeggel... Elõfordulhat hogy ez egy szakadás/zárlat hiba, esetleg a kábelcserénél rosszul lett valami beépítve? Nehezen tudom elképzelni hogy egy egyértelmû érzékelõ hiba ekkora problémát okozzon.

Elõre is köszönettel!
2013.11.30 19:47:24 (7355.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: P.Misi @ 2013.11.29. 21:18:41


Ha villogott, akkor azt jelezte, hogy gond van az agykapcsolókkal. Lehet, hogy csak elértek a csövek és falsot szív. Ez olcsón javítható. De lehet vákuumszelep gond, az már rosszabb. Meg kellene nézni magát, a kapcsolókat is. Ha kell a gép, akkor kézzel be kell zárni az agyaka, úgy visszatenni és mehet a 4x4 bármikor, semmi baja nem lesz. Kb 5 perc munka.
2013.11.30 11:22:22 (7354.)
szzs84

Előzmény: P.Misi @ 2013.11.30. 01:14:21


Japán Exedy-t kaptam relatív olcsón. Tárcsa + kinyomócsapágy + szerkezet 30 ezer. Nem kérdeztem mennyi a listaára. :)
2013.11.30 01:14:21 (7353.)
P.Misi

Előzmény: szzs84 @ 2013.11.29. 22:36:40


Milyen típust teszel bele?
2013.11.29 22:36:40 (7352.)
szzs84

Előzmény: P.Misi @ 2013.11.29. 20:24:47


Kuplungcserének holnap állok neki, majd beszámolok róla... :)
2013.11.29 21:22:31 (7351.)
P.Misi

Előzmény: nyuszy @ 2013.11.29. 21:21:57



így értem!
2013.11.29 21:21:57 (7350.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: P.Misi @ 2013.11.29. 21:18:41


Az agykapcsolónak ez a hivatalos neve :)
2013.11.29 21:18:41 (7349.)
P.Misi

Előzmény: nyuszy @ 2013.11.29. 21:14:30



Ehhez már hülye vagyok. Azt hol keressem? Nincs semmi hangja. Ja és nem világit a 4wd lámpa és elõször pedig villogott.
2013.11.29 21:14:30 (7348.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: P.Misi @ 2013.11.29. 21:09:25


Ha nincsenek fura hangok, akkor a féltengelyzár a legvalószínûbb.
2013.11.29 21:09:41 (7347.)
P.Misi

Előzmény: nyuszy @ 2013.11.29. 20:31:20



Köszi!!!
2013.11.29 21:09:25 (7346.)
P.Misi
Mi lehet a baj, ha a "felezõ" mûködik, de az eleje nem hajt?
2013.11.29 20:31:20 (7345.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: P.Misi @ 2013.11.29. 20:24:47


http://suzuki4x4.hu/?p=257&a=504
2013.11.29 20:24:47 (7344.)
P.Misi
Sziasztok!

Megdöglött a kuplungom és nincs elsõ meghajtásom. Édesapám valahogy elintézte. Részleteket nem tudok.... valami nagyobb dögött akart kirángatni a sárból.

Asszem váltanék kézi kapcsolású elsõ meghajtásra. Mi a metódusa? Honnan szerezhetõ be?

Kuplung?

Üdv:

MM
2013.11.29 17:42:54 (7343.)
Becii
(Zalaegerszeg)

Előzmény: Fekete Jani @ 2013.11.26. 21:18:25


Rúgtad neki rendesen, az fix ;)
Ehj de szép is volt a helyben forgó samu...hmmmm... :)

(de tegyük hozzá, hogy utána polskival vontattalak el a mûhelyig ;) ...No meg azt is, hogy mikor visszamentem "játszani", fel is jelentett a jard :D )

Becii szerkesztette 2013.11.29 17:43:52-kor.
2013.11.26 21:35:38 (7342.)
photoart

Előzmény: nyuszy @ 2013.11.26. 21:14:11


szerintem azert, mert a citromsav megtisztitja, a cukor meg raeg.
egyszer volt, a spectrumon / ha jol tudom /, teszteltek mindenfele tisztitoszert. legjobbnak a cola bizonyult, igaz kellett neki 48ora.
2013.11.26 21:26:11 (7341.)
Fekete Jani

Előzmény: nyuszy @ 2013.11.26. 21:20:02


Megfagyott volna mielõtt beöntöm. :)
Kösz a képcserét, valamit elk...tam.
2013.11.26 21:20:02 (7340.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Fekete Jani @ 2013.11.26. 21:18:25


Kóla volt benne? :)

(Nagyobban ugyanaz :)
http://suzuki4x4.hu/image/47957.jpg )