Jimny



Üzenetek visszafelé
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2016.06.29 10:56:17 (11551.)
Geiger
(Budapest)
Szervusztok!
A mechanikus féltengelyzárak mennyi kompatibilisek? Jimny-m van, most láttam az apróhirdetések között, hogy valaki Samurai mechanikus féltengelyzárat kínál eladásra.
Ez jó lehet a Jimny-re?

A válaszokat elõre is köszönöm!
2016.06.29 13:02:28 (11552.)
duck
(Verõce)

Előzmény: Geiger @ 2016.06.29. 10:56:17


E szerint igen: http://www.suzuki4x4.hu/?/Cikkek/Technika/Jimny_atalakitasa_kezi_agykapcsolosra/504
2016.06.29 15:01:04 (11553.)
gyuszko93
(Békés megye,)
Sziasztok! Ma kiderült, hogy hátsó féltengely szimering csere után miért folyt továbbra is az olaj a Jimnybe. Sajnos az elõzõ tulaj a csapágycsere során a gyûrû leszedésénél felxel belevágott a féltengelybe... Most megpróbáltuk egy kétkomponensû fém ragasztóval kitölteni a hézagot, de én eléggé hitvány dolognak tartom, kíváncsi leszek mit bír. Ha ez nem mûködik, akkor van más megoldás erre a problémára vagy pedig féltengely csere lesz?
2016.06.29 16:36:00 (11554.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: gyuszko93 @ 2016.06.29. 15:01:04


Be kell rakni, majd visszaesztergálni.
2016.06.29 16:36:03 (11555.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: gyuszko93 @ 2016.06.29. 15:01:04


nem olyan vacak az a ragasztó. én fûkaszák, láncfûrészek karburátorában is szoktam alkalmazni (kiszerelhetetlen alkatrész roncsolásos kiszerelése utáni visszaszerelésére), és még egyet sem hoztak vissza olyan hibával, hogy elengedett volna a ragasztó. pedig az benzinben ázik folyamatosan, és rezeg a motorral együtt.
szerintem ezért ne aggódj.
(szerintem.)
2016.06.29 17:10:24 (11556.)
gyuszko93
(Békés megye,)

Előzmény: Kétfészeres @ 2016.06.29. 16:36:03


Igazad legyen. Bármi is lesz, mindenképp beszámolok róla.
2016.06.29 19:14:18 (11557.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: gyuszko93 @ 2016.06.29. 17:10:24


Szerintem ne kockáztass...ha már kint van, rakjátok be.
Egy kis hegesztés nem a világ vége.
Utána szépen le lehet szedni a felesleget. Biztosan találsz jó esztergályost.
2016.06.29 20:53:58 (11558.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: gyuszko93 @ 2016.06.29. 15:01:04


jobb az a folyékony fém, mint gondolnád....
mi sok helyen használtuk, volt hogy menetet vágtunk bele, és bírta...
2016.06.30 10:36:12 (11559.)
Peti
Sziasztok! Akinek ment tönkre lambdaszondája, az O2 Szenzor hiba mellé kapott még P0200as hibát?
2016.06.30 14:04:39 (11560.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Herakles @ 2016.06.08. 20:05:07


Azért remélem, csak a vizsga idejére buheráltad meg, és nem fog az autód következõ gazdája azért meghalni,mert nem tudott a nem mûködõ légzsákról........
2016.07.05 17:41:04 (11561.)
difipeti
(Gergelyiugornya)
Urak!
Szerintetek mi elfogadható állandó motorfordulat autópályán?
Gumiméret :225/70R15.
2016.07.05 19:52:32 (11562.)
kbalintt
(Hol-itt, hol-ott..)

Előzmény: difipeti @ 2016.07.05. 17:41:04


Tiltás :) végsebességen :D
2016.07.05 20:21:42 (11563.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: difipeti @ 2016.07.05. 17:41:04


3500rpm.
2016.07.06 07:26:27 (11564.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: difipeti @ 2016.07.05. 17:41:04


Nincs ilyen. A fordulat nem árt a motornak, max. téged zavar, illetve a fogyasztás nem biztos, hogy szép lesz.
2016.07.06 08:11:42 (11565.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: nyuszy @ 2016.07.06. 07:26:27


Hát engem qrvára zavar, hogy 120-nál 4000.
Így nem gáz letolni 600 km-t?
2016.07.06 08:29:12 (11566.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: difipeti @ 2016.07.06. 08:11:42


Nem. A Suzuki motorjai ilyenek. Forgatni kell õket, hogy menjenek, de nem lesz tõle semmi bajuk.
2016.07.06 23:14:10 (11567.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: nyuszy @ 2016.07.06. 08:29:12


Magas fordulatszámnál a kopás is több nem csak a fogyasztás. Tartós 4500rpm mellett nem lennék meglepve ha 150-200ekm futásteljesítmény után behalna. 6400 rpm felett pedig már a Suzuki motornak is sok a jóból, szerintem. Mindenki úgy hajtsa, ahogy a füle és a pénztárcája engedi.
2016.07.07 07:06:42 (11568.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: geo @ 2016.07.06. 23:14:10


http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
2016.07.07 13:20:53 (11569.)
difipeti
(Gergelyiugornya)
Most légy okos... :)
2016.07.07 22:38:58 (11570.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: geo @ 2016.07.06. 23:14:10



Tapasztalatból mondom hogy ha melegen és jó olajjal amit rendszeresen idõben cserélsz, semmi baja nem lesz, pedig ha valaki én szoktam adni a samunak is meg a motornak is.
2016.07.08 13:41:26 (11571.)
styan
(Gyöngyös-Mátra)
Sziasztok!

Alvázvédelmen gondolkodom és érdekelne a véleményetek!

Megéri - nem éri -pro contra stb.

Valaki dolgoztatott-e ezzel a céggel?
http://alvazvedelem.com/index.html

Köszi elõre is!
2016.07.08 15:48:19 (11572.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: styan @ 2016.07.08. 13:41:26


Szerintem terepjárón többet árt, mint használ - már amennyiben még nem volt lakatolva az alja.
2016.07.08 15:51:44 (11573.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: styan @ 2016.07.08. 13:41:26


Ha sokáig megtartod az autót, akkor szerintem megéri. Én ma adtam oda annak, aki csinálni fogja az enyémen. Az enyém 10 éves és eddig csak a gyári volt rajta, de az is nagyon jó volt, nem sok helyen korrodált, úgyhogy én elégedett vagyok a gyárival is, de most már itt ott le volt kopva és gondolom ott egy pár év alatt elfogyott volna az alváz. Inkább megcsináltatom.
2016.07.08 18:17:11 (11574.)
deerhunter
(csákvár)
Szerintem a viaszos téma jó én csináltattam már ilyet és jó volt aztán eladtam az autót de a vevõ nem szidta az anyumat
2016.07.08 18:41:43 (11575.)
Gee
(Budakeszi)
szerintem ezek nem rosszak...
http://shop.wuerth.hu/reszletek/85722528/?menuID=30061503&oldal=1
http://shop.wuerth.hu/reszletek/85673446/?menuID=30061501&oldal=1
2016.07.08 23:13:18 (11576.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: nyuszy @ 2016.07.07. 07:06:42


A cikket figyelmesen elolvasva kiderül, hogy a nyomatékos, modern beéptésû motorokra utalt a szerzõ. A fordulatot 1000-1200 rpm között tartósan használva elégtelen kenés alakul ki, ami egyértelmûen fokozott kopáshoz vezet. Ezt nem vitatja senki. Azt viszont kétlem, hogy az általam javasolt 3500 rpm mellett elégtelen volna a kenés. A benzines Jimny motorja híres arról, hogy pörgõs, de nincs nagy nyomatékja, azaz esélytelen a cikkben említett körülmények között tartósan autózni, És itt nem számit a sebesség csak a fordulat. A józan ész szerint, ha valami többett forog a motorban, az joban is kopik. Ha ez nem igy volna ,akkor nem volna összefüggés a motor futásteljesítménye és állapota között (megfelelõ karbantartás és használat mellett értendõ). Ha a kenés minden problémát tudna orvosolni, akkor nem volna piros tartomány a fordulatszám mérõn. Lehet, hogy hibáztak a Suzuki mérnökei, mikor 6500 rpm fölötti tartományt a piros zónába sorolták? Döntse el mindenki magának,
2016.07.09 08:44:38 (11577.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: geo @ 2016.07.08. 23:13:18


Azért van ott a piros, mert az már nem jó neki.
Alatta meg igen.
2016.07.09 08:58:40 (11578.)
difipeti
(Gergelyiugornya)
Tehát akkor megegyezhetünk abban, hogy a 4000 még elfogadható akár 300km-es folyamatos utazásnál is?
2016.07.09 09:05:12 (11579.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: difipeti @ 2016.07.09. 08:58:40


Persze.
Ahogy írtam, elõbb fog téged zavarni, mint az autót.

nyuszy szerkesztette 2016.07.09 09:05:36-kor.
2016.07.18 15:20:28 (11580.)
Undertaker
Sziasztok. Aludt már valaki közületek Jimnyben? Milyen tapasztalataitok vannak ilyen téren?
2016.07.18 15:27:33 (11581.)
styan
(Gyöngyös-Mátra)

Előzmény: Undertaker @ 2016.07.18. 15:20:28


Volt szerencsém
Hajnali kettõkor meguntam és kifeküdtem mellé egy hálózsák társaságában :D

(Hozzá teszem más hétköznapi szgk-ban sem tudok rendesen aludni) :)
2016.07.18 20:52:42 (11582.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: Undertaker @ 2016.07.18. 15:20:28


Kiszerelt jobb oldali hátsó ülõlappal síkba döntve mindent egyszer egyszer egy embernek elmegy.
Egyébként én is agyaltam a dolgon. Pár Japán videóban kész kis "ágyat" alakítottak ki bennük. Még nem biztos , hogy valaha valamit nem szerkesztek bele és is.
2016.07.19 12:14:35 (11583.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Undertaker @ 2016.07.18. 15:20:28


Még nem, de vasárnap megyek haza vele, úgy néz ki min. kettõ éjjelt fogok benne lehúzni, mire hazaérek. Megírom, ha túlélem.
2016.07.19 16:34:12 (11584.)
Baa-Lee
Sziasztok! a kérdésem az lenne: suzuki jimny 99es évjárat álló helyben közepes gázadásnál kétezerháromszázas fordulat körül beránt a motor aztán pörög tovább. menet közben közepes gyorsitásnál 2500-3000 fordulat között szintén beránt,és a fordulatszámmérõ visszabillen,idõnként kigyullad ilyenkor a chek engine lámpa. és aaz alapjárat is kicsit billegõs. mi lehet a gond? elõre is köszi !
2016.07.20 17:35:41 (11585.)
Hegyjáró
(Bp.)
Sziasztok, nemrég iratkoztam fel ide, mint esélyes leendõ Jimny-s, s a kezdõ kérdéseimre igazán hasznos, elmélyült hozzáértésrõl tanúskodó és önzetlenül segítõkész válaszokat kaptam, amiért mindenek elõtt hálás köszönet! - nem várt meglepetés, hogy még maradt itthon is ilyen közösség.. -, csak idõközben összetörték a kiskocsim (a leendõ 'korábbit'), meg voltak más gondjaim is...
Szóval, mivel elsõre nem sikerült lebeszélnetek :-) meg azóta vonattal-gyalog jártam Erdélyben, ahol a hegyek azóta is szépek, de a vállukig felgyalogolni csúnyán sok (és ahol Jim-mel simán felgurultunk volna!), kérdeznék tovább, ezúttal már arccal vásárlás felé:
100 ekm körüli, 8-10 éves, 86 LE-s DDIS Jimny 2,5 mió körül vagy szûk 2 mió Ft-ért a valószerû? (Hirdetések alapján roppant tudományosan ábrázoltam az adatokat - képet fel tudok ide tölteni? -, és a különféle okú szórásnál sokkal jobban elkülönül, hogy a márkaszervizbe leadottak ill. magánkézbõl 'drágábbak', s a 'használtkocsisak' az olcsóbbak..)
És még majd kérdezek!

Hegyjáró szerkesztette 2016.07.20 17:37:14-kor.
2016.07.20 17:44:46 (11586.)
Hegyjáró
(Bp.)
( Ha nem illetlenség behivatkozni ide ilyeneket, akkor a <2 mió-s 'csapat':
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/jimny/suzuki_jimny_dizel-klima-cserelheto-10359969
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/jimny/suzuki_jimny_1.5_4_wd-10183788
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/jimny/suzuki_jimny_1.5_ddis-9801435
- mondjuk a legutóbbi a következõ sorozat 150 ekm körüli árcsökkenésébe is beleférhet: -,
és a 2,5 mió-sok:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/jimny/suzuki_jimny_1.5_ddis_4wd-10388528
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/jimny/suzuki_jimny_jimny_1.5_ddis_4_wd_klimas-10293017
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/jimny/suzuki_jimny_1.5_dizel-10033024
Ha mégse helyénvaló ez itt, nyugodtan töröljétek! )

Hegyjáró szerkesztette 2016.07.20 17:46:18-kor.
2016.07.20 19:02:21 (11587.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kjoci @ 2016.06.09. 15:49:44


Joci,
A Tied is 86 LE-s? (volt már ilyen '05-ben?..)
Ha jól számolok, az 6,3 l/hkm - idevele :-)

Előzmény: tommyv @ 2016.06.08. 23:41:47


Tom',
Nekem nemrég 7-et becsültél, vegyesben, gyakori "koppolással" - azóta megéhezett volna?.. vagy csak több hegyet-terepet 'ettetek'? Ha azt veszem, hogy a lámpa kigyulladása után még 50, esetleg 100 km van, akkor a Tiedé most 8 l/hkm körüli, de inkább felette!..

Előzmény: tommyv @ 2016.06.05. 13:21:08




Hegyjáró szerkesztette 2016.07.20 19:03:42-kor.

Hegyjáró szerkesztette 2016.07.20 19:07:57-kor.
2016.07.20 19:13:38 (11588.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2016.07.20. 17:44:46


Az utolsó (2.597.777Ft) hirdetés autója eredetileg jobb kormányos volt (tetõ antenna mindig a kormány oldalán van). Ebbõl adódóan a futásteljesítmény sem valós, hacsak nem tekerték a bontott kilóméteres órát a mérföldes óra állására. Nem valószínû...
2016.07.20 19:26:11 (11589.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2016.07.20. 17:44:46


A második (1.950.000Ft) nagyon leharcolt, az elején van kettõ rozsdás konzol (korábbi vadrács miatt?) Úgy néz ki, mintha meg lett volna emelve a kasztni, vagy a futómû. Esetleg nagyon kis kerék van rajta azért ilyen?
2016.07.20 19:29:28 (11590.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2016.07.20. 17:44:46


Magánszemélytõl próbálj venni, ne haszonlesõ nepperektõl.
2016.07.20 19:34:04 (11591.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2016.07.20. 19:13:38


Ughh... MTHX!.. - hiába, aki @UK, annak az ilyen biztos jobban feltûnik..
( vagy: ue. mi-ben, de akkor meg 16Xe km - egy munkatársam látott olyan hirdetést is, ahol lefényképezték az órát, de belógott az "MPH" XD
Akárhogy is, ezek szerint a legdrágábbal, márkaszervíz vert volna át a legjobban :-/ - no nem mintha ennyi pénzt szántam volna rá..
2016.07.20 19:38:33 (11592.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Hegyjáró @ 2016.07.20. 17:44:46


Hát, ez mind frissen/nemrég kintrõl behozottnak tûnik, nepperektõl. Valószínûleg minddel van valami gebasz. Én ennyit tutira nem adnék érte, 8-10 évesen 2,5 milla? Az nagyon sok.
2016.07.20 20:13:02 (11593.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2016.07.20. 19:26:11


Jogos, s a felni is rozsdafoltos - no meg "kvikkautó"...
Mégegyszer köszönöm, hogy átfutottad õket!
2016.07.20 20:27:51 (11594.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: nyuszy @ 2016.07.20. 19:38:33


Ó, mind a hat?.. Igaz, csak kettõ tûnik magánhirdetõnek:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/jimny/suzuki_jimny_1.5_ddis-9801435
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/jimny/suzuki_jimny_1.5_ddis_4wd-10388528
Nekem is 2 mió körül lenne rá pénzem, csak nem tudtam, mi az életszerû. (A második ár "alkuképes".)
Vagy Ausztria?
2016.07.20 21:48:54 (11595.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Hegyjáró @ 2016.07.20. 20:27:51


Az elsõnél osztrák szervizkönyv van lefényképezve.
A másodiknak MP-s rendszáma van.
Amúgy meg dízelt sosem árultak itthon hivatalosan :)
Mennyire kell neked a dízel? Ránézésre fél millióval drágább minimum,mint egy hasonló benzines, mennyi idõ alatt lehet ezt behozni a fogyasztáson, még ha drágább üzemeltetést nem is számolunk?
2016.07.21 06:16:16 (11596.)
kjoci
(Miskolc)
Nem.65 lovas. Még elsõ szériás.

Előzmény: geo @ 2016.07.20. 19:13:38


2016.07.21 07:55:45 (11597.)
styan
(Gyöngyös-Mátra)

Előzmény: geo @ 2016.07.20. 19:13:38


Geo ez a tetõ antenna dolog 100%? :O
2016.07.21 10:54:39 (11598.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: styan @ 2016.07.21. 07:55:45


Még a végén a tied is jobbos volt elõzõ életében? Szerintem igen mert én sem láttam még jobb oldalon antennát balkormányos esetén. Még samuban sem.
2016.07.21 11:26:00 (11599.)
styan
(Gyöngyös-Mátra)

Előzmény: Vili @ 2016.07.21. 10:54:39


Akár! :D

Viszont elég sok dolog ellent mond neki.
1. okmányirodánál le van kérva az autó elõtörténete.
2. az alvázszámok stimmelnek a motortérben a dobozon és az alvázon is. ( Ugye a eredetiség vizsgan is átment - bár olvasható volt már totalcar-on is, hogy sokat nem ér).
Alváz szám alapján ugye bal kormanyos.
Bár múltkor valamelyik kollegával hasonlítgattuk a kormány lengéscsillapító felszerelését. Nekem nem azon az oldalon volt a vonószem mint a kollegának. Ergo nekem nem is kellene belõle flexelni.
3. Megvan az eredeti szervizkonyv amiben 3-4 szerviz plusz az üzembehelyezes be is van pecsételve.

Hol van még esetleg alvázszám a kocsin?
Bal hátsó kerék és a motor térben az alu cimke az ok.
Motorvezérlõbõl egy sima torque(android) + ELM327 obd2-es kiolvasóval ki tudom olvasni a számát?
2016.07.21 12:29:09 (11600.)
Gee
(Budakeszi)
Azt a táblát lehet átrakták profin egy jobb kormányos kocsiszekrénybe,és lehet az van ráépítve a bal komrányos alvázra.