Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 14871 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 294  295  296  297  298   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


14:32:28 (14871.)
Hegyjáró
(Bp.)
Jut’ eszembe, Suzukiánus Testvéreim:
az év eleji server-költöztetés óta hol van, ill. hogy van Nyuszy páter?..
14:19:21 (14870.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: RatRace @ 2018.05.19. 16:15:24


Denso-suk nincs (legalábbis most), Swift-hez keresve se..
Te ezt raktad bele?
https://autoalkatreszek.shop.hu/id/18088_Suzuki-Swift-gyujtotrafo-1-3-1-5-benzin-2005--33400-62J00-BRE20198-2
- alig drágább, mint egy bontott Denso - háát, nem is tudom, én inkább adnék érte mondjuk kétszer ennyit, minthogy még egyszer vagy hosszabb úton szívjak vele...
Aztán ez is érdekes:
https://autoalkatreszek.shop.hu/id/DF005_Suzuki-Jimny-Iridium-gyertya-1-3-16-szelep-Iridium-longlife-Denso-IFR6J11-nek-megfelelo
- most AZ (ld. legalul ’’Gyártó: Denso’’) vagy ’’~nek megfelelő’’?.. (ld. a cím végét)
( és még annál is 20%-kal olcsóbb, mint a Denso a SuzuKing-nél a 15% őskedvezményemmel - hát legalábbis gyanús..)
Maga az oldal pedig erőszakosan felugró reklámozós és kukizós...
Azért kösz’ a tippet!..

FELVETÉS: pl. a MENÜ/Cikkek/Technika alatt lehetne egy bolthely gyűjtés is, tapasztalatokkal, amit bizonyos ’korú’ ill. bejegyzés számú fórum-tagok szerkeszthetnének, hmm?

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.23 14:24:52-kor.
13:47:06 (14869.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.23. 12:34:48


Megnéztem: ’’ABS SOL’’ - 30A, ’’ABS MOT’’ - 40A
( lehet, hogy hybrid naphajtásos? :D - de tényleg, mik ezek?)

Zsolt (’’4x4~’’),
Te melyiket kapcsolóztad ki?

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.23 13:52:50-kor.
12:34:48 (14868.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: RapaMoto @ 2018.05.23. 12:26:43


Akkor legf. hibalámpát fog gyújtani (nekem más lehúzásakor, pl. EGR, ez történt) - legalább nem felejted el visszatenni a bizt’-et.. habár, a mi faék ABS-ünk nekem úton sem hiányozna...
Nálunk mondjuk két bizt’-je van; ha jól emlékszem, egyik a pumpáé: ez is oda van írva a fedélre.

Zoli,
próbáld már ki! (Esetleg egy akku’ lehúzás kellhet még, törölni a hibajelzést, de még az sem biztos.)

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.23 12:41:10-kor.
12:26:43 (14867.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.23. 12:02:28


Szerintem kéz a kézben jár a két technika, tekintve hogy ugyanarról a kerékfordulatszám érzékelőről (is) kapnak adatot.
12:02:28 (14866.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: M. Zoltán @ 2018.05.22. 22:15:41


( Igen, emlékszem, amikor beszámoltál róla az első bátor kirándulásotokon ;) )
Biztosíték kivesz?
( nálunk a motorházbeli nagy bizt’-ház fedelének a belsejére fel van ’térképezve’, melyik micsodáé, szóval pl. az ABS lelövéséhez nem kell gépkönyv.)
Mondjuk azt nem tudom, az ESP független-e annyira, mint az ABS?..

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.23 12:10:05-kor.
11:38:44 (14865.)
mozdonyos
(Somogy)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.22. 15:57:04


Félek hogy az ára is magasabb lesz,
mint a kifutó generációnak.
Nekem a mostani generációból az utolsó szériák(komfort,Mode 3 Style),
nagyon tetszenek.
Ha esetleg év vége felé kijön az új modell,
akkor jó lenne kipróbálni.
Jó lenne,ha lenne "Jimny tour" az országban,
ahogy pl. az OFF Duster-nél is van.
11:23:44 (14864.)
mozdonyos
(Somogy)

Előzmény: mozdonyos @ 2018.05.22. 13:36:11


Az Allgrip Pro elnevezés a Jimny-nél szerintem
azért van,hogy trendi neve legyen a gyereknek.
Gondolom marad a kapcsolható összkerékhajtás+felező.
Valami LSD-ről is írnak,de szerintem az az
ESP lesz.
A hasmagasságra 210mm-ert adnak meg a források.
Talán nagyobb átmérőjü kerékkel jön ki,
így a diffiházak magasabban lesznek mint most(190mm).
http://www.team-bhp.com/forum/international-automotive-scene/177839-new-suzuki-jimny-2018-a-12.html
Ezen a fórumon is találgatnak.
Itt "advanced limited slip differencial"-t írnak.


mozdonyos szerkesztette 2018.05.23 11:29:21-kor.
2018.05.22 22:15:41 (14863.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.22. 16:44:59


A túlzott elektronizálással én sem értek egyet, télen a Hargitán egy havas-jeges kanyarban driftelni kezdett az autó és kimondottan szívás volt, hogy én is ellenkormányoztam, meg az ESP is beleszólt, így majdnem a másik irányban mentünk le az útról. Kikapcsolni meg lehetetlen, mert 30-nál automatikusan visszakapcsol.
2018.05.22 16:44:59 (14862.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.05.22. 16:29:07


Ha van olyan kapcsoló/-ás ill. olyan állása :P
Országúti Vitaránál ’elvárt’ - no de egy ’’kocka’’ Jimny-nél vajon?..  :/
Ettől függetlenül inkább hibázok magam, és süvöltse a mitfahrer vagy valaki rádión, amit még nem tanultam meg, ill. építek be és kapcsolgatok pl. diff.-zárat, minthogy egy kiértékelő programra bízzam, vajon jól megfogja-e a pillanatnyi terep-jellegzetességet - mondjuk pl. egy oldalcsúszást egy horhosba... (ja, és én el tudom a kormányt is fordítani..)

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.22 16:50:13-kor.
2018.05.22 16:29:07 (14861.)
kenci
(Bükkzsérc)
Az "Allgrip"-nél nem hajt állandóan a 4 kerék, csak szükség esetén kap nyomatékot a hátulja, kapcsolóállástól függően. Az 1.6 szívó esetében 5.5 - 6 liter a fogyasztás, szóval nem olyan rossz az! ;)
2018.05.22 15:57:04 (14860.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: mozdonyos @ 2018.05.21. 19:08:44


A cikkbeli beltéri képen - már ha az nem ’látványterv’ - ott a középkonzol feletti képernyőn valami agyonvillamosított négykerék-vezérlés állapotjelző látszik - boááá.... (Meg elektronikus indítógomb; és vajon megálláskor a motor is leáll majd önműködően? - az lesz a szép, mint terepen az ABS...)
Szóval, ’’samusodás’’ smart-ságokkal - letisztult elképzelés, mint csuklós buszon az első ajtós felszállás!..
( És a háromajtósnál minek növel hosszat, nem is kevéssel?.. még így is elalszom benne a 17Xcm-remmel!)

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.22 16:03:05-kor.
2018.05.22 15:54:06 (14859.)
mozdonyos
(Somogy)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.22. 15:29:58


Én arra tippelek,hogy a hajtás marad a régiben,
csak a motorok lesznek "trendik" pl: 1.0 turbóbenzin.
Legalábbis csak van annyi eszük remélem :) .
2018.05.22 15:29:58 (14858.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: mozdonyos @ 2018.05.22. 13:36:11


Úgy néz ki, hogy az ’’Allgrip’’ az állandó összkerékhajtás elnevezése lett a Suzu’-nál; ám ellentétben pl. a Quattro-val, gyűjtőnév jelleggel, függetlenül a technikai megoldástól függetlenül - hiszen pl. az első 4x4-es Ignis-nél ’önműködő’ visco, az Sx4-nél Haldex, majd bejön az elektronikus beállítás ill. vezérlés is. Így a ’’Pro’’ elnevezés fedhet akár osztóművet, központi difi-t, stb. - viszont ha az elnevezés következetes, akkor nem lesz kapcsolhatóan kétkerekes(?), s akkor a takarékos kisterepjárónak annyi.. (Na már ha eldöntötték egyáltalán, hogy mit építenek bele végül?..)
Mondjuk a szekrény visszaszögletesítése, és az utastér ’’samusítása’’ máskülönben is arra enged következtetni, hogy meg akarják szüntetni a Jim’-ek legendás ’kétéltűségét’, hogy ne legyen elég egy kocsit venned tőlük...

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.22 15:37:28-kor.
2018.05.22 13:36:11 (14857.)
mozdonyos
(Somogy)

Előzmény: Tobzos @ 2018.05.21. 20:49:43


Korábban úgy olvastam a Suzuki.hu-n,
a hajtás fantázianevénél:
új Ignis-Swift. Allgrip auto,
Vitara-S-cross: Allgrip select,
Jimny: Allgrip Pro.
2018.05.22 06:55:56 (14856.)
Herakles
(Debrecen)
Olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő kellene nekem sürgősen, Debrecenben, lehetőleg FAmentesen...
Tud valaki segíteni vagy tanácsot adni?
2018.05.21 20:49:43 (14855.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: mozdonyos @ 2018.05.21. 19:08:44


Azt csak remélni tudom, hogy téved a cikk és nem allgrip hajtásrendszert kap...
2018.05.21 19:08:44 (14854.)
mozdonyos
(Somogy)
https://www.indiacarnews.com/news/new-suzuki-jimny-pictures-25923/
2018.05.21 12:39:36 (14853.)
Bancsi
(Tiszaszalka)

Előzmény: m6jimny @ 2018.05.18. 19:17:48


Van de tényleg új szinte.
Miért is?😁
2018.05.19 16:15:24 (14852.)
RatRace
(Õrbottyán)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.11. 17:21:30



Azért nem árt szétnézni alkatrész ügyben, mert sok helyen megy a lehúzás!

https://autoalkatreszek.shop.hu/kereso/

Itt olcsóbb jóval a trafó,én itt vettem annak idején, nekem sötétben vilàgítva àthúzott.

RatRace szerkesztette 2018.05.19 16:20:47-kor.
2018.05.18 21:01:41 (14851.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: m6jimny @ 2018.05.18. 19:17:48


Van...de olyan új, hogy szerintem kétszer nem használta az előző tulaj...
2018.05.18 19:17:48 (14850.)
m6jimny
(Budapest)

Előzmény: Bancsi @ 2018.05.16. 12:51:38


Van vonohorgod?
2018.05.16 13:24:17 (14849.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.16. 12:45:13


Ez viszont:
https://www.ebay.com.au/itm/2-Ignition-Coil-For-Holden-Cruze-Suzuki-Jimny-Grand-Vitara-Carry-Liana-Swift/232444909336?hash=item361ecbd718:g :x fMAAOSwZ5JZjqog
- az írás szerint - viszi mindkettőt; igaz, ez ’’Enhanced durability and increased energy transfer’’...
Hát én inkább folytatom a ’kártyázást’ a bontóban!...

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.16 13:27:06-kor.
2018.05.16 13:09:47 (14848.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.16. 12:45:13


Ehhez képest itt
https://www.ebay.com.au/itm/2x-Holden-Cruze-Suzuki-Jimny-Grand-Swift-Baleno-Carry-Liana-Ignis-Ignition-Coil/332027808540?hash=item4d4e664b1c:g:wHUAAOSw44BYI9sP
és itt
https://www.ebay.com.au/itm/Ignition-Coil-for-Suzuki-Jimny-Grand-Vitara-Carry-Liana-Ingis-Swift-Holden-Cruze/282576152115?hash=item41cad9e633:g :D OcAAOSwA4pZba5r
más ’’Application’’ tartományokat látok - igaz, legalább az utóbbi kettő egyezik, és ezek szerint a 63kW-os Jimny-ké lett más(?)
2018.05.16 12:51:38 (14847.)
Bancsi
(Tiszaszalka)

Előzmény: m6jimny @ 2018.05.08. 18:25:04


Köszi de a probléma továbbra is fennt áll...
2018.05.16 12:45:13 (14846.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.05.15. 13:33:20


Hirtelen ezt találtam, ami műszakibb jellegű:
http://www.echlin.co.za/ignition-coils-cat-lowres.pdf
s e szerint kétféle trafó van, ami a következő Suzu’-khoz jó:
1.
Jimny 1.3 16v - M13A, 2001-05
Swift 1.3 - M13A, 2005-06 ill. 1.5, M15A, 2002-06
Vitara 1.6 - M16A, 2005-
2.
Jimny 1.3i - M13A, 2008-
Swift, 1.5 - M15A, 2008-
- de hogy mi a különbség a kettő között, no meg hogy mi jó pl. a 2006-08-asokba, ill. hogy 2008-tól mi az az ’’i’’, az ...

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.16 12:47:57-kor.
2018.05.15 13:48:37 (14845.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.05.15. 13:33:20


Halljátok, Pesti [megyei] Testvérek?..
Hogy papíron hol lehet utánanézni, arról fogalmam sincs... (a ráégetett alkatrészszám nem ugyanaz, de pl. Difi Peti olyannal jár, s tudtommal tökéletesen..)
2018.05.15 13:33:20 (14844.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.15. 11:51:46


Örülök, hogy megoldódott, bár nekem ez a "kihagy egy ütemet + stb." még nem annyira tetszik. Továbbra is szorgalmaznám, hogy keress egy Jimny cseredarabot és azzal is próbáld ki. Ha azzal tökéletes lesz, akkor a te döntésed, hogy újat veszel, vagy használtat. A sift trafónak utána kell nézni, egyezik e minden paramétere a jimnyvel...
2018.05.15 12:28:45 (14843.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: papas @ 2018.05.10. 11:46:26

Előzmény: Tobzos @ 2018.05.10. 21:40:15


Csatlakozom: idősebb kocsiknál az ’’erősáramú’’ kábelek (és rövid időre tényleg elképesztő Amper-ek ömlenek át rajtuk!) szóval mintha ’átkristályosodnának’: se a saruknál (se a felületen, se a préselésnél), se a vágott keresztmetszeteken nem látszik semmi (ezt persze csak utólag, kíváncsiságból..) mégis az a felelős!
Az én figyelmemet erre a Bp. XVII. ker.-i Lesti akku-sok irányították rá (pedig ellenérdekeltek voltak: becsületes társaság!) és a Péceli úti Boda Géza kábelezte újra, gyönyörűen! (tel.: huszas/361-duplanulla-79)

Persze ez ugyanúgy lehet:

Előzmény: RapaMoto @ 2018.05.10. 12:09:57

s az elhasználódott részek cseréjét-felújítását azért sem érdemes halogatni, nehogy elkezdje ’hegeszteni’ magát, mert onnantól lesz igazán drága... S ugyanez áll a generátorra!
( Nekem szgk.-val jó tapasztalatom a Bp. XVI. ker.-i Garbaisz-nál volt - ti. gyors, szakértő, gondos munka: Ballada u. 22., tel.: harmincas/991-harminc-90.)

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.15 12:33:37-kor.
2018.05.15 12:16:08 (14842.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: papas @ 2018.05.15. 10:11:07


Előző tulaj... hmm hmm hmmm :D
2018.05.15 11:51:46 (14841.)
Hegyjáró
(Bp.)
Béláim az Úrban! - nem hiába küldött minket a falunk traktoros iskolába...
Szóval,
AZ EGYIK TRAFÓ VOLT AZ - nevezetesen a belső, tűzfal előtti, a hosszabb kábelhíddal (kívülről semmi jele: gyönyörű gyári állapot) - ti. amikor a folyamatos erőtlenség beálltával kicseréltem (persze csak másodjára sikerült eltalálni a kettő közül..) akkor AZONNAL megszűnt a jelenség!..

Tobzosnak külön köszönet, amiért vissza-visszaterelte a figyelmet a gyújtásra;
meg Difi Petinek is, hogy telefonban végül kinyögte - TANULSÁG #1: - csere-darabnak Ő egy ’’gömbölyű’’, M13A-s Swift-ét használja a mai napig.. (mondjuk ezt odaírhatta volna már ehhez is

Előzmény: difipeti @ 2018.05.08. 16:16:28

de mégiscsak jobb később, mint még később :P )
meg érdemes hozzátenni azt is - TANULSÁG #2: - hogy szerinte a v.m.t. jeladóik is azonosak, mivelhogy ugyanazon a kábelkötegen kapta egy bontóban...)

Én végül a SuzuMinn-től hoztam egy bontottat, 7,5e-ért (akik máskülönben sokat fejlődtek, mióta legutóbb - régen - Maruti lökhárítóért jártam náluk); SAJNOS EZ SEM 100%-os, mert amivel tegnap, száraz-meleg délután teljesen jó lett, most a hűvös esőben kb. 1 percenként kihagy egy-egy ütemet, ill. alapjáratos gurításból kis gázt adva mintha le akarna fulladni - mondjuk elég rozsdásak is a lemezei...
KAPCSOLÓDÓ KÉRDÉS: cseréljem gyárira (jóllehet újonnan a Swift-é is 50e/db..) mert pl. pacemaker-t se ültetnénk át halottból (bocs..), vagy ’kártyázzak’ tovább bontottakkal? (visszaveszik!) Avagy cseréljek kábeleket is? (5,5e Ft a kettő) - jóllehet 1. az eredeti hiba száraz időben elmúlt, 2. a nyirkossággal nem volt összefüggése: nem reggel, indítás után csinálta, 3. kitűnő állapotban vannak, s 4. nem láttam áthúzást.

Ne felejtsem ki Kencit se a köszönet-sorból, amiért másfél éve töretlen türelemmel igyekszik továbbképezni a traktoros iskola szintjéről ;)
Hogy végül nekiinduljak a külső Üllői útra (mármint békás buszokkal és áramszünetes villamosokkal), az abból is kerekedett, hogy - TANULSÁG #3: - a hétvégén csináltam még egy éjszakai járatást, leszedett gyújtás-fedéllel, hátha látok áthúzást, s ott olyan közvetlen kapcsolat mutatkozott a motorháztető felemelése-visszacsukása és a melegedésre jelentkező hiba között, ami a jeladó[k]nál kizárt, hiszen az nem közvetlen a tető alatt van, ill. félig az olajtérben. (No meg, mint írtam korábban - TANULSÁG #4: - nálam sosem volt egyértelmű hatással a fagyasztó-spray fújása a jeladóra.)
Hogy azt akarom-e utólag tudni, miszerint túlhasznált gyertyák fektették-e meg a trafót, avagy a megnyuvadó trafó égette jobban az egyik gyertyapárt, azt már nem is biztos, hogy akarom tudni; de - TANULSÁG #5: - azért ügyeljetek időben cserélni a gyertyákat!..

És - TANULSÁG #X: - éljen a fórum-szakértelem! - ugyanakkor szopjon lovat az ilyen gyártási minőség és ’szerviz’ háttér... (ugye ott már 31+25+cseredíj - feleslegesen - majd +60+cseredíjnél járnék, kb. két hét múlva..)
Kicsit visszanyertem az önbizalmam, s mivel eltettem ’’a Ház’’ ’diganózisának’ számláját is, rajtam az utóbbi már nem fog múlni.. ;)

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.15 11:57:55-kor.
2018.05.15 10:11:07 (14840.)
papas
(.)

Előzmény: Goodspeed @ 2018.05.15. 09:42:51


Mondjuk lehet az előző tulaj megcsinálta, h jobb oldalt is legyen, mert nem nagy kunszt oda is szerkeszteni egy ködlámpát.
De gyárilag csak bal oldalt van.
2018.05.15 09:42:51 (14839.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: papas @ 2018.05.15. 09:32:33


Köszi! Mikor elhoztam , akkor megnéztem és úgy emlékeztem , hogy akkor az is éget, de akkor kezdem szedni a cavintont. :)
2018.05.15 09:32:33 (14838.)
papas
(.)

Előzmény: Goodspeed @ 2018.05.15. 09:20:33


Jaja, csak bal oldalt van benne :)
2018.05.15 09:20:33 (14837.)
Goodspeed
(Nagykáta)
Nem tudjátok véletlenül , hogy 98-as Jimnynél mind a két hátsó kasznin lévő, ködlámpának világítania kell-e vagy csak a balnak kell? Nem szedtem még szét, hogy van e foglalat a jobb oldalon, mert ha nincs is , akkor nem bolygatom . (Minden lámpa és világítás müködik amúgy.)
2018.05.14 16:31:07 (14836.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Tobzos @ 2018.05.13. 22:10:09


Hmmmm..érdekes. Valóban utal gyertyahézagból adódó trafótúlterhelésre, vezeték hiba miatti túlmelegedésre, ami zárlatot is okozhat, de szerintem ez már a véglet... Ha lesz időm végigolvasom az egészet. Ne értsd félre, nem neked nem hiszek, inkább azt mondanám, hogy nem tartom valószínűnek ezt a hibát. De ettől még létezik. Az én álláspontom is csak egy vélemény a sok közül.... :)

kenci szerkesztette 2018.05.14 16:32:28-kor.
2018.05.13 22:10:09 (14835.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: kenci @ 2018.05.12. 23:41:34


Itt el tudod olvasni, ha nekem nem hiszel:
https://haynes.com/en-us/tips-tutorials/simple-guide-your-cars-ignition-coil-pack
Az overload szóra keress, túlterheli a trafót az elhasználódott gyertya.
2018.05.13 21:48:54 (14834.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.13. 16:20:41


Tényleg a két jobbos nagyon eltér.
2018.05.13 21:43:08 (14833.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: yano6ard @ 2018.05.13. 10:09:53


Megmondom őszintén, hogy már nem emlékszem. 22 éve végeztem autószerelőként, a technikusi vizsgám is már elmúlt 20, szomorú, de már csak emlék foszlányaim vannak. De határozottan emlékszem, hogy a gyertyákra megadott szerviz intervallum nem a gyertyák miatt van, mert azok legalább kétszer-háromszor annyit bírnak. A gyújtásrendszer többi elemét védik, különösen a trafót.
2018.05.13 16:20:41 (14832.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.13. 12:51:14


Basszamegastricijehova, a kiszedett gyertyák párban égettebbek ill. kíméltebbek... Raktam fel képeket, egy-egyet összehasonlítandó (a nagyításokon a felső gyertya szikraköze a bal oldalon).
VÉLEMÉNY?..
( Nem, ’természetesen’ nem írtam rájuk, hogy melyikük melyik híd alatt volt - ki gondolt akkor erre..)
A jelzetek a kerámián: NGK IR, IFR6J [alatta:] 11, a hatlap-szélen: M96J - lehet ebből az évre következtetni?

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.13 16:26:06-kor.
2018.05.13 13:44:31 (14831.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.05.13. 13:29:57


Aha, olyan telj.-tranyóval (vagy FET-tel?) ami a saját elfüstölésével óvja meg a túláramtól, s gondolom bele van öntve a hídba, hogy vele együtt lehet kidobni?  :/ Az igaz, hogy a gyertya mindenképp sütőben van, de egy ’elégettnek’ azért megnőhet az impedanciája, nem?
Persze jó lenne, ha meg tudnál nyugtatni, de ettől egyelőre se pontosabb diagnózis, se működő kocsim, sajnos... (és mindaddig marad az írásban variálás..)

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.13 13:49:17-kor.
2018.05.13 13:29:57 (14830.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.13. 12:51:14


A mai trafók másféle alkatrészekből tevődnek össze, mint a régiek, ezért változhatott a méretük negatív irányban.Ezek működése már teljesen elektronikus, aminek a feszültségét teljesítmény tranzisztorral hozzák létre. Ráadásul nem egy trafó szolgálja ki az összes hengert, így jóval kisebb feszültséget kell előállítania. Ettől függetlenül elég nagy a hőterhelésük, ami okozhat beégési problémákat, de szerintem ezért nem a gyertya a felelős. A korszerű gyertyák 100 - 120 ezer km-t is elmennek gond nélkül. Elhasználódott gyertya szerintem nem forróbb, mint egy alig használt, mivel mindkettő jó meleg helyen van :) Kicsit megint túl van variálva ez a dolog. olyan, mint a fék - váltóolaj és hűtőfolyadék csere, meg a sokpólusú szupergyertya - fölösleges pénzkidobás, de addig amíg valakit meg lehet vele etetni, jó üzlet.
2018.05.13 13:02:42 (14829.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Tobzos @ 2018.05.12. 21:50:12


Szerintem is az!..
( Annyi, hogy megnyugtathatom magam: ezt a lépést is megtettem, mielőtt bármi..)
2018.05.13 12:51:14 (14828.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.05.13. 11:26:36


Ha az átütési feszültség megvan, de az elhasználódott gyertyának a forrósodástól megnő az ellenállása (impedanciája) vagy/és a hézag beégésétől a szikra szabálytalanabb, és ezek miatt nagyobb áramot enged át, az bizony jobban terhelheti a trafót - mondom ezt elméleti fizikai, vagyis nem jármű-villamossági ismereteimből.. No meg ha azt nézzük, hogy régebben félliteres henger-trafók voltak, nem a blokk mellett, s idővel azok is megnyuvadtak a motorház hőjétől, most pedig gyufáskatulyányi hidacskák - alighanem ’’épphogy’’-ra méretezve - és lemezeikkel közvetlenül a blokkra csavarozva(!) s még műanyag lappal le is fedve, hááát ... szóval Tobzos sajnos mond valamit...!

Előzmény: Tobzos @ 2018.05.13. 09:29:20

( És ha az előző tulaj nem 4 évre hanem 60e km-re tervezett cserélni, viszont pont azelőtt balesetezett vele, akkor az is lehet, hogy a gyári gyertyát használtam túl 33%-kal ... mindjárt felhozom és lefényképezem, hogy mi a véleményetek? Mert olykor hallani valami cicergő hangot a blokk teteje felől, csak sötétben - amikor láthatnám az áthúzást - hűvös van, hogy nem jön elő hamar a géphiba, s éjjel nem akarom motorozni a gépet az ablakok alatt..)
A héten már legszívesebben vettem volna 25e-ért egy v.m.t. jeladót, de ha mégsem az hibás, akkor az nagyon fog hiányozni a 2*50e-ből, ha azt sem képes senki sem megállapítani, hogy a kettő közül melyik nyuvadt meg.. (Ez mindösszesen már annyi, mint egy havi fizetésem...)

Szóval VÁLTOZATLANUL S.O.S., hogy van-e valaki M13A-snak tartalékja, vagy aki bevállalná egy kísérlet erejéig kiszedni a sajátját nekem, mint ’’m6jimny’’ Testvér?.. (A trafó-hidakat csak 2*2 csavarozás és két csatlakozó-kattintás kicserélni a blokk tetején, s a gyertyáim már újak, szóval nem tehetnek tönkre jó trafót!)

Hegyjáró szerkesztette 2018.05.13 12:56:21-kor.
2018.05.13 11:26:36 (14827.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Tobzos @ 2018.05.13. 09:29:20


Nem igazán értem.... A tarfó mindig ugyanakkora feszültséget generál és a gyertyánál ebből képződik a szikra. Ha szar a gyertya, akkor kisebb szikra keletkezik, de a trafó erről nem értesül és nem kezd el erőlködni, hogy sikerüljön megfelelő szikrát előállítani, mert nem kap visszajelzést a gyertyától. Nem vagyok otthon a villamosságban, de én ezt így gondolom....
2018.05.13 10:09:53 (14826.)
yano6ard
(Szekszárd)

Előzmény: Tobzos @ 2018.05.13. 09:29:20


Kíváncsi lennék az állításod indoklására. Kifejtenéd?
2018.05.13 09:29:20 (14825.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: kenci @ 2018.05.12. 23:41:34


Nagyobb energia kell a szikra létrehozásához és fenntartásához, amitől jobban melegszik. Ezt persze okozhatja nem csak az elhasználódás, hanem egy rosszul beállított elektróda hézag is.
2018.05.12 23:41:34 (14824.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Tobzos @ 2018.05.12. 21:47:06


Milyen kárt okoz egy trafónak az elhasználódott gyertya? (A korszerű gyertyák akár 120 ezer km-t is gond nélkül teljesítenek.)
2018.05.12 21:50:12 (14823.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.12. 13:43:28


Nyilván azért akarják együtt cserélni a kettőt, mert fogalmuk sincs, hogy a kettőből melyik a rossz. Csak erős a gyanújuk, hogy valamelyik. Az ilyen munka nem rendes szerviz munka, csak kontár alkatrész cserélgetés.
2018.05.12 21:47:06 (14822.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.05.12. 12:33:31


Azért kérdeztem csak, mert az elhasználódott gyertya bizony meggyötri a trafókat. De akkor nálad ezek szerint erről azért nincs szó.