Jimny



Üzenetek visszafelé
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2016.09.14 07:55:54 (11901.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: P.Misi @ 2016.09.13. 23:07:27


Mi a külömbség a 1530 és a 1510 között? (Mielõtt valaki elsütné: 20!) De most komolyan!
2016.09.14 07:57:45 (11902.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))
Van valakinek step by step leírása az egy emberes fék légtelenítésrõl Jimny-hez? Vagy video link?

geo szerkesztette 2016.09.14 07:58:29-kor.
2016.09.14 08:07:28 (11903.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: P.Misi @ 2016.09.13. 23:07:27


A csörlõ kuplungot így nem is lehet oldani, vagy valahol hozzáférsz?

Amúgy - már bocsánat és nem sértésnek szánom - de ritka igénytelen az a rács, pláne ahogy fel van téve két csavvaral a lökösre.

Én lefesteném feketére, akkor talán kevésbé nézne ki gánynak.
2016.09.14 08:27:12 (11904.)
P.Misi

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 08:07:28


Mindenhez szépen hozzá lehet férni. Fasza lett :-)
2016.09.14 08:31:14 (11905.)
P.Misi

Előzmény: geo @ 2016.09.14. 07:52:59


Egy karosszériás srác centizte a végén milliméterezte ki. Nincs róla rajz.
Rendes munka. Az alvázhoz hozzá van heggesztve a tartó.... az autóval együtt fog meghalni ez az egész csörlõ mindenség remélem 20+ év mulva :-)

Az ehhez a csörlõhöz járó mobil csörlõt pedig tudom használni ha hátrafelé kell huzni :-) Szóval mehetek bátran.

P.Misi szerkesztette 2016.09.14 08:37:45-kor.
2016.09.14 08:32:31 (11906.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: geo @ 2016.09.14. 07:55:54


1510:
http://lghttp.54891.nexcesscdn.net/8033C36/Magento/media/catalog/product/cache/1/image/35b379c202f0d275952275e1f21611f3/f/i/file_51_3_1.jpg

1530:
http://lghttp.54891.nexcesscdn.net/8033C36/Magento/media/catalog/product/cache/1/image/900x675/35b379c202f0d275952275e1f21611f3/f/i/file_50_18_1.jpg
2016.09.14 08:33:24 (11907.)
P.Misi

Előzmény: nyuszy @ 2016.09.14. 07:28:13


Tõletek van az ötlet amit nagyon köszönök!!
Apu próbálgatta...és azt mondta egész meggyõzõ :-)

Köszi a segítséget!
2016.09.14 08:35:50 (11908.)
P.Misi

Előzmény: geo @ 2016.09.14. 07:55:54


És te megtaláltad a 1530 Angliai oldalon?
2016.09.14 08:45:41 (11909.)
P.Misi

Előzmény: nyuszy @ 2016.09.14. 08:32:31


Köszi!
2016.09.14 10:47:43 (11910.)
Ubisali
Hello,

Van valakinek valamilyen tapasztalata az alábbi felniket illetõen? Esetleg valaki rendelt már ettõl a szlovák sráctól?

https://mobile.willhaben.at/object/?adId=170526059
2016.09.14 16:06:47 (11911.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 10:47:43


Ennek azt hiszem 25 az ET-je.
2016.09.14 16:40:37 (11912.)
Ubisali
Igen, ET-25
Csak nem tudom mennyire megbízható termék. Meg azt sem, hogy az eladó mennyire megbízható, mert elõre utalás van.
Kértem tõle képet, mert a hirdetésben nem Jimny felni látható.

http://kepfeltoltes.hu/160914/samurai_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
2016.09.14 18:38:14 (11913.)
Ubisali
Esetleg errõl info?

http://m.ebay.co.uk/itm/Suzuki-Jimny-Off-Road-5X139-7-7X15-20-Offset-Chunky-Black-Steel-Wheels-X4-/361396072989?nav=SEARCH
2016.09.14 18:42:59 (11914.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 18:38:14


Nekem is 7" széles a Mangels.
De picit szélesnek érzem...
2016.09.14 18:49:14 (11915.)
Ubisali

Előzmény: difipeti @ 2016.09.14. 18:42:59


A 7" miatt érzed szélesnek, vagy netán a minuszos ET miatt?

Egyébként Mangels felnit hol lehet venni, mert sehol sem találok?

Ubisali szerkesztette 2016.09.14 18:50:25-kor.
2016.09.14 19:46:52 (11916.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 16:40:37


Nekem 7" széles ET -12 és ez sem kevés. Az ET -25 nagyon sok, már az ET -12 is nyírja a függõcsapszeg-csapágyat. Épp most jöttem be a szerelésbõl, holnap is ez a délutáni program.

Ezek mind - a DOTZ is - egyszerû lemez felnik. Elég strapabírók, gondolom a Mangels is.



Lóri szerkesztette 2016.09.14 19:47:42-kor.
2016.09.14 19:48:52 (11917.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 18:49:14


http://offroadshop.sk/hu/37-felnik
2016.09.14 20:22:19 (11918.)
Ubisali

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 19:46:52


Na ezt most nem értem. Hogy érted, hogy nyírja?
Nem értek hozzá, de ha összehasonlítunk 2 egyaránt 7" széles felnit, ahol az egyik ET-12, a másik ET-25, akkor az ET-12-es felni belsõ felülete kerül közelebb a futómûhöz.
De lehet teljesen másra gondolunk. :-)
2016.09.14 20:48:34 (11919.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 20:22:19


Ha jól tudom:

Gyári felni 5,5" ET 5, ez a gyárilag tervezett ideális terhelés a csapágyaknak.

Ehhez képest egy 7" ET -12 17mm-el eltolja a felni középpontját a gyárihoz képest, az ET-25 pedig 30mm-el.

Gyári felni 5,5" ET 5-höz képest egy 7" ET -12 külsõ széle 17+19,5=
36,5mm-el kintebb lesz.


7" ET -12 -höz képest a 7" ET -25 külsõ pereme további 13mm-el kintebb kerül, tehát még hosszabb erõkar fogja terhelni a csapágyakat.

7" ET -25 a gyári kerék külsõ pereméhez képest 30+19,5= 49,5mm
2016.09.14 20:54:27 (11920.)
Ubisali
Elvben utánaszámoltam.
Ha azt akarjuk, hogy a 7" széles felni belsõ felülete pont oda essen, ahová az eredeti 5,5"-os felnié, akkor ET-14 -re lenne szükségünk. Persze ilyen gondolom nem létezik.
Tehát az ET-12 7"-os felni ezek alapján azt jelenti, hogy a gyári felnihez képest 2mm-el kerül beljebb a belsõ felület.
Az ET-25 7"-os felni esetében pedig 11mm-el kijebb.
Persze lehet hülyeség az egész. De akkor valamit nem értek :-)

Tehát egyértelmûen mindkét esetben szélesedik a nyomtáv, de ET-25 esetén csak kifele 38mm-t, míg ET-12 esetén 2mm-t befele 36 mm-t kifele
2016.09.14 21:03:22 (11921.)
Ubisali
Elvben utánaszámoltam.
Ha azt akarjuk, hogy a 7" széles felni belsõ felülete pont oda essen, ahová az eredeti 5,5"-os felnié, akkor ET-14 -re lenne szükségünk. Persze ilyen gondolom nem létezik.
Tehát az ET-12 7"-os felni ezek alapján azt jelenti, hogy a gyári felnihez képest 2mm-el kerül beljebb a belsõ felület.
Az ET-25 7"-os felni esetében pedig 11mm-el kijebb.
Persze lehet hülyeség az egész. De akkor valamit nem értek :-)

Tehát egyértelmûen mindkét esetben szélesedik a nyomtáv, de ET-25 esetén csak kifele 38mm-t, míg ET-12 esetén 2mm-t befele 36 mm-t kifele

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 20:54:27



Ok, kb. egyrõl beszéltünk, csak én magát a nyírás szót nem nyíróerõként értelmeztem, hanem úgy, hogy dörzsöli a belsõ felület. :-)

2016.09.14 21:06:29 (11922.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 20:54:27


Így van, de ne csak a belsõ peremet nézd,mert az csak azért fontos, hogy ne sokkal kerüljön beljebb, mert befelé nincs hely. Ott a rugó és a lengéscsillapító.
ET-12-nél ahogy írod, a belsõ perem kb ugyanott lesz, tehát az összes plusz a 1,5" szélesebb felnibõl kifelé kerül, így egy ~36mm-el hosszabb erõkar terheli a csapágyakat (kerékcsapágy és függõcsapszeg)

Én a nyomtáv szélesedést az ET -25 esetében ~49mm-nek számoltam (oldalanként).

Az ET különbséglõ lesz 5- (-25) = 30mm
A 1,5" szélesség növekedés fele érvényesül a külsõ peremen = 2,54*1,5 / 2 = 19 mm

Ez együtt 49mm a külsõ peremen.

Lóri szerkesztette 2016.09.14 21:07:08-kor.
2016.09.14 21:10:56 (11923.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 18:49:14


Az értelmesen használható gumik mérete miatt szerintem a 7" sok.
2016.09.14 21:20:13 (11924.)
Ubisali

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 21:06:29


Igen, csak én a belsõ felületet néztem, te meg a külsõt.
Na meg én egyszerüsítettem a zollt 25-re, így 48,75 a külsõ perem elmozdulása az eredetihez képest.
De a lényeg nem is a szélesedés, hanem az ebbõl adódó terhelés a csapágyakon... megvilágosodtam.
Akkor már csak azt mondja meg valaki, hogy milyen átkozott felnit vegyek, mert 3-4 hete a 7x15-ös felniket vadászom európaszerte...
:-) :-)
2016.09.14 21:22:41 (11925.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 21:20:13


Nekem a 6" szimpatikusabb...
A/T vagy M/T?

difipeti szerkesztette 2016.09.14 21:23:16-kor.
2016.09.14 21:22:47 (11926.)
Ubisali

Előzmény: difipeti @ 2016.09.14. 21:10:56


Esetleg 6x15? De így is kell a minusz ET. Kezdem úgy látni, hogy ez mindenképpen a terhelés rovására megy...
2016.09.14 21:25:16 (11927.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 21:22:47


Ami nem gyári az mindenképpen a terhelés rovására megy...
Muszáj kilógnia?
Mondjuk nagyon jól néz ki! :)
2016.09.14 21:26:05 (11928.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 21:20:13





Tudod :-)



7x15 ET -12 Dotz Dakar

+

Dynapro MT,
- nem zúg,
- kb ~7eFt /db az árelõnye a BFG-hez képest és kb ugyanaz a mintája
- Nem Simex, tehát full street legal és mivel M+S gumi így télen is az.

Egyenletesen takarja be a kocsi oldalát sárral :-)

http://suzuki4x4.hu/image/h/553/64569.jpg


Lóri szerkesztette 2016.09.14 21:28:24-kor.
2016.09.14 21:30:27 (11929.)
Ubisali

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 21:26:05


Előzmény: difipeti @ 2016.09.14. 21:25:16


Nem a kilógás miatt, hanem az emelés utáni súlypont emelkedés miatt szeretném stabilabbá tenni.
2016.09.14 21:31:02 (11930.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 21:26:05



nekem is ez van jelenleg a Terranon. remek gumi.
2016.09.14 21:33:26 (11931.)
Ubisali
Akkor még egy kérdés.
Azt már megválaszoltátok, hogy a 215-ös gumi rámegy a gyári felnire.
A Kumho kl71 215/75 R15 emelés és szélesítés nélkül elfér? Csak mert lassan kezdem feladni :-)
Habár ez esetben jó a 195-ös is :-)
2016.09.14 21:40:13 (11932.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 21:33:26


Emeljünk már!!!!!! Emelni a legegyszerûbb és k*rva jól néz ki. Inkább segítek, csak emeljünk. Ha eljössz, egy délután megcsináljuk :-)
2016.09.14 21:49:53 (11933.)
Zoyi83
(Hatvan)

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 21:40:13


Tényleg kurva jól néz ki. :D
Én is imádom azokat plusz centiket. :)
2016.09.14 21:53:29 (11934.)
Ubisali

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 21:40:13


Az emelés alatt mit értesz? Csak mert "semmi kedvem" beruházni egy trail masterrra :-)
Ami szóba jöhet az a pogácsás emelés.
Sajnos Eger-Kitzbühel nem 2 km, de Pécs-Eger sem :-)
2016.09.14 21:57:02 (11935.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 21:53:29


Pogácsás emelés Vitara és Niva gátlókkal. Kb. 40e Ft a költsége

Móóóó archivumából:
https://picasaweb.google.com/115111310207233955715/JimnyEmeles5cm
2016.09.14 22:04:46 (11936.)
Ubisali

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 21:40:13


Az emelés alatt mit értesz? Csak mert "semmi kedvem" beruházni egy trail masterrra :-)
Ami szóba jöhet az a pogácsás emelés.
Sajnos Eger-Kitzbühel nem 2 km, de Pécs-Eger sem :-)

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 21:57:02




Ubisali szerkesztette 2016.09.14 22:05:33-kor.
2016.09.14 22:05:49 (11937.)
Ubisali

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 21:57:02


Igen-igen, az a bizonyos Móóó cikk. Ez volt az etalon. Annyira, hogy az ET -25 is innen jött.
Ha már itt tartunk... ezek a pogácsák poliuretánból vannak esztergálva?
2016.09.14 22:09:35 (11938.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 22:05:49


Danamid (poliamid) rúd
2016.09.14 22:22:43 (11939.)
Ubisali

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 22:09:35


Köszi! Akkor felhívom az esztergályost, hogy mire haza érek kész legyen. A képeken látható gátlók is Vitara és Niva gátlók?
2016.09.14 22:25:51 (11940.)
Ubisali

Előzmény: Lóri @ 2016.09.14. 22:09:35


Na meg ezeket találtam még. Nem tudom lenne-e értelme megvenni...
https://www.gumtree.com/p/car-tuning-styling/suzuki-jimny-off-road-springs/1184112079
2016.09.15 00:27:50 (11941.)
Gabor
(Budapest)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 22:25:51


Szerintem itt a gyári gátló miatt nem fog nagyot "lépni" az autó hiába a hosszabb rugó.
2016.09.15 06:26:54 (11942.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Gabor @ 2016.09.15. 00:27:50


Gondolom úgy értette, hogy Níva gátló és ez a hosszú rugó, ami talán még jó is lehetne, de az megint egy keresztút, hogy akkor vegye meg ezeket a rugókat kb 15e Ft-ért, tegye be nézze meg mennyit emel. Nem mindegy, hogy 2, vagy 3 collt. Mert majd ehhez kell igazítani az elejét
Ha ez megvan akkor is elõre kell esztergáltatni távtartót, vagy vadászni diesel rugót, vagy ennek a kombója, attól függõen, a hátulja mennyit emel.

15-20e-ért az esztergályos megcsinálja anyaggal együtt a négy pogácsát. és ahhoz már csak négy gátló kell és talán mintegy 3 óra k*rvaanyázás után bent is van helyén.
2016.09.15 06:30:24 (11943.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.14. 22:22:43


Igen. Tettem fel képeket a galériámba a cikkszámokkal. Mert Níva csak egy fajta volt, de Vitarából azért van egy pár típus és évjárat.
2016.09.15 07:21:07 (11944.)
P.Misi

Előzmény: Lóri @ 2016.09.15. 06:30:24


ez jó. en nem tudtam a cikkszámokat és 4 éve elég sokat keresgéltem :-)
Köszi

talán ostoba kérdés: Mennyi idõ alatt térdelnek meg ezek a gátlók? nekem is pogácsás emelés van

P.Misi szerkesztette 2016.09.15 07:22:17-kor.
2016.09.15 08:23:52 (11945.)
Ubisali

Előzmény: Lóri @ 2016.09.15. 06:26:54


Természetesen a hosszabb rugókkal csak a pogácsát akartam kiváltani, de csak egy röpke gondolat volt :-)
Rengeteg bontott hosszabb rugót találni jimnyhez angol oldalakon, de valamiért ott a 3" a divat. Nekem az sok, szerintem bután néz ki vele.
Köszönöm a segítséget!
2016.09.15 08:28:27 (11946.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.15. 08:23:52


A hosszabb rugó jó. Ha van kb. annyiért, mint a pogácsa, akkor nem is kérdés a dolog.
2016.09.15 09:48:04 (11947.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: P.Misi @ 2016.09.15. 07:21:07


Azért is tettem ide, mert én is sokáig kerestem. Így legalább másnak nem kell.

A hátsó Nívák szerintem sokáig bírják. Az elsõk, eredetileg Vitara hátsónak szánta a gyártó, azok szerintem hamar elfáradnak majd a motor súlyától.
Nem biztos, csak abból gondolom, hogy ha egy normál autóval sokszor húzok futót, tehát erõn felül terhelem a gátlót, azon is hamarabb megadja magát.

Lóri szerkesztette 2016.09.15 09:50:16-kor.
2016.09.16 09:58:53 (11948.)
Ubisali
Hello,

melyiket ajánljátok?

Kumho KL 71 MT 215/75 R15
vagy
Hankook Dynapro MT 215/75 R15

Azt tudom, hogy Lóri a Hankookot... :D
2016.09.16 10:04:49 (11949.)
P.Misi

Előzmény: Ubisali @ 2016.09.16. 09:58:53


En a Kumho-t használom 195-ös méretben. Hangos mint egy MT gumi de simán autóztam vele Boszniaba, Ausztriaba..és a sarban is jól teljesít. Könnyen tisztul.
Ha nem akarsz 'brutális' helyekre menni de normál módon is használni akaraod akkor remek és nem kell nagy kompromisszumot kötni.

Kérdezd meg Nyuszy-t!
2016.09.16 20:09:05 (11950.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: P.Misi @ 2016.09.16. 10:04:49


A Hankook csendes. Ahogy kopik kicsit hangosabb lett, de még mindig szinte nem is hallani.
Nekem nincs összehasonlítási alapom, de sárban nem vagyok megelégedve a tisztulásával. Extrém sárban (iszapos, gumicsizmát lábról leszívó cuppogós) akárhogy nyelezem nem nagyon dobálja ki a sarat.

A tapadós (gumicsizmát 20 kilóssá tevõ) sarat azt szépen kidobálja magából.

Lóri szerkesztette 2016.09.16 20:12:16-kor.