Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2015.11.23 07:08:51 (10539.)
difipeti
(Gergelyiugornya)
Sziasztok!
Valaki tudna nekem segíteni?
A váltó végében lévõ csapágy és szimering mérete vagy száma kellene...cseppen az olaj. :-(
Vagy valahonnan Service Manual elérhetõség?
2015.11.21 12:04:01 (10538.)
jimi

Előzmény: fifi @ 2015.11.21. 00:06:56


köszi. :)
2015.11.21 12:02:55 (10537.)
jimi

Előzmény: P.Misi @ 2015.11.21. 09:31:09


köszi,varázsa van a doboskútnak.
2015.11.21 09:31:09 (10536.)
P.Misi

Előzmény: jimi @ 2015.11.20. 20:59:46


Szép képeid vannak a Doboskútról :-)
2015.11.21 00:06:56 (10535.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: jimi @ 2015.11.20. 20:59:46



azt, hogy admin tag-el adtad meg a linket... :)
2015.11.20 20:59:46 (10534.)
jimi
Sziasztok,ehhez mit szóltok. :) https://admin.hasznaltauto.hu/gyorsnezet/szemelyauto/9570687

jimi szerkesztette 2015.11.20 21:00:22-kor.
2015.11.19 16:31:09 (10533.)
difipeti
(Gergelyiugornya)
Sziasztok!
Valaki tudna nekem segíteni?
A váltó végében lévõ csapágy és szimering mérete vagy száma kellene...cseppen az olaj. :-(
2015.11.17 16:14:24 (10532.)
Gorio
Jimmi fanoknak:
http://modellzona.com/rc/tamiya/110-rc-xb-suzuki-jimny-jb23-mf01x_p030264
2015.11.17 15:08:43 (10531.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Höri @ 2015.11.17. 12:14:26


Vedd ki 4wd-bõl! : o) Nézd meg az osztómûvet, onnan kap jelet, lehet beragadt a jeladója.
2015.11.17 12:14:26 (10530.)
Höri
(Zala)
Adott egy 2001-es jimny, az összkerék visszajelzõ folyamatosan világít. Valaki segítsen. Köszi
2015.11.06 07:16:08 (10529.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: 4x4zsolt @ 2015.11.05. 07:30:55

Köszönöm a válaszokat, hasznosak, mint mindig!
2015.11.05 21:19:09 (10528.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: Tobzos @ 2015.11.05. 21:10:58


Értem, köszönöm.
2015.11.05 21:10:58 (10527.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: osvath14 @ 2015.11.05. 20:54:05


Igen, mind szinkron, kivéve a hátramenet. Ha gurul az autó, akkor a szinkronnak jobban meg kell dolgoznia, ezért veszi nehezebben.
2015.11.05 20:54:05 (10526.)
osvath14
(Tét)
Szép estét mindenkinek. Jimnyn szinkronizált az összes sebesség? Kimondottam az egyes fokozatra lennék kíváncsi mert gyalogtempó felett csak erõltetve veszi be a váltó. Nincs vele bajom végül is csak érdekel, hogy ez így normális-e? Köszönöm elõre is a felvilágosítást.
2015.11.05 15:05:34 (10525.)
Gorio

Előzmény: Vili @ 2015.11.05. 14:33:00


Igy van, télibe csak az új.
2015.11.05 14:33:00 (10524.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: sasirobi @ 2015.11.04. 22:28:59


Én téligumiba 2-3 évesnél nem vennék öregebbet! Ergo ezért is nehéz télibe jót találni használtba mert nem nagyon adják el ennyi idõsen. Én télibe személy szerint csak újra szavazok. Nekem blizzak dm-v1-es van,rohadt jó gumi de nem is olcsó...
2015.11.05 07:30:55 (10523.)
4x4zsolt
(Érd)

Előzmény: geo @ 2015.11.04. 20:48:19


Az ABS motor becsekkol.
2015.11.05 06:53:39 (10522.)
FBence

Előzmény: sasirobi @ 2015.11.04. 22:28:59


Egy jótanács, én ilyen dothuszár vagyok, de ha olyan téligumit akarsz hogy értelme is legyen akkor max 4-5 évesnél ne legyen öregebb. Ne legyen repedezett, ne legyen kemény. és a használtakat szinte ki is zártad. Barum polaris 3 egyik legjobb a teszteken a megfizethetõ árkategóriába. Nem tudom van e ilyen méretekben.
2015.11.04 22:28:59 (10521.)
sasirobi
Sziasztok
Téligumit szeretnék venni a jimny-re ki mit ajánl
nem akarok sokat adni érte kb 60 ez az árkategória amiért lehet kapni jót hasznátat vagy újat de nem biztos hogy jót pl linglong.
ha van valkinek eladó vagy ötlete mi lenne a jó választás ne tartsa magába :-)
Ja és cserébe akár tudok adni terepgumit
2015.11.04 21:46:34 (10520.)
Gorio

Előzmény: kenci @ 2015.11.04. 21:29:53


Benzin pumpa?
2015.11.04 21:29:53 (10519.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: geo @ 2015.11.04. 20:48:19


Esetleg az ABS....
2015.11.04 20:48:19 (10518.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Tobzos @ 2015.11.04. 20:35:12

Az enyém VVT és csak emelkedön fölfelé szokott alacsony fordulatszám mellett 1-2mp-ig búgni, de 100% biztosra mondom, hogy a hang hátulról jön, nem a motor felöl. Egy másik nagyon furcsa hang is van nekem minden gyújtás után de csak egyszer/indítás. Az elsö 2-3m megtétele után, mintha valami elektromos motor lépne müködésbe 1mp-ig. Hasonló hang mint mikor 2wd-böl 4wd-be kapcsolok (nyomógombos). 99%-ban 2wd-ben használom. Ötlet?
2015.11.04 20:35:12 (10517.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: geo @ 2015.11.04. 20:02:10


Az enyém még G motoros, és nagyon tud búgni, amikor kéne a nyomaték, de nincs. Olyankor erõsen gondolok az eladására. Azt hallom, hogy az M-es motor kicsit nyomatékosabb, de én úgy érzem, hogy nem 2-3 Nm hiányzik...
2015.11.04 20:02:10 (10516.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Tobzos @ 2015.11.04. 07:40:03

Köszi a választ. Ezek szerint a tiéd is szokott búgni!? Ezt egy új ill. keveset futott autónak is kellene produkálnia, ha a hang a konstrukció következménye. Valaki még be tudna állni a búgók sorába? Csak hogy ne aggódjak fölöslegesen.
2015.11.04 12:46:55 (10515.)
Szugyi

Előzmény: kenci @ 2015.11.04. 08:16:42


Köszönöm, így fogok tenni.
2015.11.04 08:16:42 (10514.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Szugyi @ 2015.11.03. 21:56:58


Szia! Kicsit olvass vissza a topikban és minden kérdésedre választ fogsz kapni, mert ezt 2 - 3 havonta felteszi valaki és már mindenki unja újra és újra leírogatni ugyanazokat a dolgokat. Az oldalon (felül,középtõl kissé jobbra) van keresõ, ezzel segíthetsz rátalálni a témára. Ha kinéztél valami, linkeld be és szívesen véleményezzük neked. Sok sikert a vásárláshoz!
2015.11.04 07:46:30 (10513.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: kbalintt @ 2015.11.03. 09:57:16


A kartergáz úgy jön létre, hogy égéskor a gázok lefújnak a hengerfal és a dugattyú között. Ez elõállhat egy újszerû motorban is, pl. amit írtál, olajcsere nélkül. Ugyanis az elhasznált olaj miatt a gyûrûk letapadnak, és nem tömítenek rendesen. Közben persze nem is úgy kopnak, ahogy kellene, ezért a motot utána már jó eséllyel nem lesz tökéletes.
2015.11.04 07:40:03 (10512.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: geo @ 2015.11.03. 20:56:15


Sejtem, hogy milyen búgásra gondolsz, de szerintem minden Jimny ilyen. Állítólag a dízelek még inkább. Szerintem ez az alvázas felépítés következménye, nem elég igényes a motor felfüggesztése ahhoz, hogy elnyelje a rezonanciát. Az alváz pedig szépen átviszi a rezonanciát a kasztnira is.
2015.11.03 21:56:58 (10511.)
Szugyi
Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni. Jimny vásárlása esetén milyen dolgokra kell odafigyelni? Mik azok a részletek amik árulkodóak lehetnek?
2006 elõtti vagy utáni gyártást érdemes vásárolni? Minden hozzászólást elõre is köszönök.

Üdv: Szugyi
2015.11.03 20:56:15 (10510.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))
Mi okozhat rezonáló/mélyen búgó hangot egyesböl ill. kettesböl kigyorsításkor vagy emelkedön lassan gyorsulva? Hátsó diffi? Egyértelmüen a hajtás felöl hallom és inkább csak olyan esetben, mikor kicsit nagyobb eröt fejt ki.
2015.11.03 09:57:16 (10509.)
kbalintt
(Hol-itt, hol-ott..)

Előzmény: Tobzos @ 2015.11.02. 21:25:21


Akkor azt a lila vagy milyen szinû szelepet ami a szelepfedél bal oldalán megy bele, ki kell cserélni, vagy bele kell fújni átereszt e vagy el van dugulva. Ez is tipikus hibája ennek a motornak. Az összes wagonr + amivel találkoztam ugyanezekkel a hibákkal küzdött. Volt olyan amibe 6évig nem cseréltek olajat és 132ekm ert futott, nulla olajfogyás volt! De rettenet koszos és sûrû :)
2015.11.02 21:51:37 (10508.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kbalintt @ 2015.11.02. 21:03:39


Szelepszár szimmering probléma esetén hosszabb állás után 10-15 másodpercig borzalmasan füstöl, ha beindítják. Ezt lehetetlen nem észrevenni. Ha magának csinálja, akkor olcsón megúszható, de a 16 szelep szimmeringezése idõigényes és a szerelõk nem olcsón dolgoznak. Egyébként nem feltétlenül kell motort bontani hozzá. Érdemes megvenni agyárit, mert az utángyártottak nem túl jó minõségûek.
2015.11.02 21:25:21 (10507.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: kbalintt @ 2015.11.02. 21:03:39


Attól nem lesz kartergázos a motor. Egyébként a hengerfejet nem is feltétlenül kell levenni, ha amúgy ép a tömítése...
2015.11.02 21:03:39 (10506.)
kbalintt
(Hol-itt, hol-ott..)

Előzmény: Herakles @ 2015.11.02. 08:42:35


99% hogy SZELEPSZÁR szimmering a problémád !
ki vannak keményedve és emiatt füstöl az autód.....
Nagyjából az összes régi G13B motorra jellemzõ hiba sok állás és a sok km miatt...
Nagyon olcsón megúszható probléma, talán 4-6eft de le kell bontani a motor tetejét és akkor már csináltasd meg a hengerfejedet is, avagy marjátok síkra és tegyél neki egy új tömítést. Ezzel elmegy a kocsi még vagy 150-200 ezret mire újra eszi majd az olajat.
2015.11.02 20:40:44 (10505.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Herakles @ 2015.11.02. 20:35:13


Nincs a fogyásra jelzõ. Ha 3 liter beöntése után középre került a nívó, akkor 3,5-4 liter olaj helyett fél liter lehetett benne. Az volna a csoda, ha nem ment volna sz@rni a motor.
2015.11.02 20:35:13 (10504.)
Herakles
(Debrecen)
Nem túl sokat hajtottam. Amúgy is lassan fogyott az az olaj és a jelzõ sem jelezte még hogy kevés lenne, szóval biztos volt annyi hogy elég legyen. Mondom, nem tapasztalok más rendellenességet, szép a hangja a motornak...

A fõ kérdés az, miért fogy az olaj, ha nem csöpög és elõfordulhat-e füst a beöntõnyílásnál?
2015.11.02 18:45:37 (10503.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: Bütyök @ 2015.11.02. 10:39:29


Attól függ, hogy mennyit ment a másfél év alatt...
2015.11.02 18:44:25 (10502.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: Herakles @ 2015.11.02. 08:42:35


Nem szoktál olajat cserélni legalább évente?
2015.11.02 10:39:29 (10501.)
Bütyök
(Békés megye)

Előzmény: Herakles @ 2015.11.02. 10:05:31


Ha úgy jártál vele,hogy 3 liter ment bele akkor IGEN.
2015.11.02 10:05:31 (10500.)
Herakles
(Debrecen)
De probléma? Vigyem szerelõhöz?
2015.11.02 10:03:28 (10499.)
Bütyök
(Békés megye)

Előzmény: Herakles @ 2015.11.02. 08:42:35


Vagy kartelgáz vagy elszokott az olajtól :)
2015.11.02 08:42:35 (10498.)
Herakles
(Debrecen)
A Jimny-m kicsit füstöl. Nem brutálisan, de azért engem zavar.
Nézem az olajszintet, 1,5 éve volt feltöltve, most nem érte a nívópálca. Nosza elkezdtem utántölteni, 3 liter ment bele, mire közepes szintre emelkedett... Olajfolt nincs a kocsi alatt, pöccre indul, jól húz, szóval semmi egyéb tünete nincs.
Azonban amikor lecsavartam az olaj utántöltõt, egy kis füst jött ki belõle. Elõször azt hittem valami gõz, de beleszagoltam és egyértelmûen kipufogófüst. Ez normális?

A fenti tünetek lehetnek összefüggésben? Mi lehet a gond szerintetek?
2015.10.27 14:28:34 (10497.)
deerhunter
(csákvár)

Előzmény: kbalintt @ 2015.10.26. 22:13:02


Nekem is ilyen van m9int neked lehet venni gyárilag hozzá kiegészítõ lámpákat meg bringatartót is
2015.10.27 09:18:27 (10496.)
sgtbalage
(Budapest )

Előzmény: kenci @ 2015.10.27. 08:21:38


Mondjuk a pajeroknak híresen gyenge az alváza, szívtam vele én is eleget. Minden más bivaly, de az alváz anyaga nagyon alulméretezett az alapból is majdnem 2T-s autóhoz.
2015.10.27 08:21:38 (10495.)
kenci
(Bükkzsérc)
Itt a lényeg: "Alapvetõen a vonóhorog húzásra van méretezve, nem függõleges terhelésre. " Természetesen elbírja a függõleges terhelhetõség többszörösét is, de ne feledjük, hogy ez még túl is nyúlik rajta és az erõkarral is számolni kell. De igazából teljesen mindegy, mindenki azt rak az autójára, amit akar.
Ismerõs vadász is megpakolta a hosszú pajerot marharépával plafonig, aztán az egyik "ugratónál" amit picit nagyobb sebességgel küzdött le, egy reccsenés kíséretében eltörött az alváz és szétnyílt a kasztni.....idõvel fáradnak az anyagok.
2015.10.27 06:18:05 (10494.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Kétfészeres @ 2015.10.26. 21:16:32


Előzmény: Gorio @ 2015.10.26. 21:36:38


Nem azt mondtam, hogy nem bír el többet a valóságban, hanem hogy ez a hivatalos érték.
Alapvetõen a vonóhorog húzásra van méretezve, nem függõleges terhelésre.
2015.10.26 22:13:02 (10493.)
kbalintt
(Hol-itt, hol-ott..)

Előzmény: Kétfészeres @ 2015.10.26. 21:45:11


Annyit tudok hozzá fûzni még hogy aki ért hozzá egybõl kiszúrja...
A vicces csak az hogy alvázat még javítási célból !!!! egy sor hegesztéssel sem lehet javítani, foltozni meg pláne :) Egy jó barátom csinálta a régi 410-ét és le volt róla szakadva a bódét tartó fül... Visszahegesztette úgy hogy nem is látszott, de baszott lekenni alvázvédõvel és összekoszolni sárral egy kicsit a vizsga elõtt... Én már elõre mondtam hogy nem lesz jó, DE DE az úgy jó lesz :D hát nem ment át a mûszakin. Már foltozunk ki úgy alvázat hogy semmit észre nem vettél volna rajta de még a biztonság kedvéért ez is 20eft ért telibe lett fújva alvázvédõvel.
Vegyetek inkább ilyen vonóhorgos kutricát... Ha kell ki tudjátok próbálni, szívesen megmutatom. Kell rá dobni 2 indexes féklámpát meg kanócot a dugjahoz és máris a világ végére is elmehettek vele. Jelzem hogy baromira nem takarja kis se a jimny se a samurai hátsó lámpáit de mivel túllóg rajta bõven ezért kötelezõ rá tenni ilyeneket. Többször mentem el rendõrök elõtt és egyszer se jöttek utánam vagy állítottak meg miatta. Sõt volt olyan aki maga is vadászik és rajtam keresztül vette meg jimny-re õ is ezt a vackot. :)
2015.10.26 21:45:11 (10492.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: kbalintt @ 2015.10.26. 21:38:07


igaz. felcsavarozható rögzítéssel gondoltam, mint egy haspáncél például, nem faragós, hegesztõs módon.
vagy mondjuk úgy, hogy a nyúlvány nem egy 10 centis laposvasként támaszkodik a padlólemezre, hanem egy széles zárt szelvénnyel vagy egy négyszögletes kazánlemezzel elosztva a terhelést.

Kétfészeres szerkesztette 2015.10.26 21:48:35-kor.
2015.10.26 21:38:07 (10491.)
kbalintt
(Hol-itt, hol-ott..)

Előzmény: osvath14 @ 2015.10.25. 21:50:53


BÁRMILYEN nemû módosítást végzel az alvázon de sokszor elég ha csak a közelében, az biztos hogy a forgalmidba kerül majd amint az elsõ hozzá értõ rendõr vagy szigorított mûszakira berendelés esetén az ellenõr meglátja... Ezek tudatában mindenki úgy faragja az autóját ahogy akarja ! :) én megvettem ezt a vackot és már 2 éve nyúzzuk minden autónkon amikor nem akarok utánfutót húzni 2 zsák takarmányért és a kocsit se koszolom össze belülrõl...
2015.10.26 21:36:38 (10490.)
Gorio

Előzmény: Kétfészeres @ 2015.10.26. 21:16:32


Samunál bõven jó az a nyúlvány ami a kasztnihoz rögzítõdik nagyon sokat bír az a horog. Jimnyket meg ahogy olvastam hogy 1t vontathat gondolom ott is valami hasonlóan erõsen lehet megoldva.