Vitara



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 13777 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 272  273  274  275  276   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


08:13:33 (13777.)
Barna
(Baja)

Előzmény: otaszan @ 2018.02.18. 06:12:58


A jól működő automatánál egy dologban tuti jobb a manuális: nem fog véletlenül oldani.
Én is szoktam ki- be kapcsolgatni.

Szerintem nettó vicc egy éves ötezres futású hobbiautónál pl fél literről beszélni száz km-en. Ez évente egy fél tank benzin...

Nem akartalak megbántani, én így látom.
06:12:58 (13776.)
otaszan
( )

Előzmény: Barna @ 2018.02.17. 22:04:41


Egy terepezés alatt nem egyszer veszem ki 4WD-ből 2WD-be. Máris nem kell kiszálni csak a végén, vagy ha véletlenül hosszabb aszfalt utat is érintünk. Mind1 igazatok van, léptem kocsmárosnak. pisz
22:04:41 (13775.)
Barna
(Baja)

Előzmény: otaszan @ 2018.02.16. 10:51:22


Előzmény: Tibi @ 2018.02.16. 12:53:22



- Ha jók a féltengelyzárak, kapcsol/hajt minden.
- Meg kell tolatni? Ez télleg’ szarabb, mint kiszállni és kikapcsolni... :O
- 2WD-ben automata és manuális féltengelyzárnál is ugyanazok az alkatrészek mozognak.
- Fogyasztásban még a fix első hajtás és a kapcsolható első féltengelyek közt sincs jelentős különbség. Aki féldecikkel foglalkozik, menjen kocsmárosnak. ;)
2018.02.17 12:48:29 (13774.)
otaszan
( )

Előzmény: kenci @ 2018.02.16. 21:47:06


Ok.
2018.02.16 21:47:06 (13773.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: otaszan @ 2018.02.16. 19:16:19


Az biztosan nem a manuális záraktól van. Hacsak az automatád anno nem volt szar és nem kapcsolt szét.
2018.02.16 19:16:19 (13772.)
otaszan
( )

Előzmény: Tibi @ 2018.02.16. 12:53:22


Nem tudom miböl adodik, de tény, hogy kevesebbet eszik.
A kocsi nem lett erosebb, de eddig nem lehetett 50-nél 5-be rakni. Most meg simán.
2018.02.16 19:12:04 (13771.)
otaszan
( )

Előzmény: bubuka55 @ 2018.02.16. 14:35:33


Ez szopó. :(
2018.02.16 14:35:33 (13770.)
bubuka55
(Tótvázsony)

Előzmény: otaszan @ 2018.02.16. 06:31:32


1999 . 08.havi gyártású 2000.07.havi forgalomba helyezés GRAND VITARA, 2.0TD, 87LE mazda motoros. Elvileg a Bárdi, Unix , Láng-nál 35000-67000/db ig vannak beárazva. Nem tudom melyik jó közülük, ár-érték aranyban. nem gondolom, hogy a drágább többet kibír mint egy 48000-es v 35000 -es.
Az a nagy bajom , hogy ezeknél a gömbölyű Vitaráknál nem lehet cserélni a talpasokat- ez egy hatalmas konstrukciós hiba. Megúsznád max egy 10-esből, igy meg lehet , hogy 100000-ből sem fog megállni.
2018.02.16 12:53:22 (13769.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: otaszan @ 2018.02.16. 10:51:22


De elvileg, ha az automatát kitolatod, akkor az is lekapcsolja féltengelyeket. Akkor miből adódik a fogyasztáscsökkenés és a 2WD-ben erősebb autó?

Csak azért érdekel ennyire, mert bár az én automata záraim tökéletesek, de ha így van cserélem is le manuálisra. ;)
2018.02.16 10:51:22 (13768.)
otaszan
( )

Előzmény: Tibi @ 2018.02.16. 10:37:18


- Nem kell félni, hogy bekapcsolt-e, hajt-e az eleje.
- Nem kell megtolatni sosem.
- 2WD-ben érezhetően jobban megy a kocsi
- Fogyasztáscsökkenés.

Ha valaki cserélni akarja, akkor van egy szett alátét gyűrűm ajándékba.
2018.02.16 10:37:18 (13767.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: otaszan @ 2018.02.16. 06:40:01


Konkrátan miért ég és föld a különbség az automatához képest?A megbízhatóságán kívül persze. ;)
2018.02.16 06:40:01 (13766.)
otaszan
( )

Előzmény: Zozo74 @ 2018.02.15. 22:45:24


Kerestem, hogy mennyit ajánlanak bele gyárilag, de nincs róla info. Csak a kupakot szabad leszedni róla, teljesen nem szabad szét szedni. Kupak alá meg nem kell zsír, ha erre gondolsz. A lényegi rész teljes szétszedés után látszik, oda biztosan kell minimális zsír, mint a manuális csúszó részeire is. Youtube-on van a full szétszedésröl videó.

Amúgy javaslom kicserélni manuálisra. Ég és föld!

otaszan szerkesztette 2018.02.16 06:41:21-kor.
2018.02.16 06:31:32 (13765.)
otaszan
( )

Előzmény: bubuka55 @ 2018.02.15. 21:08:49


Mikori az autód? Nekem a kocka vitarahoz a talpas 6273 ft/db volt! Eléggé soknak tünik az 50ezer, amit a szerelö mondott neked. Unixban, Bárdiban mennyi?
2018.02.16 01:01:48 (13764.)
Kenszoni
(Köröstarcsa)

Előzmény: Robi @ 2018.02.16. 00:28:32


ugyan úgy kapcsolni fog

Kenszoni szerkesztette 2018.02.16 01:02:19-kor.
2018.02.16 00:28:32 (13763.)
Robi
(Bokod)
Sziasztok!
Lehet amatőr a kérdés, de...:
Ha beteszem 4wd-be, akkor is kapcsolnak a féltengelyzárak, ha tolatva indulok el?
2018.02.15 22:45:24 (13762.)
Zozo74
(Ittis-ottis)

Előzmény: blackwoolf @ 2018.02.15. 11:31:37


Üdv!
Nálam is volt nagy kattanás 4x4-be,szerelő azt mondta terepváltó lánc,mondom neki ne má.Aztán otthon levettem az automata agyat,befújtam wd40-el,azóta nem kattog.Elvileg szét lehet szedni darabokra,de hogy mennyi zsír kell azt nem tudom.
2018.02.15 22:43:14 (13761.)
Kenszoni
(Köröstarcsa)

Előzmény: blackwoolf @ 2018.02.15. 11:31:37


Mazda b2500-nál volt ehez hasonló probléma kivolt nyúlva a lánc a terepváltóban és mikor nagy erőltetést kapott nagy rántás szerű érzés volt a lánc áttcsúszott a fogakon
2018.02.15 21:08:49 (13760.)
bubuka55
(Tótvázsony)
Na megvan a probléma !!! A stabilizátor gumiszilentek adták meg magukat, azok adták azokat a fémszerű ütéseket amikor egy kicsi is feszült tekeredett az alváz! Ezért a stabilizátor leugrott, nem létfontosságú.
De van itt más is! Összkerékhajtásban az egyik külső féltengelycsukló cserés lesz,mert roppan ahogy betapad a kerék-kipróbáltuk laza szerkezetű földúton és aszfalton is- kattogott ahogy befeszült....... :(
Úgyhogy csere !!!!! Gondolom lesz van 30 ezer a külső féltengely......
Ami viszont még jobban fájni fájni fog ,lógnak a talpasok mind a két oldalon ami, műszakin bukta :( , 50000ft/ db árat mondtak. Valakinek v.mi ötlet?? Mindenki ilyen drágán veszi? Vagy csak nálam jött elő ez a probléma? A talpast nem tudod cserélni, mint általában-bele van öntve az alumínium alsó lengőkarba!!! :(
2018.02.15 20:17:20 (13759.)
boci
(főld)

Előzmény: bubuka55 @ 2018.02.14. 20:36:48


igen elnézést már észleltem a tényt :)
2018.02.15 11:31:37 (13758.)
blackwoolf
(Gödöllõ)

Előzmény: bubuka55 @ 2018.02.13. 20:57:12


Szia.
Nekem pl az automata kerékagyam ad kattanó hangot terepen, akár be van téve 4x4-be, akár nincs. DE kapcsol, nem darál, semmi hangja menet közben! Miután megvettem 1 évig volt ilyen hangja, aztán lezsíroztuk most 1.5 évig nem volt, és most 1 hónapja újra hallom!

Másik, mi okozhat egy nagy kattanással járó rántást vagy ugrást a hajtásban? Olyasmi mintha leoldana a kerékagy, és újra összeilleszkednének a lamellák. Olaj van mindenhol, féltengelyek nem recsegnek, Az automata agyban mennyi zsírnak kell lennie?
2018.02.14 20:36:48 (13757.)
bubuka55
(Tótvázsony)

Előzmény: boci @ 2018.02.13. 22:21:53


Boci ezekben a vitarákban nincs TORONYCSAPÁGY
2018.02.14 20:35:07 (13756.)
bubuka55
(Tótvázsony)

Előzmény: Robi @ 2018.02.14. 10:53:42


Elvittem egy ismerősömhöz akinek minden egyes gépalkatrész a kisujjában van.Látott már jó pár vitarát. Amikor kipróbálta először nem mutatkozott a hang, de a szarabb úton azonnal roppant. Holnap lesz felemelve és szétszedve.
annyit mondott ,ha rugótörésed van hasonló hangot ad de az összes rugó sérülésmentes. Holnap ha többet tudok leírom.........
2018.02.14 13:15:30 (13755.)
Teebee
(Irország)
Sziasztok adva van egy v6-os 2.5l1999-es grand vitara H25a hogyan lehet kiolvasni a hibakodot ha az OBD code kiolvaso nem kompatibilis?
2018.02.14 10:53:42 (13754.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: bubuka55 @ 2018.02.13. 22:35:47


Egy kerékcsapágy így is tönkremehet. Nem búg, nem ad ki rendellenes hangot, csak egyszerűen kotyog. Persze ha sokat mész így vele, előbb-utóbb elkezd morogni.
2018.02.13 22:35:47 (13753.)
bubuka55
(Tótvázsony)

Előzmény: boci @ 2018.02.13. 22:21:53


Szia , gondoltam arra is de nagyon kevés az esély rá , hogy az zörögne benne....
Ha nem zökken az autó akkor is csinálja már 40Km/h -tól.
Nem tudod kiszámítani, véletlenszerűen
( Van egy tippem a kerékcsapágyra....-már 4 éve ezzel a kocsival járunk munkába Veszprémbe.A városban nagyon rossz állapotban vannak az utak , főleg a tapolcai bevezető, Jutasi út -minden reggel az összes csatorna fedél meg a foltozások megvannak és ha mész legalább 40-50-nel ,évek alatt elfáradhat a kerékcsapágy) - de akkor miért nem búg-morog-csikorog???
2018.02.13 22:21:53 (13752.)
boci
(főld)

Előzmény: bubuka55 @ 2018.02.13. 20:57:12


szia torony csapágy ?
2018.02.13 22:05:51 (13751.)
boci
(főld)

Előzmény: bubuka55 @ 2018.02.13. 20:57:12


szia torony csapágy ?
2018.02.13 22:03:16 (13750.)
bubuka55
(Tótvázsony)

Előzmény: boci @ 2018.02.13. 21:48:56


Szia , gondoltam arra is de nagyon kevés az esély rá , hogy az zörögne benne....
Ha nem zökken az autó akkor is csinálja már 40Km/h -tól.
Nem tudod kiszámítani, véletlenszerűen
( Van egy tippem a kerékcsapágyra....-már 4 éve ezzel a kocsival járunk munkába Veszprémbe.A városban nagyon rossz állapotban vannak az utak , főleg a tapolcai bevezető, Jutasi út -minden reggel az összes csatorna fedél meg a foltozások megvannak és ha mész legalább 40-50-nel ,évek alatt elfáradhat a kerékcsapágy) - de akkor miért nem búg-morog-csikorog???
2018.02.13 22:00:05 (13749.)
boci
(főld)

Előzmény: bubuka55 @ 2018.02.13. 20:57:12


szia torony csapágy ?
2018.02.13 21:48:56 (13748.)
boci
(főld)

Előzmény: bubuka55 @ 2018.02.13. 20:57:12


szia torony csapágy ?
2018.02.13 21:47:49 (13747.)
boci
(főld)

Előzmény: RapaMoto @ 2018.02.13. 20:49:18


a váz szerkezeti fel építése érdekelne javítanom kellene rajta és valami bontott ábra vagy szerkezeti rajz sokat segitene
2018.02.13 20:57:12 (13746.)
bubuka55
(Tótvázsony)
Sziasztok, segítségetek szeretném kérni 2.0. TD 2000 évjáratú vitara, jobb első kerekétől nem gyakran de roppanó hangot hallok! Morajlás nincs, kerékagy nem melegszik- nem tudom mi lehet az. Kerékcsapágy, féltengely, difi? Viszont a keréken érzek egy kis kottyanást 1- 1,5 mm.
Akkor jön ez a zaj ha kisebb úthibán átmegyek, vagy ha az autónak az egyensúlyát hirtelen megváltozatatom egyenes haladáskor. Ha szándékosan szlalomozok akkor csendben van..... diffiben volt olaj cserélve októberben, -tiszta volt , nem hiányzott belőle és nem volt benne szennyeződés sem.
Valakinek volt már hasonló tapasztalata? Esetleg ötlet?
Ha kapcsolok összkerékhajtást nem üt a féltengely és nincs semmilyen kopogó hang........-úgyhogy ez szerintem jó.
Válaszotokat előre is köszönöm
2018.02.13 20:49:18 (13745.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: boci @ 2018.02.13. 20:41:08


Mit szeretnél róla tudni?
2018.02.13 20:41:08 (13744.)
boci
(főld)
sziasztok kérdésem lenne a vitarás társadalomhoz a váz szerkezetről hol lehet leírást találni? műhely könyvem van de ott a váz szerkezetről nem tesznek említést



boci szerkesztette 2018.02.13 20:43:17-kor.
2018.02.13 11:52:35 (13743.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: blackwoolf @ 2018.02.13. 07:40:19


Én a Jimnyben cseréltem anno. Kiszedtem a lengőkart, szerelővel kipréseltettem belőle a régi cuccot, az újat bele, aztán vissza az egész.
2018.02.13 07:40:19 (13742.)
blackwoolf
(Gödöllõ)
Sziasztok!

Valaki cserélt már otthon házilag esetleg jobb hátsó lengőkarban szilentet? Ahol az alvázhoz csatlakozik, ott elszállt a lelkem. Valaki valami expresz megoldás pest környékén? :D (netán eladó lengőkar)
2018.02.11 15:16:50 (13741.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Németh László @ 2018.02.09. 21:13:20


Vagy van egy gyári rejtett kapcsolód a műszerfal alatt, vagy a motortérben lévő csatit kell áthidalni és már villog is a hibakód a műszerfalon. A hibakódtáblázatból pedig ki kell keresni, hogy mi a nyűgje. Itt egy táblázat:
https://www.troublecodes.net/suzuki/
Itt meg a folyamata:


Robi szerkesztette 2018.02.11 15:19:48-kor.
2018.02.10 12:45:30 (13740.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: csanaki @ 2018.02.07. 09:37:21


Én kizárólag terepre, csak is Simexet tennék fel. akár egy insa turbo simex-el biztosan nem fox mellé, és terepen hasznosabb mint a kobra.
2018.02.09 23:16:08 (13739.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: csanaki @ 2018.02.07. 09:37:21


Párkányban van egy Svajcer nevű szerviz, ott lehet(ett) vranik féle gumit kapni, az jó áron van/volt.
2018.02.09 21:13:20 (13738.)
Németh László
(ózd)
94-es Vitara 1.6 három ajtós cabrió: ecu-t valahogyan ki lehet olvasni?

2018.02.09 15:02:47 (13737.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: csanaki @ 2018.02.09. 14:15:48


Ha észnél vagy, nem.
2018.02.09 14:15:48 (13736.)
csanaki
(Esztergom)

Előzmény: nyuszy @ 2018.02.09. 10:42:37



Nem nyírom ki idő előtt vele? Időnként azért keresgélnénk vele a határokat, de alapvetően igyekszem vigyázni a dolgaimra. :)
2018.02.09 10:42:37 (13735.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: csanaki @ 2018.02.07. 09:37:21


Én egy kizárólag terepen használt autóra mindenképpen Simexet vennék!
2018.02.08 09:36:40 (13734.)
Kismagyi 1983
(Cegléd )

Előzmény: Kenszoni @ 2018.02.06. 11:49:36


Okés köszi
2018.02.07 15:59:42 (13733.)
Robi
(Bokod)
Sziasztok!

Az 1.6 8v-s ECU-k mennyire kompatibilisek egymással?
Mert a 8v-s Vitarák között is voltak különbségek, pl. a Lambda szondában, vagy a MAP szenzorban, gyújtótrafóban is...
2018.02.07 12:44:01 (13732.)
otaszan
( )

Előzmény: csanaki @ 2018.02.07. 09:37:21


Szia,
üdv itt! :)

Szerintem jól döntesz, ha Kobra mintás gumit veszel a lent leírt méretben.
Ajánlom az Offroadshop.sk-t.
2018.02.07 09:37:21 (13731.)
csanaki
(Esztergom)
Szervusztok!

Friss Vitara tulajként és kezdő terepezőként fordulnék tanácsért hozzátok, bár igyekeztem visszaolvasgatni a témában, lehet hogy a megerősítésetek is elegendő lesz. Szóval hétvégén sikerült szert tennem egy cabriora, mely minden okmánytól mentes, szóval 99%-ban terepen fogom használni, erdei talajon. Jelenleg 13 éves Dunlop Grandtrekekkel rendelkezik, számomra ezekkel is meglepően ügyes, de szeretnék valami komolyab papucsokat rá. Olvasgatva itt, úgy látom, hogy a Simex minta túlzó lehet a mechanikának, a Kobrát ajánlották többen. Jól gondolom, hogy nem nyúlok mellé így sem? Újban gondolkozom természetesen, a gyári 195/80/15 -méret mehetne rá, elfér rajta?

Válaszotok előre is köszönöm,

Üdv
2018.02.06 11:49:36 (13730.)
Kenszoni
(Köröstarcsa)

Előzmény: Kismagyi 1983 @ 2018.02.06. 08:43:10


http://www.suzuki4x4.hu/?/Suzuki_4x4/Vitara/

itt megtalálsz mindent

Kenszoni szerkesztette 2018.02.06 11:50:18-kor.
2018.02.06 08:58:00 (13729.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Németh László @ 2018.02.05. 21:03:11


Igen. Új nem létezik.
2018.02.06 08:43:10 (13728.)
Kismagyi 1983
(Cegléd )
Üdv valaki esetleg tudná hogy 5ajtós kocka vitarába hátsó híd, váltó, első difi stb mennyi olajat és milyet érdemes tölteni?