Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2009.04.11 08:45:40 (1439.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.11. 08:35:36


Akkor ez munkahely megvilágító lámpa.Köszi!
2009.04.11 08:35:36 (1438.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:22:17


A vonatkozó rendelet (KÖHÉM 6) ennyit ír a dologról:


Munkahely megvilágító lámpára vonatkozó üzemeltetési mûszaki feltételek

51. § Olyan lámpával, amely az álló jármû körül a területet megvilágítja (munkahely megvilágító lámpa, ideértve a keresõlámpát is) minden jármûvet fel szabad szerelni.
Munkahely megvilágító lámpára vonatkozó további mûszaki feltételek

52. § (1) A munkahely megvilágító lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
(2) A munkahely megvilágító lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e lámpák csak akkor legyenek bekapcsolhatók, ha a jármû helyzetjelzõ lámpái be vannak kapcsolva.



Itt igazából az egyetlen, elég homályos megkötés az "álló jármû". Namost ha egy lámpa le van takarva, akkor azt menet közben értelemszerûen elég nehéz használni, szóval nehéz belekötni.
2009.04.11 08:35:05 (1437.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: lopez4 @ 2009.04.11. 08:13:41


igen.
2009.04.11 08:13:41 (1436.)
lopez4

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:22:17


miért mûszakis a géped?
2009.04.10 23:55:55 (1435.)
kjoci
(Miskolc)

Előzmény: lopez4 @ 2009.04.10. 21:33:55


Jaja!A két terítõ között kicsit több mint 60 cm van!A gyári fényszóró 2 széle 75 cm-re van egymástól.A két középsõ ami a szúró valóban nem szabályos.De!Van rá takaró és külön kapcsolható is lessz.Pontosan ezt gondoltam én is amit nyuszi ír.Munkahelymegvilágító.Vagy majd azt mondom optikai tuning.:-)
Egyébbként haveromnak is igy van felrakva.Rendõr még nem szólt érte.A vizsga meg más kérdés.:-)
Egyébbként ennyit egyszerre nem is bírna a generátor és szerintem a vezetékelés sem.
De ez az olvasztás jó ötlet.:-)
2009.04.10 22:22:17 (1434.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.10. 22:13:55


Nekem meg a szélvédõkeret felett,de közúton letakarva.Az gáz lehet?
2009.04.10 22:13:55 (1433.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:01:01


Ha jól látom, akkor a két középsõ a hosszú, de egyébként akkor tudtommal nem szólhatnak, munkahelymegvilágító-lámpa oszt' kész...

Előzmény: lopez4 @ 2009.04.10. 22:02:34


Szerintem úgy megvan, nekem valami 80 centire vannak.
2009.04.10 22:06:18 (1432.)
lopez4

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:05:20


Látom tudod a sorsod (de nincs menekvés)
2009.04.10 22:05:20 (1431.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: lopez4 @ 2009.04.10. 22:03:38


Jó csak egy gondolat volt!
Ne küldd a fekete autót!:-)
2009.04.10 22:03:38 (1430.)
lopez4

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:01:01


De ha trélleren vinné .... hát, akkor talán ok!
2009.04.10 22:02:34 (1429.)
lopez4

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:01:01


Akkor sincs szerintem 60 cm
2009.04.10 22:01:01 (1428.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.10. 21:50:17


Sziasztok!
És ha a két középsõt letakarja közúton?Azért is szólnak?
2009.04.10 21:53:24 (1427.)
lopez4

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.10. 21:50:17


Egyébbként nekem is tetszik ,sõt még ötletes is mert télen felolvasztja az útról a jeget.
2009.04.10 21:50:17 (1426.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.10. 12:22:00


Nekem tetszik :)
A hûtésed hogy van? Így a felsõ rácsok gyakorlatilag teljesen ki vannak takarva, és a két lámpától is féltem elõször.
Ja, és tényleg belédköthet a yard, 60 centinek kell lennie a két reflektor között.
2009.04.10 21:33:55 (1425.)
lopez4

Előzmény: kjoci @ 2009.04.10. 12:22:00


Csak ne találkozz olyan rendõrrel akinek rossz napja van!(mert a ködlámpa felszerelésnek is van szabálya,1. a két lámpa közti min táv.)
2009.04.10 12:22:00 (1424.)
kjoci
(Miskolc)
Köszi!
1 képet feltettem.A 2 szúrót úgy kötöm be ahogy te írtad.(A távolságiról relével és külön kapcsolóval) a 2 terítõ pedig a szabványos ködlámpa bekötést kapja.
Majd jön az emelés es az új görgõk.:-)
De majd csak nyáron
Láttam hogy létezik 11 cm-es emelõszett is hozzá.De az ára........húúúú.....2000 ejró....

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.10. 07:34:41


2009.04.10 07:34:41 (1423.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.09. 21:20:58


1. Ha az ET-je -12 vagy kisebb, akkor el fog férni, inkább az lesz a kérdés, hogy milyen gumit tudsz rátenni, ami nem néz ki hülyén és elfér.
2. Képek? :)
2009.04.09 21:20:58 (1422.)
kjoci
(Miskolc)
Szép jó estét!
A 8x15-ös mangels crómfelni felmegy még a Jimny-re?Az offroadon hirdetnek párat és infót várok róla .De nemtudom nem lenne e túl széles.
Ma megoldottam a lökhárítóra szerelését a + lámpáknak.Nem volt egyszerû.Külön merevítést kellet gyártani mert a zártszelvényes megoldás nem volt jó.Ha valaki hasonlót szeretne szívesen segítek.
2009.04.09 18:28:36 (1421.)
livinti

Előzmény: kenci @ 2009.04.06. 20:18:16


Az enyém õsszel elöl-hátul nagyon összetört, így használhatatlan volt, így muszáj volt javítani. majdnem 2 hónapot töltött a szervízben (Suzuki szervíz) és (szerintem) szépen megcsinálták. CASCOra. Valamikor novemberben lett kész. Már csak az önrésszel tartozik a külföldi felelõsségbiztosító. A felelõsség már tisztázott, úgyhogy már csak 1-2 hónap és megkapom a pénzt... :)
2009.04.06 21:30:04 (1420.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.06. 20:29:33


A Jimny-n csak az az egy van!Van kardánkereszt, ami zsírozható,illetve zsírzógombot tetethetsz fel bárhová...de szerintem nem kell.
2009.04.06 20:37:47 (1419.)
kjoci
(Miskolc)
Köszönom!

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.06. 20:34:09


2009.04.06 20:34:09 (1418.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.06. 20:29:33


Én nem tudok többrõl.
2009.04.06 20:29:33 (1417.)
kjoci
(Miskolc)
Üdv!
Kérdés.Már megint:-)
Hol vannak zsírzópontok a Jimnyn?Már azok amiket egyszerû zsírzópumpával én is meg tudok tölteni.
Amikor az alvázvédelmet csináltam a kardánon láttam egyett.Van még valahol?
Mellesleg a hétvégén a Bihari havasokban jártam újra(igaz más célból ,nem az off road volt az elsõdleges.Jól vizsgázott a kicsike.:-)
2009.04.06 20:18:16 (1416.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: livinti @ 2009.04.06. 12:36:27


Az autód készen van? Az enyémet nagyon nehezen akarják elkezdeni javítani és mindig közbejön valami... :( még most is azt mondogatják a Jimny szó hallatán a Suzukinál, hogy "ritka" , holott már nagyon sok fut belõle. A legszomorúbb pedig az, hogy 10 éve gyártják és a márkaszervizek még most is hülyén állnak elõtte, ha bele kell nyúlni.
2009.04.06 12:36:27 (1415.)
livinti

Előzmény: kenci @ 2009.04.02. 20:51:45


Igen, igen, egyszerûen csak fejjel lefele voltak berakva. Megfordítva rendbejött minden!

A fülecskék kinézete nem volt túl gyári, inkább házi.

De mióta széttört az egyik (az autó nagy részével együtt), akkor vettem két jobbat, meg beépítõ keretet, de persze még nem került sor a beépítésre, az említett okok miatt. Meg mert lusta disznó vagyok... x( De végül is nem lesz annyi, mint a gyári...
2009.04.02 20:51:45 (1414.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: livinti @ 2009.04.02. 14:15:53


Szerintem azok nem "házi fémépítõk" voltak, hanem a lámpához gyárilag járó befogatófülek! Ugyanis a többi suzuki típushoz is hasonló ködlámpák vannak és azok is ilyen kis fém fülecskével vannak ellátva és befogatva a lökösbe. Nem lehet, hogy mégsem a jimnybe való lámpa volt? Csupán azért kérdezem, mert ha jól emlékszem neked voltak vele problémáid, miszerint nem megfelelõ irányba világítottak?
2009.04.02 14:15:53 (1413.)
livinti

Előzmény: kjoci @ 2009.03.31. 22:39:05


Figyelem! Megvétel elõtt próbáld a helyére! Nekem valami Wesem típusú volt, amit házi fémépítõkkel fogattak a helyére, de méretre passzoltak. A gyári megoldás szerint a lökgárítóban belül kialakított csavarhelyekre egy fém beépítõkeretet kell csavarozni, amire a lámpát kell csavarozni és akkor a helyére kerül. Persze az a lámpa (ami egyébként tökéletes) ami a számítógép szerint a jimnybe kell a lámpaboltban, az nem passzol sem a lökhárító furataihoz, sem a fém beépítõkerethez, így mindenképpen meg kell nézni, hogy lesz-e vele plusszmunka, vagy csak becuppan a helyére.

Nekem van beépítõkeretem, meg lámpám, de a közdarabot most fogom megcsinálni hozzá.....

A gyári tényleg nagyon drága!
2009.03.31 22:39:05 (1412.)
kjoci
(Miskolc)
Köszi!Ezek nem olyan vészes árak a gyárihoz képest.
Jövõ héten Pesten járok ,meg is veszem õket.
2009.03.31 21:37:00 (1411.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2009.03.31. 21:35:04


Végül is persze, ha szerencséd van...
2009.03.31 21:35:04 (1410.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2009.03.31. 21:29:48


Ki lehet fogni. Nem egy dolgot vettem olcsóbban eBay-rõl a világvégérõl számolt postaköltséggel együtt, mint amennyiért itthon vehettem volna meg.
2009.03.31 21:29:48 (1409.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2009.03.31. 21:17:44


Postával együtt olcsóbban? - gyanús. Ez meg új :)
2009.03.31 21:17:44 (1408.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2009.03.31. 21:02:37


Esetleg eBay.
2009.03.31 21:02:37 (1407.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kjoci @ 2009.03.31. 19:41:27


Azt hiszem ennél nem nagyon találsz olcsóbbat:http://www.zsu.hu/?page=category&catid=440214 a gyári 35-40 körül van - párban. Az itteni ár darabár! - de még így is olcsó.

kenci szerkesztette 2009.03.31 21:04:25-kor.
2009.03.31 19:41:27 (1406.)
kjoci
(Miskolc)
Jó estét mindenkinek!
Jimnyhez keresnék gyári ködfényszórókat.(A lökhárítóba valókat)
Ócsón jót jeligére.:-)
2009.03.30 06:35:09 (1405.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: andrew @ 2009.03.30. 00:27:03


A legolcsóbb megoldás, ha hátra is gyári elsõ rugókat teszel, elõre meg csináltatsz két 3 centis pogácsát. Valószínûleg ezt még elbírja a gyári gátló, maximum kisebbet fog tudni lépni.
A jelenlegi dollárárfolyam mellett nem hiszem, hogy 200, de inkább 250 alatt meg lehetne venni egy emelõszettet (4 rugó + 4 gátló).
2009.03.30 00:27:03 (1404.)
andrew

Előzmény: nyuszy @ 2009.03.27. 18:24:11



Nyuszy! (tõled kérdezem, mert segítettél már nekem néhányszor)
Melyik a legolcsóbb emelõ szett ?
mibõl áll ? : hosszabb lengéscsill. és 4 pogácsa? vagy még?
én 3 cm-re gondoltam.

köszi! A.
2009.03.27 18:24:11 (1403.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: bigossi @ 2009.03.27. 18:09:38


Elöl van gyári hangszóró, hátul meg megvan a helye.
2009.03.27 18:09:38 (1402.)
bigossi
Sziasztok!
Jimnysek,azt szeretném kérdezni,hogy a hangszóró elõkészítés meg van-e az új autókban?
2009.03.24 18:34:48 (1401.)
lopez4

Előzmény: livinti @ 2009.03.24. 18:06:42

Beszarok, itt meg mán önkielégítés folyik?????
2009.03.24 18:06:42 (1400.)
livinti

Előzmény: livinti @ 2009.03.24. 18:04:05


Bocs, de nem lehetett kihagyni... :D
2009.03.24 18:04:05 (1399.)
livinti

Előzmény: nyuszy @ 2009.03.23. 18:40:48


Ha ki van kötve a gátló, akkor elöl hamar el lehet érni a fékcsõ kirugózás határát. Hátul talán késõbb.
Egyre biztosan emlékszem: nekem jobb elöl az ABS kábel lenne az elsõ ami befeszülne (ha a gátló nem fogná meg a végén).

Ja, nyuszy, valahol azt olvastam, hogy az önkielégítés rontja a memóriát. De már nem emlékszem hol... :D

Biztos az off-roadozás is... :D

livinti szerkesztette 2009.03.24 18:06:06-kor.
2009.03.23 18:40:48 (1398.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: laslito @ 2009.03.23. 18:35:04


Akkor lehet, hogy én is leszedtem anno a féknyerget, csak már nem emlékszem? :)
2009.03.23 18:35:04 (1397.)
laslito

Előzmény: nyuszy @ 2009.03.23. 18:20:17


Pontosan!! A fékcsövek nem engedték lejjebb..
2009.03.23 18:30:11 (1396.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2009.03.23. 18:22:43


Argh. Azé' ahhoz durván el kellett volna emelni + ha minden más engedne ennyit, akkor egy sima leátlózáskor is elszakadna :)

Előzmény: livinti @ 2009.03.23. 18:25:42


Azok elég jól bírják, nekem szokott kopogni, de nem látszik rajtuk semmi, szerencsére.
Viszont nagyon át kell gondolni, mit teszel rá, mert ott aztán tényleg minden centi számít.
2009.03.23 18:25:42 (1395.)
livinti

Előzmény: laslito @ 2009.03.23. 18:11:57


Hajrá! :)

Én a gumimérettel kisebbet ugrottam, az enyémen 195/80R15 Bridgestone A/T van nyáron. Egy lehelletnyit keskenyebb, egy kicsit nagyobb a gyárinál. 1 centit biztosan jelent ez is a difik alatt.

Haspáncél: Én egyszer a két difi aljára szeretnék lemezt rakni/rakatni, én (nem nagy dagonyázó és triálozó lévén) leginkább azt féltem, hogy egyszer majd azzal koccolok le valami nagy követ.
2009.03.23 18:22:43 (1394.)
livinti

Előzmény: nyuszy @ 2009.03.23. 18:20:17


Nyuszy!!!
Azért, hogy ne tépjék el a fékcsövet miközben megy el a híd a kasznitól! :D
2009.03.23 18:20:17 (1393.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: laslito @ 2009.03.23. 18:11:57


Grat :)
A féknyerget minek szedétek le?
Stabilizátor nélkül szerintem nem borul könnyebben, de sokkal látványosabban kanyarodik :D Ha le tudod szedni egyben, akkor szedd le, próbáld ki, aztán legfeljebb visszarakod.
2009.03.23 18:11:57 (1392.)
laslito

Előzmény: livinti @ 2009.03.23. 10:29:02


Köszi, jól sikerült :)
Kb. 2.5 óra alatt meg is oldottuk két itteni magyar sráccal...Nekik volt emelöjük( krokodil+kis olajemelö)A vezetö felöli oldalon kezdtük elöl..Levettük a féknyerget a gátlót,stabilizátorrudat, alábakoltuk és igy annyira feltudtuk emelni, hogy ketten kézzel ki- be tettük a rugókat...Hátul mégkönnyebb volt..
A neheze az anyósülés oldalon elöl kezdödött...Ott már nem akart olyan könnyen kijönni..Betettük a kis oljemelöt a tengely meg az alváz közé és igy széttnyomtuk annyira, hogy kitudtuk venni+ berakni...Igy kb. 3cm-el magasabb lett a Jimny :)
Terepen még nem próbltam, de itt a városban érezhetöen jobb a rugózása, a fekvörendörök meg se kottyannak neki :)
Komolyan, most mintha jobban tartaná a kocsi sullyát és nem üt akkorákat 1-1 döccenõ..
A dizel rugók hosszabbak kb 3 centivel, de én nem láttam hogy vastagabbak v. erössebbek lennének..Szóval hasonló karakterisztikájuak..szerintem...
A stabilizátort nem mertem kivenni, mert föleg aszfalton használom, meg sportosan, és félek, hogy hirtelen kormányzásnál megbillen úgy...hogy nagyon.. Nem tudom..?!
Láttam te is lecserélted a gumikat, + emelve is van :)
Hanyas gumikat tettál fel?Én 215/70/15 Yoko. GO-12 Eddig kiválló.. :)
2009.03.23 10:29:02 (1391.)
livinti

Előzmény: laslito @ 2009.03.19. 20:37:51


Remélem sikerült az emelés :-)

A "dízel rugók elõre" témakörben az jutott eszembe, hogy valami okos könyvben olvastam, hogy nem kívánatos erõsebb rugókkal megoldani az emelést, hanem hosszabb, de azonos (hasonló) karakterisztikájú rugók a kívánatosak.
2009.03.19 22:18:05 (1390.)
laslito

Előzmény: nyuszy @ 2009.03.19. 22:07:05


Ok, köszi...